Voel de kleine al een paar dagen niet meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talleke, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    hoi iedereen,

Sinds twee weken voel ik de kleine schoppen> Het zijn niet echt duidelijke schopjes maar meer plopjes die ik voel maar ik kan het wel duidelijk onderscheiden of dat het de baby is of niet. NU ben ik heel erg onzeker geworden want de laatste dagen voel ik helemaal niks meer.
    Heb jullie dat ook weleens gehad dat je het een paar dagen niks meer voeldde?

Groetjes Talleke

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm heel af en toe wel ja.. maar toen ik dat achteraf tegen de vk vertelde heb ik onwijs op mn donder gehad dat ik niet gewoon gebeld heb :)

dus bel gewoon eventjes :)

gaan ze naar het hartje luisteren en dan kun je weer gerust slapen.

3. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Hallo, als jij het in begin wel veel voelde, denk ik dat je mischien even naar de vk moet gaan. dan krijg je het hartje te horen, en dan hoor je vast wel dat alles goed is. onze baby is soms ook wat activer dan normaal of soms voel ik hem zo maar en dag niet. maar niet 2 weken lang dus ik zou zeggen bellen!:)

Sterkte!

4. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    is nog niet erg bij die termijn. vanaf 28 weken moet je het pas iedere dag voelen. Ik voelde mijn kindje soms ook dagen lang niet. Hij ligt dan wat dieper en schopt naar je rugkant. Nog even geduld en je voelt het veel vaker en veel sterker!

Als je je echt heel ongerust maakt kun je altijd je vk bellen!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Je hoeft de baby vanaf 24 weken pas elke dag te horen, maar als je onzeker bent, zou ik gewoon even de vk bellen en dit voorleggen. Zelf heb ik de babysound vaak gebruikt als ik het wel weer erg stil vond, dan was ik weer gerustgesteld als ik de baby hoorde.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik bedoelde voelen, niet horen.

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tja, is wel erg vroeg om nu de baby elke dag te willen voelen.
    SOms zit je kindje gedraait en schopt naar de binnenkant zodat jij er niks van voelt.
    Normaal moet je je kindje vanaf week 24 elke dag wel even voelen.
    Dus dan heb je nog wel even.

Ik heb een heel actief kindje in mijn buik, alleen voel hem nog niet dagelijks.
    Al wordt het wel steeds meer..
    Ik zal je zeggen, toen ik 18 weken zwanger was voelde ik nog helemaal niks.

Ja meende soms iets te voelen maar kon nog niet duidelijk zeggen dat het nu mijn kindje was of mijn darmen.

Maar goed als je onzeker bent, altijd even contact opnemen met je VK

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    jullie hebben het steeds over 24 weken. Mijn vk heeft echt gezegd vanaf 28 weken pas iedere dag moeten voelen...

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Kan ook best, maar weet wel dat je je kindje nog niet met 18 weken dagelijks hoeft te voelen.
    Nu je het zo zegt, geloof ook dat mijn vk deze grens gebruikt.. :(

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Dat ge-emmer over hoe oud je kindje moet zijn "wil je mogen bellen met je vk"...De stomste onzin die ik ooit gehoord heb...Wanneer jij je er niet bij prettig voelt gewoon bellen, liever 10x te vaak dan 1x te laat meid!

Gewoon bellen, jouwn gemoedsrust gaat voor alles! :)

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ach dat wordt hier toch ook gezegt, alleen met wat extra info..
    waarom is dat meteen ge-emmer?

12. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    O meid, wat een rot idee he, ik had het ook en heb de vraag hier bij de vk gesteld, dit was het antwoord.
    Ik merk inderdaad dat het wisselend is, heb nu geen dagen meer gehad dat ik niks voelde maar wel de ene dag meer dan de andere

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik ben nu 23 weken zwanger en voel de kleine echt iedere dag, en ook wel steeds meer de hele dag door. Mijn placenta ligt ook aan de achterkant, dus de baby ligt voor, waardoor het bij mij weer sneller te voelen is. Ik zou me ook niet op me gemak voelen hoor als ik het niet zou voelen en zou wel even bellen naar de VK. Vragen staan vrij!

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    daarmee bedoel ik absoluut niet dit forum of wat dan ook, maar kan me niet voorstellen dat mensen in onzekerheid NIET bellen omdat op hun zwangerschap kaart staat dat je NIET MAG bellen omdat je bv nog geen 28 wk ben...

en ben ook een beetje chaggy vandaag :oops:

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tuurlijk je mag altijd bellen.. Loop je een beetje overtijd? :( :confused:
    Mag je best chaggy zijn hoor... :)

16. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben wel een beetje gerustgesteld na jou bericht te lezen van de verloskundige. Ik ben natuurlijk ook nog maar 18 weken.
    Had afgelopen nacht ook een nachtmerrie en dat ging echt over mn zwangerschap dat het niet helemaal goed ging werd er gewoon helemaal naar van toen ik wakker werd.
    Denk ook echt dat ik er de afgelopen dagen teveel mee bezig geweest ben met het feit dat ik niks meer voelde en dat ik er daarom ook over ga dromen.

Nou ik wacht het eventjes af.

Groetjes CHantal

17. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    meid ik ben zwanger van de 3e,dan zou je hem snel duidelijk moeten voelen.en ik voelde pas echt dagelijks iets vanaf 23 weken ofzo.eigenlijk pas heel laat als ik iedereen hier op het forum moet geloven.

je moet je niet te gek maken met alles wat je hier leest,ik kreeg bijna een internetverbod van de gyn. omdat ik me helemaal onzeker maakte.

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Vervelend is dat meid, vooral als je het gewend ben om het bijna of dagelijks te voelen. Dan is het ineens zo stil. Daar word je absoluut onzeker van.
    Hier bij mijn 3e zwangerschap nog steeds. Ook nu is wel een dagen wat rustiger, maar het hangt er dan precies van af hoe ze ligt en hoe mijn baarmoeder is, gespannen of niet. Daar ben ik dus erg gevoelig voor. Merk wel dat ik door het internet ook onzekerder ben dan bij mijn vorige 2.
    Heb het hartje woensdag nog goed gehoord, dus probeer me maar geen zorgen te maken.

Als jouw gevoel wat anders zegt, gewoon bellen hoor.

Deel Deze Pagina