De onbegrijpelijke dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia wil sinds een paar dagen weer niet slapen. Als ze eenmaal slaapt, wordt ze ook nog regelmatig wakker ('s nachts) en overdag slaapt ze ook vrij kort (1-1,5 uur) vergeleken met eerder. Nu zitten er een paar opties in mijn hoofd van wat er kan zijn:

    - Tandjes? Ze heeft alle snijtandjes en 4 kiezen, maar de hoektandjes zijn nog net niet door en ze heeft ook veel diarree de laatste 2 weken (elke dag wel een keer doorlekken). Alleen mag ik er wel gewoon aan zitten en mag ik ook haar tandjes poetsen... ;)

    - Ziek? Ze heeft dus al een poosje diarree en 2 weken geleden is ze ook een weekje ziek geweest, maar dat leek wel over. Alleen die diarree was er nog, dus sinds een paar dagen zijn we even gestopt met sinaasappelsap e.d. wat die diarree kan veroorzaken. Tot nu toe geen resultaat.

    - Sprongetje? Het lijkt alsof ze erg druk is met van alles in haar hoofd en kletst de hele tijd heel veel op het moment dat ze naar bed moet (sowieso wel veel, maar ze komt niet echt tot rust dan). Ik heb alleen geen idee of er nog sprongetjes zijn nu.

    - Overprikkeld? We hebben een druk weekend gehad, en vorige week was ik zelf ziek dus was soms even wat anders dan normaal. Nog nooit zo gemerkt dat het haar zo van slag brengt.

    Al met al dus veel verschillende dingen die het kan zijn, maar intussen valt ze dus steeds op mijn arm in slaap en dan kan ik haar neerleggen. Gisteravond is ze wel zelf rustig in slaap gevallen (min of meer), toen heb ik haar heel lang ge-ssshhh-t toen ze steeds weer begon te praten en niet rustig werd op schoot. Ze vraagt dan ook van alles en ik moest steeds nee zeggen (werd ze weer heel boos en verdrietig). Dus toen maar steeds 'ssssh' en daar werd ze zo rustig van dat ik haar gewoon in bed kon leggen. De rest van de week begint ze steeds heel hard te huilen en is het een kwestie van hopen (en een paar keer nog terug gaan) dat ze snel stopt met huilen en gaat slapen...

    Iemand nog lumineuze ideeën wat we kunnen proberen? Ik heb echt geen idee meer...
     
  2. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik gok op ziek of ziek aan het worden.

    sprong had ze pas gehad als ik het me nog goed herinner? nu zittend e 15 en 18 maandensprong wel kort op elakar heel soms aganz e zelfs nog in elkaar over. maar jij spreekt echt over een verschil van een paar dagen.

    aangezien jij ziek bent geweest, je gewoon aan haar mond mag komen en ze zelf al 2 weken diaree heeft gok ik erop dat ze ziek is of wordt.
     
  3. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hier is het slapen ook een drama. Sliep hij voorheen nog van 19.00-08.30 en overdag 2x, momenteel is hij om half zeven wakker en wil overdag nog maar maximaal een uurtje slapen.
    Loopt dus ook de hele dag op zijn tandvlees, omdat hij doodop is...
    In bed leggen op langer laten liggen heeft echt niet zoveel zin, krijst echt de hele buurt bij elkaar.

    Tja... ik gok bij ons nog op de 18-maandensprong. Of dat hij last heeft van de spanning die toch een beetje in huis hangt i.v.m. de komst van een broertje/zusje binnenkort...

    Ik weet het niet, heb ook niet echt tips voor je, maar vermoeiend is het wel ;):)
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Diyana heeft deze week ook problemen met slapen, ze lijkt ineens bang 's nachts? En gisternacht wilde ze zowat in me kruipen, anders ging ze niet slapen.

    Hier lijkt het wel een sprong. Maar zegt Julia dat ze ergens last van heeft? Ik hen nog geen pratende kinderen en moet alles gokken, ik weet niet of je het haar kunt vragen?
    Maar van andere kant zal ze niet zo snel zeggen dat ze in een sprongetje zit ;)
     
  5. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hoi Gentle,

    Hier niet echt een tip, maar wel heel veel herkenbaarheid! ;)
    Ik dacht eigenlijk meteen aan een sprongetje toen ik jouw verhaal las, maar wat de anderen schreven klinkt ook logisch...pfff het blijft invullen en gokken he zolang ze nog niet goed praten??

    Mijn dochtertje is opeens sinds 2 wkn 's nachts wakker, ook stipt om 03:00 lijkt wel (op een enkele nacht na waarin je 'm doortrekt en wij even kunnen bijtanken). Ze sliep tot voor kort nog twee maal overdags, nu nog 1x. Ook begint ze echt meer een mening te krijgen merk ik....het woordje 'nee' komt geregeld voor al! Die nachten hakken er echt in he? Zal het een overgang zijn naar minder behoefte aan slaapuren bij de kids?

    Ik kan me goed voorstellen dat je je van alles bedenkt....lastig he?
    Veel sterkte ook, net zoals de andere moeders met dreumessen! ;)
     
  6. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja ze zegt wel iets, namelijk 'pijn, mondje'. Dat was zaterdag, daarna niet meer gehoord. 1 hoektandje komt sowieso door (of is net door), maar de vraag is of ze daar dan zoveel last van heeft.

    Wat ik vooral heel vreemd vind is dat ze zodra we klaar zijn om haar in bed te leggen (dan ligt ze altijd nog even tegen ons aan en zingen we wat liedjes) wordt ze heel erg druk. Van alles vragen, kletsen, ze wil dan alles nog een keer doen. Normaal gesproken kletst ze nog wel eens iets, maar meestal kruipt ze lekker tegen je aan en wordt ze wat stiller. Dat vind ik wel het raarst en ook heel vervelend op dit moment. Ik heb het gevoel dat ik haar altijd 'druk' in bed leg.

    Vanmiddag is ze weer bij mij in slaap gevallen tegen me aan. Anders lukte het gewoon echt niet, ik was al 3 kwartier bezig. Dan slaapt ze uiteindelijk binnen 10 minuten en kan ik haar overleggen in bed. Maar ja, op de lange termijn is dat natuurlijk geen alternatief...
     
  7. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ohja, en sinds gisteren heeft ze nog een pijntje: 'Pijn billen!' Door de diarree heeft ze behoorlijk luieruitslag... Iemand nog iets stoppends, wat helpt goed? Banaan is ze niet gek op...
     
  8. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh die hoektanden, ze zijn echt de ergste volgens mij. ook als ze door komen zijn ze met een puntje door en doen nog steeds pijn volgens mij. met zet pil kun je pijn weg nemen en misschien slaapt ze beter. tegen diarre kun je verse mint bladeren heet water, een soort thee van maken, een paar drupples citroen, of diksap als zoete drankjes lekkerder vindt. dat stopte hier meteen de diarre en helpt ook tegen buikpijn.
    maizena neemt pijn ook weg bij luier uitslag, als het geen schimmel is(dan wel anti schimmelzalf)
    ze kan het ook te warm of te koud hebben snachts, omdat tandjes toch een beetje schommelling van temp veroorzaken.
    drink ze genoeg melk? geef je anders vit d?
     
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Laat haar oortjes eens controleren door de huisarts. Ons zoontje heeft een aantal keer oorontsteking gehad met diarree en maagpijn. De huisarts zei toen dat bij kindjes die last hebben van hun buik ook altijd de oortjes gecontroleerd worden.
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    dan denk ik ook tandjes, met de pijn in het mondje en aan de billen. Rijst stopt ook.
     
  11. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Dat drukke rondom het in bed leggen herken ik heel erg! Onze zoon is ook ineens enorm druk op het moment dat hij in bed moet!

    Mijn moeder noemt dat 'het liedje van verlangen'... oftewel, alles proberen om het echte naar bed gaan uit te stellen. Hier is het ook:
    grapjes maken, dollen, rechtop zitten, vragen om nog meer verhaaltjes, vragen om een dekentje, speen uit bed gooien, vragen om extra kusjes, vragen om drinken... pfff...

    Hier gewoon het gangbare ritueel, liedje zingen, in bed, verhaaltje lezen, twee keer een kus, muziekbeestje aan en dan weg. Hij heeft wel veel langer nodig voordat hij ook echt zelf in slaap valt, maar huilt dan niet (ligt hooguit een beetje te jengelen/murmelen...)

    Voor de luieruitslag en het stoppende eten, sluit ik me aan bij bovenstaande
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik doe bewust altijd een kort avondritueel. anders krijg je dus inderdaad het liedje van verlangen zoals hierboven genoemd wordt. je maakt je kindje druk,die probeerd nog wat meer tijd te rekken en kan uiteindelijk niet meer slapen omdat ze zo druk zijn.

    ik heb een avondritueel met: flesje, in bad ,even bij mama zitten voor de tv ( dat duurt alles bij elkaar een anderhalf uur ) maar vanaf dan is het: tanden poetsen gedag zeggen in de woonkamer en naar boven en dan naar bed, nachtlampje aan,dekbedje erop, dikke kus en floep het licht uit. zo krijg je geen kans om druk te worden ik wacht tot hij slaapt en dan ga ik naar beneden( ergens tussen de 5 en 10 minuten later) voorlezen doen we s'middags en niet op het "bedtijd moment", want dan wordt het ook een moment om steeds meer uit te rekken.
     
  13. adi

    adi Niet meer actief

    Hier hadden ze ook diarree bij doorkomende hoektanden, het was ook echt ellendig, die doen hartstikke zeer.

    Ik gaf ze dan een zetpilletje 's nachts tegen de pijn, en smeerde de billen goed in. Ook doe ik de kapote billen altijd wassen en niet met die doekjes schoonmaken, die prikken ook behoorlijk.

    Diarree: rijst, banaan, rode/blauwe bessen en rozenbottel stoppen over het algemeen goed.
     

Deel Deze Pagina