hallo Helaas heb ik een hernia te pakken.... weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Zie best wel op tegen de komende periode met de pijn die in nu heb heeft er iemand ervaring mee?
Hmm dat is niet echt een verstandige combinatie.... ik denk dat geen arts het je aanraadt om met een hernia zwanger te worden! Ik ben geopereerd aan een hernia en nog geen jaar later zwanger geraakt: dat is best pittig! Hoe lang heb je al last van je hernia en wat heb je er al aan gedaan?
Nou Ik heb een hernia gehad,tijdens mijn zwangerschap Het begon allemaal voor de zwangerschap.Ik heb heel lang lopen rommelen met mijn rug(vanaf mijn 22e)cesartherapie gehad. Tot op een dag ik last van mijn knie kreeg,dat eerst naar boven en toen naar beneden trok.Ik kon uiteindelijk niet zitten,wat resulteerde in 2 weken thuis blijven,waarvan 1 week liggend en 2e week proberen te lopen.Na een maand kon ik pas zitten. fysio gehad,maar ik bleef pijn in mijn kuit en een doof gevoel in mijn voet houden.Ik dacht ach,dat gaat van zelf over. Een jaar later werd ik zwanger van de oudste,ik bleef last van mijn rug houden en dat werd erger.Mijn man moest ook iedere dag en nacht mij masseren.Zelfs bij de bevalling. Daarna bleef het zo en werd de pijn erger.Uiteindelijk(vanwege andere reden) ben ik gestopt bij mijn werkgever en ben ik naar de ha gegaan,ik werd naar een neuroloog doorverwezen,na wat testen en een mri,kwam er uit,dat ik een hernia had....... Toen besefte ik pas,dat ik met die hernia zwanger ben geweest en ook nog eens mee bevallen ben.Pas toen mijn dochter 2 jaar was,ben ik geopereerd. Ik zal altijd een rugpatient blijven en omdat het geen acute hernia was,blijf ik ook pijn in mijn kuit en een doofgevoel houden.En de kans bestaat dat ik het terug krijg.Hopelijki zijn mijn kinderen dan wat groter. Kan me voorstellen,dat dit niet echt fijn is
@kruimel: ik heb sinds een week of 4-5 klachten aan mijn been. Wat begon bij mijn rug. Gisteren ben ik er achter gekomen dat ik onverwachts door de pil heen zwanger ben geraakt. @mariska: jee kan me voorstellen dat het heftig is. Pfff ik hoop dat de hernia klachten over een aantal weken al een heel eind verdwenen zijn voordat ik pas echt zwaar ga worden maar goed we zullen zien.
nee heb vandaag de doorverwijzing gekregen van de neuroloog. dus zal maandag even bellen,ik hoop dat die voor mij wel de nodige oefeningen heeft waardoor de klachten verminderen en dan zou het vooral fijn zijn als de tinteling in mijn been weg zou gaan........
Goed zo, maandag meteen bellen! Gelukkig gaat zo'n 80% van de hernia's vanzelf over. Je fysio kan je daar wel bij helpen! Heb je veel pijn? Tintelingen, ook een doof gevoel? Vervelend joh. Hoop dat je er snel vanaf bent, kun je nog wel wat?
Balen , ik heb een hernia gehad tijdens de zwangerschap toen ik zo rond de 14 weken zwanger was kreeg ik hernia klachten. Heb enorme pijnen gehad tijdens de zwangerschap. Vooral hoogzwanger was het niet meer uit te houden. Rond 36 weken ben ik opgenomen en met 37 weken ingeleid. Ik was helemaal op van de pijn , vooral de zenuwpijn was killing. Toen de kleine 6,5 week oud was ben ik geopereerd, en nu ben ik nog steeds herstellende. Mijn verhaal is niet jouw verhaal dus hoop dat het bij jouw mee gaat vallen , sterkte. Mocht je meer vragen hebben pb mij anders. Groet jes Liek.
lieke dat is inderdaad erg heftig,maar gelukkig is inderdaad niet elk verhaal hetzelfde. Neuroloog heeft in ieder geval aan gegeven dat ik gedurende mijn zwangerschap hierin begeleiding ga krijgen! mocht ik nog vragen heb dan pb ik je zeker thanks! kruimel: heb inderdaad heel de dag een tintelend doof gevoel in mijn rechter been, Ik kan nog wel wat maar dat moet ik niet doen,ik verzet namelijk mijn pijngrens nogal makkelijk en dat is op het moment dat ik het doe niet altijd erg,maaaaarrrr daarna haha dan ben ik de klos! dus tja ik doe nu het nodige en meer eigenlijk niet, manlief zorgt goed voor mij en de kleine meid!
Nou op een gegeven moment zit je gewoon aan het eind van je pijngrens hoor . Maar hoop dat de fysio je gaat helpen, vaak gaat het vanzelf over, hoop dat dat bij jou ook het geval gaat zijn! Hoe lang geleden ben je geopereerd Lieke? Wel een opluchting, of niet?
Kruimel ik ben 23 September afgelopen jaar geopereerd. Ik heb geen extreme pijnen meer maar kamp nog dagelijks met de restverschijnselen van de hernia. Ik Krijg orthopedische schoenen om beter te kunnen lopen mijn been is nog flink doof en heb krachtsverlies. ja de operatie was een opluchting maar ook heel dubbel. Je moet weer het zh in, gelukkig was deze opname maar kortdurende. mamasince , ik kan ook heel wat hebben mbt pijnen maar zenuwpijn is echt niet te verzetten. dit gaat door merg en been heen. Ik duim dat je de zwangerschap goed kan volbrengen. Sterkte.
Ik heb ook hernia en net zwanger. Mijn huisarts en fysio zeggen dat het te doen is zolang ik maar netjes mijn oefeningen blijf doe die ik mee gekregen heb. Moet ook iedere week naar de fysio. Ik ben wel wat onzeker hoe het nu gaat verlopen. Heb nu al meer rugpijn dan normaal. Hoe gaat dat eigenlijk met een bevalling? Kan dat wel gewoon natuurlijk?
Pfff sorry, maar ik had er niet aan moeten denken om tijdens mijn hernia zwanger te raken/zijn... Je mag nauwelijks pijnstillers tijdens je zwangerschap en hoewel ik echt geen mietje ben en wel wat gewend ben had ik toch echt behoorlijk wat nodig om de zenuwpijn onder controle te houden... en dan nog was het enige dat ik kon lopen (niet stilstaan) en liggen... maar goed, misschien had ik ook wel net dikke pech en valt het bij jou mee!
Een bevalling met een hernia kan.Ik herinner me,dat mijn man mijn rug aan hety masseren was en later,bleek zo vertelde hij me nam de stagaire van de verloskundige het over.Nou ik geloofde me oren niet.Ik was zo bezig met de bevalling,dat ik dat niet eens merkte
dan ben je niet de enige. Omdat ik te lang er mee doorgelopen heb,heb ik ook nog steeds last van pijn in de kuit en doofgevoel in mijn voet.die zal ik ook nooit kwijtraken. Het rottige is,dat ik 10 kilo nog te zwaar ben(net 2.5 maand bevallen)Ik mag max 55 kilo wegen(ik wil liever 50/51 kilo) maar weeg 60.Ook schoenen kopen is een kriem.Ik mag alleen nog schoenen dragen met platte zool of die niet te hoog is en gelijk met de voet loopt.daarnaast mag ik niet zo veel tilwerk meer verrichten. Ik ben een afgestudeerd detailist en de neuroloog zei toen,dat ik wel kassa mocht doen,maar officieel geen vakkenvulwerk meer. Toen ik bij de ah werkte,heb ik wel eens de vakkenvul ploeg geholpen,maar dat ging maar om 6 uur in de maand.Dus dat is niet veel
klopt dit is je grootste nachtmerrie, ik heb het alleen met paracetamol moeten doen tot het onhoudbaar was en kreeg ik toch tramal. Ben met 36 weken in zh beland omdat ik niets meer kon lag al weken op bed en had nog een kleine van 3 jaar rondlopen. ik ben op 37 weken ingeleid en en ben daarna gelijk aan de morfine gegaan dit was enigsinds beter vol te houden tot aan de dag van de operatie.
Ja je mag natuurlijk bevallen ik kreeg een geplande ruggeprik om de hernia pijn onder controle te kunnen houden kon namelijk niet eens op mijn rug liggen anders.
Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben, tja te zwaar daar begin ik maar niet over, door te weinig beweging alle frustraties emoties en starten met anticonceptie is de boel aan kilo`s er helaas aan gevlogen. Tilwerk , ik moet en ben bezig met herintreden in de zorg ik heb niet gehoord dat ik dit niet meer mag doen. Ik ga dus proberen mijn job weer op te pakken dus aan het bed , het is loeizwaar werk dat weet ik vandaar dat ik aangepaste schoenen krijg, volgens de reva arts kan ik hiermee weer aan het werk. beetje raar dat jij niet eens mag vakken vullen dan ?
Ik werk in de zorg. Ik heb advies gekregen om uit de zorg te stappen. Dit is echt te zwaar voor mij. Op mijn rug liggen kan ik dus ook niet. Ik heb ze in mijn onderrug, maar gelukkig nog niet zo erg dat ik altijd pijnstillers slik. alleen maar al ik werk. En dan paracetamol om de pieken beetje zachter te maken.
deesjedees lijkt mij niet dat je nu al advies gekregen hebt om voor altijd uit de zorg te stappen ? Is de hernia al defintief vastgesteld door MRI ? Lijkt mij inderdaad een goede stap om je zwangerschap door te komen om andere taken te gaan doen in de zorg hopelijk bespaart je dit veel ellende.