Hallo meiden Ik heb sinds een aantal weken isschias in mijn rechterbil. Dit begon met rugpijn maar nu heb ik bij bepaalde bewegingen enorme pijn in mijn die doorschiet in mijn hele been. Vind die pijn echt killing, gelukkig is het van korte duur want ik ga direct anders staan of zitten. Meestal als ik zit schiet de pijn erin, echt verschrikkelijk Heb oefeningen van de fysio en 1 x per week masseert ze het stevig. Ik slik paracetamol. Zijn er nog meer tips? Er valt zo weinig aan te doen.
Helaas niet veel aan t doen behalve rustig aan.. Geen zware dingen mee doen.. Heb het ook gehad vanaf begin zw.. Vreselijk en nog slechter nieuws... Ik heb er nog last van.. Niet meer zo erg als 3 mnd geleden maar na zw nog zeker 9 mnd pijn gehad.. Neurologen, mri scans, fysio niemand kon me helpen.. Geduld.. Sterkte!
yup. hier ook gehad en heb het 11 maanden na de bevalling nog steeds. weliswaar iets minder dan tijdens de zwangerschap maar het is nog steeds niet weg. ik heb soms dagen geen last en ineens is het er weer. ik heb het vaak als ik in de auto zit en de koppeling in moet trappen. of gewoon als ik auto rij. ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar ik voel vanaf een punt in mn rug, 1 "lijn" pijnlijke lijn richting mn knie lopen. weinig aan te doen. rustig aan doen en niet teveel tillen. en duimen dat het weg gaat.
Klinkt akelig dat het na de bevalling nog een tijd kan gaan duren. Als ik s'ochtends uit bed kom schiet het er meteen in. De pijn is ondragelijk op dat moment, ik moet dan ergens overheen hangen en me zo bewegen dat de pijn eruit gaat. Vanmorgen wilde dit niet en mijn vriend heeft me in bed getild. Wat een ellende. Merk wel hoe meer ik loop hoe beter het gaat. Zitten en liggen is niet echt bevordelijk. Heeft jullie fysio de pijnlijke plek ook gemasseerd? Hier wel afgelopen week en in mijn ogen veel te hard/ruw heb nu meer last gekregen.
Heb het ook gehad, bij mij ging het gelukkig over zodra de baby indaalde (1 dag voor de bevalling ) de fysio masseerde mij ook oh my god wat deed dat pijn ik kon dr wel een mep geven haha. Eerst leek het alsof het erger werd, maar na twee of drie keer fysio werd het wel beter. Hou nog even hoop dus!
Je kan ook eens Caesar of mensendieck therapie proberen, goede houding en beweging scheelt al de helft!
Masseren hielp bij mij niet.. Werd het alleen maar erger van.. Buikspieren en houding veranderen is het enige dat helpt.. En bevallen en een jaar wachten pffff
Ik heb het vorige zwangerschap ook gehad en het bleek bij mij te komen uit scheef staande bekken. Dus laat je goed onderzoeken door de fysio. Ik was veel te laat vorige keer en heb toen een aantal weken met een bekkenband rond gelopen en dat hielp wel redelijk. Verder veel rusten. Nu had ik het meteen weer en ben meteen weer naar de fysio gegaan. Na een paar stevige bilmassages en voetmassages kan ik zeggen dat ik er behalve de eerste 14 weken geen last meer van heb met een paar aanpassingen. - geen hakken meer dragen - niet meer tillen, althans zo min mogelijk. Sneu voor mijn jongste, maar het is niet anders - Alleen kleine boodschappen doen en grote boodschappen met hulp - niet meer stofzuigen en dweilen, oké het is hier meer troep dan normaal maar ook dat is niet anders - niet te veel plannen in een week, na een drukke dag een dag rust in plannen Na de bevalling ben ik goed gaan sporten en gaan werken aan mijn rugspieren en buikspieren dat helpt nu zeker weten ook. Maar die massages zijn echt niet grappig, mijn god, leek wel een martelgang. Compleet met tranen e.d.
Bedankt voor jullie reacties. Hebben jullie ook ervaring met het Tens apparaat voor isschias klachten? Ik heb dit ergens gelezen op internet. Voor ik deze ga huren zou ik eerst wat ervaringen horen. Isschias was vandaag erg aanwezig. Stond aan het aanrecht iets te snijden en opeens is het daar. Het enige wat ik kan is mijn ene voet opsse andere zetten en over het blad hangen. Ik kon me niet verplaatsen, laat staan bewegen. Muisstil staan en wachten tot het wegzakt, wat niet gebeurde. Mijn vriend heeft me er half weggedragen maar hij kan dit soms ook niet aanzien, ik schreeuw en huil het uit van de pijn.
Oh erg he, ik had vanaf 7 weken rugklachten en ben op mn werk een aantal keer onderuit gegaan. Ik zakte zo door mn benen.. Shoppen voor de kleine deed ik in rolstoel... Sterkte meid het is echt niet leuk. Ik zie ook tegen een volgende zwangerschap op, ben zo bang dat ik het weer krijg..
Vervelend hè? Ik zit ookal +/- 5 à 6 maanden thuis vanwege de pijn, heb bekken instabiliteit en dat neigt ook naar ischias. Maar nu me kleine volledig is ingedaald heb in veel meer pijn in bekken, rug en bil. Oom voornamelijk rechts. Tips die ik van fysio krijg zijn idd de oefeningen de massages die zij doet en belangrijk, niet zwaar tillen en alle lichte dingen vanuit je knieën tillen, zware huishoudelijke klusjes uit handen geven en andere huishoudelijke dingen in stappen doen, niet alles in 1x. Per dag (wat mij nu niet meer lukt en van vlk niet meer mag iig geen grote stukken), maar een stukje lopen of fietsen wat je prettig vind zodat t wel in beweging blijft. na t werk of andere dingen even gaan liggen, niet zitten, maar liggen. Sterkte!♡
Oja en ik heb een bekkenband van de fysio gekregen/gekocht alleen die zit nu ivm laagzittende buik niet lekker meer.