Hoeveel voor verjaardag van je eigen kind?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by koter, Jun 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hoi allemaal

Hoeveel geld geven jullie uit aan de verjaardag van je eigen kind?
    Of tot een bepaalde leeftijd en daarna meer ? Hoor graag van jullie

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dat scheelt soms 10 euro en soms 50 ... en afgelopen jaar niks want we kregen een skelter die opgeknapt is.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Ik kijk vooral naar wat ze graag willen hebben en wat wij ze willen geven. Voor 'gewoon speelgoed' vind ik tot 50 euro genoeg, maar de oudste heeft bv. ooit voor haar verjaardag een trampoline gehad, die was veel duurder, maar daar hebben ze dan ook allebei heel veel plezier van. En zo kan ik me bv. ook voorstellen dat er ooit nog eens een spacescooter of een ander soortgelijk voertuig gegeven zal gaan worden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Max 40 euro. Maar voor jongste dochter voor haar eerste verjaardag bijvoorbeeld een pop gekocht en een poppenwagentje gescoord op marktplaats, en daar zelf dekentjes bij gemaakt. Was ik voor 25 euro klaar.
    We kijken daarin -naast het bedrag- dus ook naar de waarde/grootte van het kado. Dan verdelen we het zo dat ze gevoelsmatig vergelijkbare kado's krijgen :)

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Voor de oudste was het afgelopen jaar ongeveer 100 euro, hij kreeg namelijk een nieuwe step.
    Voor de jongste was het gisteren ongeveer 30 euro.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Ik kijk ook naar wat ze willen hebben ipv naar de prijs.
    De oudste heeft idd 3 jaar terug een trampoline gekregen, dat was bijna 600 euro. Maar goed, daar profiteert de jongste ook ruimschoots van.
    De jongste heeft afgelopen jaar de playmobil brandweer gehad, die was maar 65 euro geloof ik

7. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Wij kijken meer naar wat ze nodig hebben of echt super leuk zullen vinden.
    Pas de verjaardagen gevierd en mijn ene zoontje kreeg van ons iets van 11 euro (met schoentjes en kleinigheidje erbij werd het 20,-).

Mijn jongste zoontje maakt het allemaal nog niets uit en hem geven we duplo van 15,-.

Ik vind het overdreven dat het zulke hoge bedragen moet zijn. Het is wel zo dat wij het verjaardagsgeld nu met geld aanvullen om er een leuk bedlampje voor te kopen. Het fietsje (van MP) kochten we tussendoor toen we dachten dat hij eraan toe was. Dat scheelt misschien ook wel. Anders hadden we uitgekomen op ongeveer 50,-

oudste =3
    jonste = 1
    Wanneer ze ouder worden zal het denk ik wel wat hoger gaan worden en trekken we de uitgaven gelijk.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,552
    3,057
    113
    Geen vast bedrag.
    Het is maar net wat ze willen / nodig hebben.

Dl had dit jaar een paardrij cap en broek gekregen, en iets van knutselspul
    totaal denk 80 -100,-

Zl had wat van toet toet gekregen, totaal 50,- denk ik.
    Maar hij krijgt regelmatig nog dingen tussendoor.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Nu op jonge leeftijd geen vast bedrag. Mijn zoon kreeg met zijn eerste verjaardag een bal van 3 euro en een nieuwe beker. Zijn zus kreeg met haar derde verjaardag een poppenhuis en fiets, bij elkaar 200 ongeveer.

Als ze ouder zijn en de waarde van geld kennen, kan ik me voorstellen dat ik het meer gelijk trek en een max bedrag aanhoud.
    Grotere spullen als een trampoline en spelcomputer zou ik zelf gewoon als algemeen iets aanschaffen en niet cadeau geven.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Geen vast bedrag, maar ergens rond de 100-150 euro denk ik. Zoontje krijgt dit jaar een fietsje en brandweerman Sam speelgoed, nog wat kleine dingetjes. Fietsje vind ik niet echt een verjaardagscadeau, dus dat krijgt hij meer als extra.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Trampoline en Wii U komt hier inderdaad ook tussendoor en niet als verjaardagscadeau.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier rond de 50 euro maar we kijken ook wel naar het soort cadeau. Dochter kreeg afgelopen jaar het kdv van playmobil...dat op ongeveer 50 euro kwam door een aanbieding. En zoon kreeg een mega treinbaan maar die was maar 39,95...toch vond ik de cadeau's vergelijkbaar en daarom vul ik dat van zoon niet aan tot 50 euro

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat ze willen. De oudste heeft een spacescooter gehad, de jongste een voetbaltenue met schoenen, keeperhandschoenen, scheenbeschermers en een tas. Dan ben je ook zo 150 euro kwijt.

14. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    We kijken niet naar het bedrag maar naar wat ze nodig hebben of willen hebben. Dit jaar een skelter (300 euro) voor m'n zoontje en vorige keer lego (80 euro).

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben een vast bedrag van 50 euro per kind. Evt. kunnen we altijd aan de opa's en oma's vragen of die geld bij willen leggen, maar tot nu toe is dat niet nodig geweest. Marktplaats is onze beste vriend:D

16. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,375
    17,302
    113
    Wij houden 50euro als richtlijn aan. Word het veel duurder dan worden opa en oma (en evt andere fam) gevraagt of ze mee willen betalen

17. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij kijken ook niet echt naar het geld. Maar voor onder de 50,- moet je wel een leuk cadeautje kunnen kopen toch? Zoiets houden we ook voor vrienden en familie aan tenminste, dus dl is daarop geen uitzondering. (Tenzij je iets specifieks wil geven, dan geef je 's wat meer uit.)

Praktische zaken (loopwagens, steppen, fietsen) kopen wij ook meteen als het aan de orde is, daar ga ik niet een half jaar mee wachten tot haar verjaardag. Dus is vooral een cadeautje 'voor de leuk'.

Maar dl vraagt nog niet om roze scooters, dus wellicht gaan we dat later anders doen ;)

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik kijk wat hij leuk zou vinden, maar max 100,- anders wordt het me te gek. Twee dagen daarvoor is het sinterklaas en dan eind van de maand ook nog kerst. De maand december wordt hij overladen met cadeautjes en hij krijgt tussendoor ook vaak zat een kleinigheidje.

19. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,445
    372
    83
    in een huis
    Onze dochter word twee. Krijgt dit jaar een grote houten speel toestel ( glijbaan met huisje) de tweede die onderweg is heeft er ook nog lang wat aan. We doen het samen met mijn ouders. Hij is 200 euro. Gaat niet om het geld maar om het gebaar vind ik. Volgend jaar vast goedkoper.

20. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Rond de 100,- euro, ene keer iets meer andere keer iets minder.

Share This Page