Flesvoeding geven

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Emma73, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef vanaf mijn zoon de een maand is flesvoeding
    De eerste maand borst met fles erbij
    Helaas kreeg ik geen stuwing dus het liep af
    Dus dan maar fles

Nu krijg ik van sommige borst voedings vrouwen commentaar dat ik gewoon had moeten doorzetten bla bla bla
    De borstvoedingen maffia

Iedereen denkt maar dat het normaal is dat je borstvoeding kan geven
    Iemand ervaring hiermee dat dit tegen word gezegd
    Mijn buurvrouw heeft er twee aan de borst gehad en snapt biet waarom het niet kon

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon negeren joh! Je kindje heeft het echt niet slechter hoor nu. Er zijn meer kinderen groot geworden met de fles. Het is mooi als het wel lult met de borstvoeding maar soms gaat het gewoon niet.

Elkaar gewoon in elkaars waarde laten en respecteren hoe ieder zijn / haar kindje op laat groeien. Vrijwillige of gedwongen keuze voor flesvoeding.

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    moeders krijgen altijd commentaar, of je nu de fles geeft, langer dan zes maand borstvoeding, je kind een potje geeft of vers, stukken of prakjes, te warm gekleed, te koud gekleed, zielig want geen tweede, te vroeg zwanger van de tweede, enz...

Het beste is om te zorgen dat je voor jezelf een goede keuze maakt, waar je achter staat. Dan doen de oordelen van anderen er ook niet toe en kun je er beter tegen.

Iedereen wordt aangemoedigd om borstvoeding te geven, want het is het beste blablabla. (hoezo het beste, het is de normale voeding voor je kind, en voor wie dat niet wil/kan hebben we gelukkig een alternatief). En dan is je kindje er en is de begeleiding ruk. Want wij zien het niet veel meer in de omgeving, waardoor we eigenlijk niet weten hoe zo iets natuurlijks als borstvoeding gaat/moet. En dat vind ik dan wel weer jammer, dat vrouwen die graag willen voeden stoppen vanwege slechte adviezen. Dus in dat opzicht snap ik de ' borstvoedingsmaffia' nog wel. Maar het wordt vaak ontactisch gebracht, daarin kunnen ze nog wel wat leren van flesvoedingsfabrikanten ;) Die weten tenminste iets van marketing :p

4. tuc

tuc Niet meer actief

#4 tuc, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2014
    Ja joh laten lullen....overal nog steeds mensen die zeggen: "ik begrijp niet dat vrouwen het niet eens overwegen" jee hou je mond dan lekker, je hoeft het ook niet te begrijpen en zo'n opmerking hoeft ook niet gemaakt te worden. Ik roep ook niet dat ik niet begrijp dat men wel bv geeft??

En het is niet geen bv dan is er fv, nee hoor er is gewoon fv. Beiden prima babyvoeding en daar kun je tussen kiezen, net als tussen nutrilon en kruidvat voeding.

5. daneace

daneace Lid

30 okt 2012
    82
    0
    0
    Oo joh, ik geef wel borstvoeding en krijg vragen waarom ik de fles niet geef..
    Iedereen heeft altijd en overal commentaar op!

Jij geeft de fles aan je kindje en daar groeit je zoontje ook goed op hoor:)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb geen stuwing gehad en een jaar kunnen voeden.. dus misschien snapten ze de reden niet zo goed.

maar lekker doen waar jij je goed bij voelt. Dat is het beste

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wilde ook borstvoeding geven, maar de baby wilde met geen mogelijkheid goed aanhappen. Na 2-3 dagen had ik nog steeds 2 man nodig incl. mezelf om hem aan te leggen en wilde hij nog steeds niet drinken. Het ging niet. Omdat hij niet teveel af moest vallen ben ik toen gaan kolven. Ik heb 3 maanden fulltime gekolfd en dat was ontzettend heftig. Je moet namelijk eerst je baby de afgekolfde fles geven, verschonen, in bed leggen en laten slapen en daarna vervolgens drie kwartier kolven en eer je alles schoon en klaargezet hebt voor de volgende keer komt de baby alweer... Kortom; ik ben ook overgestapt op flesvoeding.

It happens. Soms lopen dingen gewoon anders dan je wilt. En wat iedereen daarvan vind zou je eigenlijk niks moeten kunnen schelen. Gewoon zeggen: fijn dat het bij jou wel lukte, ik heb het geprobeerd en bij mij lukte het niet. Klaar. En wordt dat dan nog steeds niet geaccepteerd (zou wel raar zijn trouwens) maar dan wijs je ze de deur.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ach meid. En als je wel borstvoeding had gegeven waren er weer andere mensen die daar commentaar op hadden.

9. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    #9 Vosje7, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    Vervelend dat je je aangesproken voelt, maar ik vind juist dat iedereen vindt dat het NIET normaal is als je BV blijft geven als je kindje al 6+ maanden is. Dus niks geen borstvoedingsmaffia, je wordt juist raar aangekeken als je je baby in het openbaar wilt voeden terwijl het doodnormaal zou moeten zijn en krijg je van alle kanten te horen "oh geef jij nog BV??? Wanneer ga je stoppen??"

Buiten dat is de overgrote meerderheid van de vrouwen lichamelijk in staat om BV te geven (volgens mij zijn er slechts zo'n 5% die het echt niet kunnen) en in mijn omgeving hoor ik van 3/4 van de vrouwen dat het niet gelukt is. Het kan natuurlijk ook zijn dat de baby niet goed aanhapt etc., maar toch, als iedereen er echt voor zou gaan dan zou BV juist WEL lukken bij de grote meerderheid van de vrouwen en niet andersom. Het lukt vaak niet niet omdat het niet mogelijk is, maar omdat er slechte begeleiding wordt gegeven, of omdat het tegenvalt qua tijdinvestering in het begin etc.

Het is ook ieder zijn keuze, als men geen BV maar KV wilt geven, prima. Maar mensen bij wie BV wel is gelukt weten gewoon dat de meeste redenen waarom men met BV stopt gewoon te overzien/te corrigeren/te overwinnen zijn, al kost het misschien moeite. Als men het niet de moeite waard vind is het ook prima, maar dan is zeggen: "Ik heb geen BV gegeven omdat ik er geen zin in had/te veel moeite vond/het niks voor mij is/slechte begeleiding heb gekregen" in de meeste gevallen gewoon eerlijker dan zeggen dat het gewoon op was of niet genoeg was of iets dergelijks.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niks van aantrekken joh. Stuwing heeft niets te maken met wel of niet slagen van de borstvoeding, dus misschien zijn het oprechte vragen.

Ik heb mijn dochter 16 maanden gevoed, in het begin veel vragen gehad. 'Je weet toch zo nooit wat ze binnenkrijgt', 'Poeh, mag zij bepalen wanneer ze drinkt, je offert je wel erg op', 'ben je het nog niet zat?' (Dochter was 4 maanden). Ik was altijd heel zelfverzekerd en nu bij de jongste geen enkele vraag, men is er al aan gewend dat BV voor mij de enige optie is.

De fles is een prima manier om je kind groot te brengen, straal uit dat jij hier voor gekozen hebt. Mensen hebben altijd commentaar, wen er maar aan ;)
    En maffia vind ik altijd zo raar als het om eten van je kind gaat. Het enige waar ik wel in geloof is fabrikantenmaffia.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vosje, +1. Ik ervaar ook dat KV meer geaccepteerd is dan BV na de 6 maanden. Altijd maar die vraag wanneer ga je stoppen?? En dan van die nitwits die perverse gedachten hebben als je een kind ouder dan 12 maanden aan de borst hebt ;) borsten zijn ook alleen maar gemaakt om te verleiden. Ga eens biologieles volgen ofzo ;)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #12 Zoe123, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    Ik snap wel waar de opmerkingen vandaan komen. Borstvoeding mislukt niet "zomaar" ( de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Ja, het is "normaal"" , maar niet altijd makkelijk. Met doorzetten bedoelen ze waarschijnlijk dat je professionele hulp had kunnen vragen. Dan was de boel ook niet mislukt. Het feit dat je al begint met de combi fles/borst, dat maakt het er absoluut niet makkelijker op.
    Slecht borstvoedingsbeleid vanuit de kraamzorg, je hoort het zo vaak!
    Borstvoeding geven mislukt niet na 2 dagen. Dan heb je er zelf voor gekozen om te stoppen, omdat je het niet meer ziet zitten. Geen paniek als je kindje niet binnen 1 week op geboortegewicht zit, dat is geen moeten (er hoeft dan niet meteen een fles bij). Geen "om de 3 uur schema's", borstvoeding is op verzoek. 8-12 voedingen is normaal.
    Laat een lactatiekundige langskomen als er problemen ontstaan, blijf niet aanmodderen.
    Want je moet heel goed weten hoe je de boel weer op de rit krijgt. Weet je dat niet, en vraag je dus niet om die hulp, ja, dan is het snel klaar. En zo zijn er wel 100 redenen te bedenken waarom vrouwen denken dat het niet kan. Ik denk dat jouw ervaren buurvrouw dat heel duidelijk herkend heeft!

Echter: dit bovenstaande doet er verder voor jou niet toe.
    Jij hebt zelf het besluit genomen om verder niet te investeren in het slagen van de borstvoeding. En dat is prima. Als het voor jou mooi was zo, je geen behoefte had aan verdere hulp, dan heb je die keuze gemaakt en groeit je kindje nu groot op kunstvoeding.
    Je hoeft je daar verder ook niet over te verantwoorden. Of schuldig te voelen. Overigens zal je als moeder altijd keuzes voor je kinderen moeten maken. En daar zal niet altijd iedereen het mee eens zijn.
    Who cares? :D

Jammer dat meteen weer de term borstvoedingsmafia valt.
    Mogen mensen niet eens hun mening geven?
    Ik kreeg hier werkelijk bij elk probleem vanuit diverse hoeken te horen "waarom geef je niet de fles, dat lost het wel op...Goh geef je nog borstvoeding...Jeetje hij is al 8 maanden, dan heeft je melk toch geen voedingswaarde meer?.Je hebt een borstonsteking? Dan ga je nu wel stoppen toch? (euh nee juist niet)..Pffff zoveel moeite, waarom stop je niet "gewoon"en geef je geen fles.. Een dreumes en dan nog borstvoeding??? (deze opmerking hier ook al gespot;))
    En wat dacht je van de eerste nacht in het ziekenhuis? : blijf jij maar lekker slapen, we geven s'nachts wel een flesje :$ (een snelcursus hoe help ik de borstvoeding om zeep) En dat zijn dan professionals....
    Is dat dan kunstvoedingsmafia?
    Nee hoor, gewoon meningen van mensen die denken dat ze je op de een of andere manier helpen met hun opmerkingen.
    Goed bedoeld maar: ene oor in andere oor uit

De echte maffia zijn de fabrikanten die er niet voor schuwen om alle middelen te gebruiken om hun producten te verkopen.

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik snap idd de vragen wel.. maar zou me er als ik jou was helemaal niets van aan trekken. Ik vond bv verschrikkelijk! 10 dagen gegeven en toen was ik er helemaal klaar mee! (borstontsteking, kwam geen melk meer uit, zl heeft 2 dagen gehuild omdat ie honger had) Wat was ik blij met flesvoeding.
    Ik zeg heel eerlijk dat ik nooit geen bv meer ga geven, mocht er nog een kindje komen. En ik snap serieus niet dat vrouwen lang blijven voeden, als het een dreumes of peuter is. Maar dat is ieder voor zich. Echt het is toch nooit goed! De ene moeder doet het nu eenmaal anders dan de andere moeder. Helemaal niets van aan trekken en doen waar jij je goed bij voelt! Ene oor in, andere oor uit!

14. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mensen trekken gewoon veel te snel hun grote mond open over keuzes van anderen. ;)

Ik heb ook heus wel mijn mening over bepaalde dingen hoor, wat puur voortkomt uit een gevoel en niet uit research of omdat ik het geprobeerd heb. Maar die hou ik lekker voor mezelf. :D

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb 4 dagen bv gegeven en was er toen klaar mee.
    Wat deed het toch zeer moest echt uit me tenen komen. Had er totaal geen plezier van en zag er elke keer weer tegen op waardoor onze zoon de onrust ook voelde. Toen op kv over en wij beide waren een stuk rustiger. Heb idd vanaf het begin geen goede begeleiding gehad maar mocht er ooit een 2de komen dan ga ik zeker geen bv meer geven.
    Vind het altijd zo jammer dat "wij" erop aangekeken/ aangesproken worden omdat we snel opgeven maar iedereen is toch anders. bv of kv het maakt voor mij niet uit een ander kan daar zeker niet over beslissen.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Als jij er achter staat, is het goed. Laat maar praten. (Ik hoop wel dat iemand van tevoren tegen je heeft gezegd dat op 1 maand het combineren van bv en kv gelijk staat aan heel snel afbouwen)

Persoonlijk vind ik kv een typisch voorbeeld van moeilijk doen als het makkelijk kan, maar ik heb dan ook makkelijke borsten en kinderen. Dochterlief had een halve dag nodig om het te snappen, zoonlief is een echte vent die bij tieten en eten geen enkele uitleg nodig had 😜

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Wahahaaaa
    Ik val hier van de bank:$ :D

Hier ook zo'n zoon trouwens.
    Maar ik heb met mijn dochters ook de moeilijke kant meegemaakt.
    Het is zo kind gebonden! En dus elke keer weer verschillend.
    Een moeilijk begin bij het ene kind zegt gelukkig niets over hoe het bij een volgend kind gaat.

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'.

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind de vragen helemaal niet begrijpelijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen waarom iemand zich met zoiets persoonlijks bemoeit. Je kind is geen publiek bezit, jij doet wat het beste is voor je kind en voor jezelf en daar heeft verder niemand iets mee te maken.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een supermakkelijk 2e meisje, 15 min na de geboorte duwde ze zich omhoog, hapte aan en begon te drinken.

Mij lijkt KV zo omslachtig, dat gedoe met flesjes uitproberen, spenen die te groot/te klein zijn, steriliseren, het klaarmaken van een voeding, de max regel...

Deel Deze Pagina