Welke margarine???

Discussion in 'Voeding' started by Cammy, Jun 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hoi dames,

Mijn zoontje eet sinds een maand brood met boter en beleg. Er wordt geadviseerd hiervoor margarine te gebruiken. Nu gebruiken wij zelf nooit boter op ons brood en heb dit dus ook nog nooit in m'n leven in huis hoeven halen. Daar stond ik dan een maand geleden voor het boterschap in de supermarkt, maar nergens het woord margarine te ontdekken! Wel Halvarine, Becel goede start, Blue Band gold, Bertolli, Bona etc etc etc. Bij gebrek aan kennis heb ik toen maar halvarine meegenomen. Dacht misschien bestaat margarine anno 2014 niet meer;). Toch nog maar even verder gelezen, maar er blijkt toch een groot verschil te zitten tussen margarine en halvarine (meer water).

Dus mijn vraag.....welke boter/margarine gebruiken jullie? En dan bedoel ik specifiek welk merk en variant, zodat ik weet wat ik kan pakken haha;)

Thanks!

2. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Roomboter schijnt beter te zijn.
    Minder schadeiljke stoffen (google maar eens op de ingredienten van margarine) en vooral goede vetten.
    Het is vetter, bevat meer kcal, maar zolang dit goede vetten zijn is dit juist belangrijk.
    Bovendien is het goedkoper! Wel de ongezouten variant nemen!

3. 1983tineke

1983tineke Actief lid

Nov 10, 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken roomboter ongezouten omdat hier veel minder hulpstoffen inzitten dan in halvarine of margarine. En de vetten kunnen ze nog goed gebruiken. Volgens mij hebben wij ah huismerk.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Maar roomboter bevat weer veel meer verzadigde vetten

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Gewoon ongezouten (biologische) roomboter gebruiken, margarine is zo smerig ;)..

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Maar je kindje heeft ook vetten nodig he.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    I know, maar moeten dit dan niet onverzadigde vetten zijn?

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik gebruik zonnepond van Gouda's Glorie of AH op brood. Beide halvarines.

Margarines zitten in zo'n wikkel(dacht ik) om te gebruiken voor het bakken van cake enzo.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik smeer kokosolie, nog beter ;)

10. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Ook verzadigde vetten zijn nodig!

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Roomboter, is veel beter dan welke margarine dan ook! Je kindje heeft vetten nodig om te groeien.
    Om dit af te wisselen met onverzadigde vetten kun je bijv. een broodje besmeren met een half kerstomaatje en olijfolie. Mijn dochter at dat heel graag.

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik gebruik de boter die wij zelf gebruiken en dat is becel light of blueband goede start

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is geen boter. Dat is halvarine.

Hoe minder bewerkt een vet, des te beter. Roomboter, of olijfolie of kokosvet zijn beter dan margarine. Daar zijn toch veel meer chemische bewerkingen op losgelaten. De reclame zegt wel dat ze gezond zijn, maar wie gelooft er nou reclame?

14. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Roomboter klinkt logisch.....maar dan vraag ik mij af waarom onder meer het voedingscentrum en diverse hartstichtingen margarine aanbevelen. Nou niet bepaald instanties die producten verkopen. Daar wordt toch het hoge percentage verzadigde vetten in roomboter genoemd. Jullie maken het mij niet makkelijk dames;)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jaaaaa........maar wie sponsoren ze? Becel sponsort de Hartstichting, die zijn echt niet neutraal. Voedingscentrum heeft ook nauwe banden met industrie en overheid.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wij gebruiken zelf blueband goede start en mn zoon daarom ook.
    Roomboter is prima hoor, ongezouten

17. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ik heb serieus nog nooit opgelet welke margarine .. gewoon boter die wij ook gebruiken, ene keer bcel andere keer merkloos.
    Ze doet het er prima op hoor ;)

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Roomboter! Eet zelf ook niet van die troep als margarine ... en anders idd kokosolie of lekker amandelpasta :) Avocado kan ook lekker op brood en zitten ook goede vetten in.

19. Joyful

Joyful Actief lid

Feb 19, 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens wat hier boven is gezegd. Roomboter of grasboter ongezouten is een puur product met goede vetten. Margarine (en ook halvarine) is een in elkaar geknutseld chemisch product met E-nummers.

Het voedingscentrum wordt gesponsord door bedrijven als Unilever, dus is het logisch als ze producten als Becel en Blue band goede start promoten.

Een alternatief is idd kokosolie of amandelpasta. Vinden ze hier heerlijk.

20. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Margarine is voor het bakken en halvarine smeer je op brood.
    Wij eten ook nooit boter op brood, maar we hebben nog een half/kwart kuipje staan van de beschuit met muisjes periode. Het heet: Lekker op brood, goed begin. Komt van de AH

Share This Page