Ik zit door mijn kolfvoorraad heen en het zit er in dat ik binnenkort flesvoeding moet kopen. Maar welke voeding word aangeraden bij borstvoeding? Gewoon de standaard? Heb ook wel eens gelezen over hypoallergeen dat dat beter zou aansluiten omdat het lichter verteerbaar zou zijn net als borstvoeding. Wat is jullie ervaring?
Wij hebben in combinatie met borstvoeding in het begin Hypo-Allergeen gehad alleen daarvan werd hij een vreetmonster. Dan at hij veels te veel flesvoeding terwijl borstvoeding zelf al bijna genoeg was. Ons zoontje krijgt nu Nutrilon Standaard en Borstvoeding. Binnenkort krijgt hij borstvoeding en aangevuld met donormelk. Ter info: Meneer weegt 7kg, drinkt 5 flessen van 200ml.
Ik lees even mee, zoon drinkt erg veel aan de borst, krijg daardoor nauwelijks genoeg gekolfd en Nutrilon Standaard heeft hij bij de twee pogingen die wij hebben gedaan vrolijk een uur later weer uitgespuugd. Ook als we kleine beetjes gaven die we eerst even lieten 'zakken'. Meneer kan niet langzaam drinken en dan valt het hem toch nogal zwaar op de maag.
Purified. Ja hij drinkt idd aardig wat. Krijg je donormelk via het moedermelknetwerk? la 34. Onze dochter is dan al wat ouder maar blijft toch lastig. Ben ook best bang dat het niet goed valt ofzo. weet niet waarom maar dacht ook nog even aan biologische flesvoeding.
Ik heb regelmatig wat moeten aanvullen toen ik weer ging werken, productie was altijd dik in orde maar genoeg kolven, dat was soms een probleem. Ik gaf dan altijd de biologisch kv van kruidvat. Alleen die bestaat volgens mij niet meer? Ik denk trouwens dat je prima gewone kv kan geven. Je kindje is al wat ouder,de darmpjes kunnen nu wat meer hebben. En je hebt 6 maanden exclusief bv gegeven. Dus het merk maakt niet uit.
Ja klopt die bestaat niet meer. Dan word het biobom of hipp of ah biologisch alleen deze laatste is lastig te mengen heb ik gelezen. Reageerde jou kindje goed op de flesvoeding?
Wij zijn toen we begonnen met kunstvoeding te geven naast de borstvoeding bij alle drie de kinderen nutrilon ha gegeven. Al hadden wij zelf nutrilon standaard gekocht maar werd hier op het forum aangeraden ha te nemen omdat de oudste twee nog best jong waren toen we ermee begonnen, dat dus gedaan en ze vonden het lekker dus zijn we nooit wat anders gaan geven (wel naar nr 2 natuurlijk).
Ja gelukkig wel, nooit problemen mee gehad Wel waren ze telkens ouder dan 6 maanden. Ik denk dat dit wel scheelt. Ik had ook wat in de vriezer staan. En dat was op een gegeven moment ook op. KV kregen ze alleen bij de gastouder. Thuis dronken ze gewoon bij mij.
Ooh gelukkig hadden ze er geen last van. Hier is het is dan ook de bedoeling om op de momenten te geven als ik te kort heb. Verder gaan we op dezelfde voet door en blijf ook nog gewoon kolven.