Geitenmelk flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LesleyS, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de provocatie test heeft mijn dochter geen KMA. Dit is nu haar tweede week dat ze Friso HA krijgt. Wat ik opvallend blijf vinden is dat ze tijdens de fles onrustig kan worden. Borrelende buik, beentjes optrekken en afgelopen week moest ze tijdens elke fles poepen. Vorige week bij de KA geweest en zij wilde niet meewerken aan het toch uitproberen van volledig km vrije voeding zoals Nutramigen AA of andere merken.

Het spugen is veel minder geworden, Nutramigen LCG is erg dun, is niet meer gaan huilen, geen uitslag gezicht. Dus alleen borrelende buik, strekken beentjes en vaker poepen.

Nou zag ik geitenmelk voor zuigelingen. Ben benieuwd naar eventuele ervaringen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geitenmelk heeft een gelijkaardige eiwitstructuur als koemelk, dus als het KMA is, is de kans groot dat daar ook op gereageerd zal worden.

Ik heb overigens nog nooit geitenmelk fv gezien. Is dat ook in poedervorm dan?

3. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Test wijst uit dat het geen KMA is. Ja je hebt dit in poedervorm speciaal voor baby's!

4. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of het voor darmpjes misschien minder gevoelig is?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat geitenmelk weinig verschil zal geven dan koemelk.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Geitenmelk staat dichter bij mensen melk als koemelk.
    Het Is lichter verteerbaar als koemelk. Waarom Denk je dat een koe 4 magen heeft ;)

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    En toch is geitenmelk lichter verteerbaar als koemelk,
    Als de kinderarts je niet wil helpen denk ik zeker dat het het proberen waard is!
    Ps. Geef elke 'nieuwe' voeding wel een paar dagen de kans om te wennen

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Verplaatst

9. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had ook een ernstige KMA. En heeft het altijd heel goed gedaan op de Nutramigen.

Geitenmelk mag ook niet bij een KMA, ja het is lichter verteerbaar maar het lijkt voor een babylijfje nog teveel op KMA. Mij is verteld dat als je als baby/kind KMA hebt je helemaal geen melk mag een een 2 hoevig dier. Dus ook geen schapenmelk.

Als ik jouw verhaal zo leest heeft je kindje inderdaad gewoon een KMA, zeker wanneer zij wel goed reageert op de Nutramigen.
    Ik heb destijds een machtiging gekregen via de huisarts, wellicht is dat nog een optie.
    Anders zou ik het toch echt zelf betalen als ik zo groot het verschil zou zien...

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat voor provocatietest heb je gehad? Open of dubbelblind?

Er kan altijd een verlate reactie zijn. Dat had mijn zoontje ook. Dubbelblind getest toen hij net een jaar was. Beide dagen geen noemenswaardige klachten. Overgegaan van Nutramigen AA op standaard opvolgmelk. Nou na een week weer spugen, verkrampen etc, etc.

Nu krijgen we volgende week een open provocatietest. Ben zeer benieuwd.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind nu toch nog last heeft, dan kan het natuurlijk ook zijn dat de test niet klopte. Je ziet wel vaker dat kinderen die volgens een ziekenhuisprovocatie geen KEA hebben (omdat ze niet meteen op de koemelk reageerden) uiteindelijk toch veel beter uit zijn met een koemelkvrije voeding.

Kunstvoeding op basis van geitenmelk, zoals bijvoorbeeld Nannycare, heeft in zo'n geval weinig nut. De eiwitten in geitenmelk lijken te veel op die in koemelk en kunnen bij een flink gevoelig kind leiden tot een extra allergie.

Noteer een week lang alle klachten van je kind met de voeding die je nu geeft en geef dan een week lang weer de dieetvoeding en noteer weer hoe je kind is. En ga dan opnieuw langs bij de arts.

12. bolke1977

bolke1977 Nieuw lid

23 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vader van 5 kinderen en importeur van NANNYcare geitenmelk.

Er zijn belangrijke verschillen in zowel de eiwitsamenstelling als de vetsamenstelling tussen geitenmelk en koemelk. U kunt altijd de advieslijn bellen met uw vragen, we hebben al bijna 20 jaar ervaring.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  14. bolke1977

bolke1977 Nieuw lid

23 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt, in veel gevallen is er een kruisallergie. Ik zou zeggen, in meer gevallen dan de gemiddelde consument denkt maar in minder gevallen dan de gemiddelde deskundige denkt. Doet u uw uitspraak op basis van ervaring of op basis van literatuur als ik mag vragen?

Deel Deze Pagina