Tips over welke fles na bv?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Livia75, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hi,
    Ik ben inmiddels aan het overstappen op fv omdat mijn dochtertje door het drinken uit een fles minder spuugt.

Ik ben nu 3 weken bezig en ik zit nu op 3 flessen.
    In het begin wilde ze nauwelijks uit de fles drinken, maakte niet uit of het bv of fv was

Daarna pakte ze de fles redelijk maar dronk kleine hoeveelheden en ik moest niet stoppen tissendoor want dan wilde ze daarna niet meer drinken.

Ik ben begonnen met spruw behandelen en dit geeft nog geen resultaat.
    Ik hen 3 dagen geleden daarom gestopt daarmee.

Maar nu wil ze ineens de fles niet meer sinds gisteren, ik fop haar nu door eerst aan te leggen rn dan vrij snel de fles erin te doen.
    Dit is echter geen oplossing voor als ik straks werk ;)!

Ze krijgt de smalle dr brown fles. Heeft iemand goede ervaring met een andere fles na bv?

Ze is nu al een erg alert meisje met duidelijke voorkeuren, ze lacht veel en babbelt gezellig.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik was eigenlijk heel tevreden over de dr brown fles. Je hebt verschillende spenen. Misschien dat het gaatje te klein is en je dochter ongeduldig wordt? Ik weet niet hoe oud ze is hoor, maar volgens mij heeft dr brown spenen van maat 0 (prematuur) tot 3 (pap).

3. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hier avent natural. Alle flessen geprobeerd maar deze vind mnr het fijnst. Mijn zoontje krijgt 1 fles per dag naast bv.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ga de avent toch proberen.

Ze dronk nu wel goed bij mijn moeder dus mss voelt en ruikt ze mij (en de bv)?

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Prematuur speen mee gestart maar die was te klein dus nu speen 2 in gebruik :)

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48

Speen 1 natuurlijk!
    (Speen 2 is veels te groot/te snel)

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik had destijds met dochter na bv de Avent Natural. Erg tevreden over en ze dronk er goed uit. Nu was mijn dochter wel iets van 5-6 dagen toen wij overstapten.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De enige fles waar ik tevreden over ben (en ik heb er echt tientallen geprobeerd) is de brede dr. browns. (Smalle is ook ok, maar combineerde minder goed met bv). Ik gebruik een 'gewone' avent met een speen waar ik het gaatje groter van heb gemaakt voor pap, maar melk enkel uit de dr. Brown en nooit meer krampjes gehad!

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit kan ook zeker! Ik heb lang BV en fles (kolf en fv wanneer nodig) gecombineerd. Maar mijn zoontje wilde liever ad borst dan de fles van mij. En das toch ook best logisch? Maar jij wil helemaal niet meer live voeden? Ja, dan zul je er even doorheen moeten (en niet meer foppen met aanleggen).

10. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik ben echt fan van tommee tippee, onze zoon was dat ook. Die heb je nu ook met anti coliek systeem.

11. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    bedankt voor de tips!
    Ik houd de avent en tommy tippee in mijn achterhoofd
    die smalle speen vd dr broen geeft natuurlijk geen druk rondom het mondje wat ze wel gewend is van de borst natuurlijk.
    Natuurlijk vind ze aanleggen fijner, helaas doet het haar alleen daarna niet goed.

Vanmorgen heeft ze 2x gedronken zonder protest. Mijn bv neemt ook af merk ik dus ik ga binnenkort alle voedingen met flesjes doen.
    Mss is dat gewoon duidelijker voor haar.

12. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Nou avent was een drama, het ging te snel denk ik dus ze heeft veel gespuugd na de fles.

Ik kijk het nog een dag aan en anders haal ik de brede dr broen of de tommy tippee.

Deel Deze Pagina