Vraagje. Max drinkt nu 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 en snachts als hij wakker wordt. Dat is nu sinds een paar daten later aan het worden. 5:00. Ik heb hem tot nu toe gewoon gevoed, en dan de rest van de dag steeds het schema aangepast. Maar wil eigenlijk gewoon weer om 7:00 beginnen. Wat zouden jullie doen? Klein flesje is niet genoeg. Zou hem bij me kunnen nemen met een speentje en kijken of hij weer in slaap valt maar ben bang dat hij niet genoeg krijgt (nu 120+4 en nutriton) Of misschien een fles met minder voeding, dat hij om 7:00 weer honger heeft? Thanks!
Aan mijn antwoord zul je misschien niet heel veel hebben, aangezien wij met flesvoeding ook op verzoek voedden. Soms ging dat een periode wat rommeliger, maar meestal kwamen we snel weer in een vergelijkbaar eerder ritme terecht. Uiteindelijk werden de flesjes natuurlijk groter en vielen er voedingen weg, maar die eerste tijd hielden wij geen tijdschema's aan. Kindje geeft aan wanneer het honger heeft: dan krijgt het dan ook.
Bedankt voor je antwoord. Mijn gevoel zegt ook gewoon voeden maar wil ook graag de regelmaat er in houden. Het zal ook wel binnekort weer veranderen voor nu voed ik hem gewoon nog steeds om die tijd en pas ik het de rest van de dag aan.
Hier is J iets meer dan 5mnd en iedere keer als ik denk dat we regelmaat te pakken hebben gooit hij het weer om... Mijn tip: laat het idee van regelmaat los en volg je kindje. Scheelt een hele hoop frustraties
Hier rond die leeftijd ook echt nog op verzoek, maar je zou een kleiner flesje kunnen proberen en dan gewoon om 7.00 weer de dag beginnen. Anders zou ik gewoon om 5.00 een hele voeding geven, als hij een kleiner flesje niet genoeg vind en dan proberen over de dag wat dichter op elkaar te geven, zodat je toch weer rond 23.00 uit komt. Weet niet of je kindje bv. in de namiddag en avond wat meer wakker is, hier was dat wel zo, dus dan voedde ik wat dichter op elkaar. Als voorbeeld bv. : 5.00-9.00-12.30-16.00-19.30-22.30/23.00.
Wat je ook kunt doen is om 5 uur een volledige fles en dan om 7 uur een klein flesje om de dag weer te beginnen.
Komt hij zelf om 23.00 voor zijn fles? En sta je om 7.00 op of komt hij om 7.00 om een fles? Ik voedde op verzoek, de bv, maar erna ook fv. Toen ik merkte dat er meer tijd tussen de flessen kwam, en dus mijn 'schema' veranderde heb ik het anders gedaan. Frummel kreeg rond 19.00 dr laatste (pap)fles na ons avondritueel (badje, pyama, boekje) en dan liet ik haar slapen tot ze weer kwam. Meestal was dat dan tussen 1 en 3 snachts, en dan stonden we smorgens gewoon op en kreeg ze weer een (pap)fles en begon de dag weer opnieuw. Nou was dit met 4 a 5 maanden. 4 weken is nog wel piepjong en dan zou ik gewoon lekker op verzoek voedden en het hele schema-idee een beetje opgeven. Je kan natuurlijk wel gewoon je dag beginnen met een 'ontbijt' want dat moet je uiteindelijk toch wel op een bepaalde leeftijd. Ik zou dan gewoon om 5 uur een fles geven en dan als je je dag weer begint gewoon weer een fles en dan kijken wat hij daarvan opdrinkt.