Sinds zijn geboorte zijn we al bezig met het vinden van de juiste fles/speen/melk combinatie voor onze kleine man. Via de avent-dr brown-difrax op de mam fles uitgekomen en via kruidvat standaard - H.A. extra care met JBPM - naar Friso nutrasense comfort. Eindelijk spuugt hij niet meer zo veel, is het niet meer krijsen tijdens de fles en drinkt hij z'n flessen ook keurig leeg. Maar daar zit nu een beetje het probleem. Hij lijkt steeds minder verzadigd. Ik zat nu eens te rekenen en volgens mij zit ik nu zelfs bijna boven de 1000cc. Ons schema ziet er als volgt uit: 7.00 150ml 11.00 180ml 14.30 180ml 17.30 180ml 22.30 180ml +- 3.00 90-120ml (als hij voor 3.00 komt 120ml anders red hij 7.00 niet) Zo kom ik uit op 990cc en dan hou ik geen rekening met de schepjes melk erin. Doe ik dit wel dan ga ik zeker over die 1000cc heen. Ik begin nu weer heel erg te twijfelen wat ik moet doen. De nachtvoeding zorgt ervoor dat we aan de hoge kant terecht komen. Maar hij lijkt er echt niet van af te willen. Net weer geprobeerd hem met een speen af te leiden en weer door te laten slapen. Nou hij hield dat 10 minuten vol en toen werd hij toch boos. Wat zouden jullie doen? Ik nog nog beide soorten kruidvat voeding staan. Zit nu te denken om te gaan mengen om te zien of hij dan meer verzadigd raakt.
Als je het bij elkaar optelt tel je niet het water, maar de voeding. 150/5 = 165 cc voeding 180/6 = 200 cc voeding. Daarom kan schepjes tellen makkelijker zijn en is het advies 30 schepjes max. Dus 5 + 6 +6 + 6 + 6 + 3 = 32 schepjes. Doet hij minimaal 20 minuten over een voeding? Zo niet, tijd verlengen. Zo ja, dan zou ik eerder kiezen om of; Meer water en minder schepjes, bijv 165/5 te gaan geven (dan blijf je de schepjes tellen voor de max) Of 1 schep vervangen door forte voeding EN terug gaan naar 150/5.
Averlhach Bedankt voor je reactie Hmm als ik dit lees zit ik dus al ruim boven de max. Hij wisselt een beetje over zijn drinktijd. Soms zitten we netjes op de 15 minuten soms gaat het een stuk sneller. Zitten op de kleinste speen. Bij de difrax fles torn ook de dentalspeen s geprobeerd maar daar drinkt hij neg zo snel mee. Ik denk dat ik zo een pak forte ga halen. Ben alleen een beetje bang dat hij dan weer wat meer last gaat krijgen van krampjes en spugen, al hebben we daar nu gelukkig helemaal geen last meer mee dus misschien valt het mee.
Hier een dreumes die ook tijdelijk vanaf 3-5 maanden wel wat te veel dronk. Ook vanwege de nachtvoeding. Ik heb het gewoon meer verdund zodat er naar verhouding meer water in zat. Ook forte geprobeerd maar dat hielp niet. Voedingsvoorschrift verpakking is een richtlijn. Niet alle baby's redden het daar mee. Ik heb uiteindelijk er maar voor gekozen er me niet meer druk over te maken dat hij te veel kreeg. Hij is compact en stevig maar zeker niet te dik. Hij is nu 15 maanden.
Ik zou eerst zorgen voor langer doen over een voeding. Als een andere speen geen optie is, dr brown prematuur is het kleinst, en jbpm geen klachten geeft kun je extra jbpm toevoegen zodat je op 20 minuten drinktijd komt. Dat icm wat minder schepjes in de fles, zoals 165/5 kan je het mogelijk prima redden zonder fortevoeding. Zo niet kun je het altijd nog proberen. Structueel te veel geven kan vergaande gevolgen hebben en omdat je tot 17weken niets anders dan melk kunt geven zou ik echt proberen eronder te blijven. Meer flesvoeding kan nl slecht zijn voor de niertjes, maar uit onderzoek blijkt ook dat er meer kans op obesitas is op latere leeftijd. Voor mij was dat de reden om het niet te doen.