Ervaring met 100% johannesbroodpitmeel vs nutriton

Discussion in 'Flesvoeding' started by Meris, May 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Onze knul (ruim 1 week oud) heeft helaas verborgen reflux. We zijn hiervoor al bij de kinderarts geweest. Deze heeft dit ook bevestigd. Op haar advies zijn we naast de leefregels ook begonnen met jbpm van nutriton. De symptomen van zijn reflux zijn zo goed als verdwenen, maar hij heeft daarvoor in de plaats ontzettende waterdunne ontlasting gekregen. En wel 6 tot 10 keer per dag. Echt zo zonde, z'n billetjes gaan al pukkelig rood zien en hij wordt er wakker van als hij eindelijk eens lekker slaapt.
    Nu las ik dat nutriton maar 30% jbpm bevat en de dunne luiers waarschijnlijk veroorzaakt worden door die 70% vulmiddel. Ik heb nu Tammi 100% jbpm besteld.
    Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen hiermee en hoeveel jullie hiervan gebruiken of hebben gebruikt per cc voeding.

De kinderarts belt woensdag terug om te evalueren en te kijken of hij toch maagbeschermers nodig heeft.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Omdat pure jbpm meer jbpm bevat dan nutriton moet je de hoeveelheid aanpassen.

Het handigst is 2 glazen water te vullen met de hoeveelheid die je gebruikt voor fv. In de een doe je normale hoeveelheid nutriton en de ander 1/3 van die hoeveelheid jbpm. En dan kijken of het vergelijkbaar wordt in dikte.

Echter wil ik je erop wijzen dat de normale manier is;
    Stap 1 leefregels (zonder indikken) en dit minimaal 1 week proberen
    Stap 2 leefregels icm indikken en dit minimaal 2 weken proberen
    Stap 3 leefregels icm medicatie (liefst zonder indikken).

Je moet alles even de tijd geven, te snel wijzigingen doorvoeren geeft onrust en dit verergert reflux klachten.

3. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Bedankt voor de tip met de bekertjes, dat is een goed idee!
    Hij is zelfs na 5 dagen opgenomen omdat hij ontroostbaar huilde, soms wel 8 uur aan 1 stuk. 2 weken afwachteb zat er in zijn geval echt niet in. Ook met medicijnen zou ik liever wachten, maar om je kleintje zoveel last te zien hebben, dit keer van de jbpm, is echt niet fijn.
    We gaan vandaag zelf bellen met de kinderarts. Kijken wat die zegt.

4. KimB1978

KimB1978 Nieuw lid

May 22, 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook mijn zoontje heeft last van het teruggeven van melk (hij is nu bijna 11 weken en ik geef flesvoeding vanaf de geboorte). Ik heb Johannesbroodpitmeel gebruikt volgens de beschrijving maar mijn kleintje kreeg ademhalingsproblemen, alsof hij elk moment kon stikken en kreeg hoestbuien. In eerste instantie linkte ik dit niet aan elkaar totdat er ineens een belletje begon te rinkelen! Gelukkig! Ik ben meteen gestopt en de problemen mbt ademhalen en hoesten waren voorbij. Op internet gelezen dat dit inderdaad een bijwerking kan zijn. Kijk dus goed uit wat je doet en houd je kindje in de gaten!

Share This Page