Ja heb gekeken. Werk zelf voor de reclassering dus ken het wereldje, maar blijft heftig. Ben ook een keer naar een opendag geweest en dan doen ze ook voor hoe zo'n interventie team werkt alleen dan niet met een gedetineerde maar met een collega.
Ik heb ook een groot gedeelte gezien. Gaat er idd heftig aan toe. Zijn veelal ook jonge jongens of ligt dat aan mij? Denk dan echt hoe kun je op die leeftijd zo het verkeerde pad op gaan, zelfs netjes afgestudeerd enzo. Dan zou je toch denken dat ze bezigheden hadden (school) en geen tijd voor dat soort criminele dingen. Bij jongelui die niet naar school gaan, veel problemen hebben, leven in achterstandswijken kan ik het me dan beter voorstellen.
Yep, ook gezien. Mijn man werkt in de gevangenis, o.a. ook in het Intern Bijstand Team. Hij herkende het dus ook haha vooral het schelden naar afdelingshoofden of directie, mijn man wordt ook vaak genoeg uitgescholden, maar die mensen kweken een dikke huid
heb medelij met je man dat hij zo uitgescholden word of hij er iets aan kan doen dat zei verkeerde keuzes maken wens hem sterkte wel knap dat hij er tegen kan
Heb het net teruggekeken en jeetje wat een interessant programma zeg! Vond het erg informatief en leuk om naar te kijken Alleen deze gevangenis kost jaarlijks al 20.000.000 en alles bij elkaar kost het de staat jaarlijks 2,3 milJARD Over 20 jaar zullen die kosten wel zijn verdubbeld omdat de criminaliteit steeds verder toeneemt In sommige gevallen was de doodstraf nog niet zo'n gek idee ( bijv een Dutroux) scheelt veel gevangenis en andere kosten Hier in NL krijg je gewoon lekker een tv op de kamer, zelfs een stero installatie is toegestaan, lekker bedje, en je HOEFT zelf niet te werken, het is een vrije keuze ik zou ze lekker laten werken, verdienen ze nog iets terug voor de staat, al is het maar vliegengordijnen rijgen ofzo En als je zag dat elke gevangene 1 heel brood per dag wegmikt, echt bizar en teveel verwend, al die vuilnisbakken ramvol met goed brood
Nou ik stond daar ook van te kijken. Het leek wel een hotelkamer waar ze op zaten. Oke, geen hele luxe, maar toch. Schrok er ook van dat die jongen van 27 zei dat ie voor een miljoen wel iemand zou vermoorden. Voor 10000 vond ie het de moeite niet waard en bij een ton ging ie er over nadenken. En dat dan dan lullig is voor de familie van die persoon. Wel zou die helemaal gek worden als zn eigen vader vermoord zou worden. Dat soort mensen zouden nooit meer vrij mogen komen.
Ja inderdaad ik zat ook echt met open mond te kijken hoe hij dat zei, die moeten ze inderdaad niet vrijlaten. En van die broden, ongelofelijk. 2 containers vol gewoon. Ik vindt ook wel dat Menno Buch het programma goed neerzet. Die zat ook volverbazing te kijken. En die vrouw krijgt ook nogal wat over zich heen zeg. Knap van haar dat ze zo sterk blijft, lijkt me erg moeilijk. Er waren ook gevangenen die zelf heel goed wisten dat ze zeer fout bezig waren.
Erg leuk om te zien! Heb zelf jaren voor justitie gewerkt en mijn man ook. Dat schelden gaat op een gegeven moment langs je heen hoor. Ene oor in, andere uit. Ik kijk volgende week weer in ieder geval!
Daar schrok ik ook van ja, dat je gaat nadenken om iemand te vermoorden bij 100.000 euro. Je zal als moeder zijnde dit programma maar zien, en je bloedeigen kind zo horen praten. Dat moet toch vreselijk zijn! En dan die broden ja. Dat is echt ontzettend raar! Halveer de hoeveelheid zou ik zeggen en als ze extra willen dan moeten ze er maar naar vragen.... En die vrouw, dat directielid... wow, die kan me toch een partij woorden incasseren. Respect. Als iemand tegen mij zou zeggen dat hij hoopt dat ik zwanger wordt en dan mijn kinderen dood in mijn buik moeten gaan. Ik zou niet weten waar ik het zoeken moet. Heftig hoor.
Brood halveren mag niet. Justitie is bij wet verplicht om een bepaalde hoeveelheid brood en een warme maaltijd per dag te verstrekken. Maar de meesten kopen hun eigen eten en koken zelf.
Heb ook gekeken, bizar hoor! En van dat brood, ik had zoiets van, zet een aparte bak neer voor dat brood en geef het aan een kinderboerderij ofzo. Echt zo zonde!
Heel heftig om te zien! En wat krijgen de mensen veel te verduren die daar werken... Petje af hoor...
Inderdaad heel heftig allemaal zeg! Ongelofelijk wat die vrouw over zich heen kreeg!! Heel knap dat de mensen die daar werken gehard zijn en dat het het ene oor in en het andere oor uit kan gaan. Pff. Heftig wat hij haar toe wenste... Belachelijk ook van dat brood.
Vond het wel een leuk en interessant programma om te kijken. En over die broden verbaasde ik mij ook, tjee wat wordt er veel weggegooid. En die teksten die die vrouw naar hij hoofd gesmeten kreeg, hoezo je moet een dikke huid hebben. Ben nu al benieuwd naar volgende week. Hou wel van zulke programma's.