Hoe lang vermoeidheidsklachten?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Nijntje01, Feb 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Het is inmiddels al 4 maanden geleden dat ik corona heb gekregen. Ik heb er op dat moment gelukkig weinig last van gehad, had alleen geen geur en smaak.

Maar helaas kreeg ik na die quarantaine week last van vermoeidheid. Overdag gaat het wel, maar savonds als de kinderen in bed liggen ben ik ineens zo ontzettend moe. Ik val al vroeg in slaap op de bank en voel me daarna helemaal verrot en kan daarna in bed moeilijk in slaap vallen. Sowieso slaap ik snachts nooit super, mijn jongste is vaak onrustig, maar dit was ook al voor de corona.

Ik wil helemaal niet elke avond om 20 uur naar bed, dus ik probeer tevergeefs steeds wakker te blijven op de bank.

Is dit voor jullie herkenbaar na corona?
    Of is het toeval...

2. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik heb vorig jaar maart Corona gehad, flink ziek geweest (nog nooit zo erg als dit). Daarna nog vreselijk vermoeid, snel buiten adem en hoge hartslag. Met wandelen langzaam opgebouwd. Maar in juli een flinke terugval gekregen, voelde me weer zo vreselijk moe. Toen naar de huisarts geweest en naast bloedprikken een doorverwijzing voor Corona nazorg gekregen.
    In augustus gestart met ergotherapie en fysio. In september kwam daar logopedie bij (verborgen hyperventilatie en gespannen nek/keel). En in oktober gestart bij de psycholoog. Inmiddels alles afgerond en wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb. Ben sinds 1,5 maand weer begonnen met het opbouwen van hardlopen en voel me zoveel beter dan het afgelopen half jaar.
    Dus mijn advies is blijf er niet te lang mee lopen en vraag om deze nazorg (wordt volledig vergoed). Het is echt de moeite waard!

Nijntje01 likes this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Die van ons heeft nog een slaapstoornis, wel de na-effecten maar om 04:00 staat ze naast je bed "kan niet meer slapen mama" en naast je wordt t een feestje tot 05:30. Ik ben geregeld om 20:00 dan ook KO. Geen corona ervaring, maar hier kwam dat er in sinds +- mei, haar slaapstoornis loopt sinds kerst '19.

Eerste lockdown was t werken met dochter thuis voor 10 weken, kdv weigerde haar obv ademhaling (klinkt wat zwaarder maar is haar normale ademhaling en dat wisten ze van haar) Maart mk, in mei '20 bleek mijn vader terminaal, juli overleden, oktober uitstrooiien, december vmk, dochter "ietsjes" langer thuis dan de verwachtte 3 weken.

Best een pittige achtergrond, denk dat t bij ons gewoon een opstapeling/roofbouw is.

Wat soms wel helpt is een paar dagen magnesium extra bij slikken (gewoon 1 los naast een multivitamine), als t na een dag of 3 niet verbeterd kan je t wel achterwege laten. Bij mij is dat vaak rondom menstruatie dat ik me buitengewoon "vodderig" voel. Magnesium bij en de motor start weer op. Extra ijzer evt als aanvulling daarnaast. Meer dan dat doe ik zelf overigens niet.

Houd t dan nog aan, gewoon even bij je huisarts bloed laten prikken. Het kan gewoon ook een soort roofbouw zijn door de onrustige nachten, maar iets lulligs als B12 ofzo kan ook redelijk heftig inhakken.

Nijntje01 likes this.

Share This Page