Hallo, Ik ben nu 6 weken zwanger, we zijn echt heel blij. Het word voor ons de eerste, door alle blijdschap heen ben ik zo ontzettend onzeker. Bang dat er van alles mis zal gaan, bang dat ik op 25 april bij de eerste echo slecht nieuws krijg. Me vriend zegt steeds dat ik me niet zoveel zorgen moet maken of alle enge verhalen over wat er mis kan gaan los moet laten...ik probeer het wel...maar ik blijf zo onzeker. Hebben meer hier last van? Of gehad? Ik heb over 10 dagen pas de eerste echo. Ik heb wel last van allerlei kwaaltjes, voornamelijk erg moe. Pijnlijke borsten zo af en toe en met vlagen misselijk...en ik kan gigantisch boos, vrolijk of chago zijn uit het niets... Groetjes Shirin
Hoi hoi, Dit had ik ook in het begin. Vooral omdat ik toch best vaak medische klachten heb en ik totaal geen vertrouwen in mijn eigen lichaam had. Ondertussen gaat nog steeds alles goed! Probeer je niet gek te laten maken door verhalen van anderen of topics die je leest. Niet alles wat een ander heeft; zegt dat jij dat ook zal krijgen. Wanneer je op een dierenforum iets over de niesziekte leest mbt een kat, wil dat niet zeggen dat jouw kat dat ook perse zal krijgen. Deze gedachtegang heeft mij helpen relativeren. Ik was iedere 2 weken wel ergens bang voor, en nu gelukkig al een tijdje niet meer!
Hi Shirin, gefeliciteerd met je zwangerschap!! het is logisch dat je onzeker bent, juist omdat je zo graag wil dat alles goed komt. maar je vriend heeft gelijk. probeer het een beetje los te laten. de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan de kans dat het mis gaat. en gaat het mis, dan kan je er helaas toch niks aan doen, hoe vervelend het ook is. hopelijk ben je na de echo wat meer gerustgesteld! en als je echt zo onzeker bent kan je ook de gewoon je vk bellen, zij is er ook om die ongerustheid weg te nemen. zo te horen zit het met je hormonen in ieder geval goed! hopelijk gaat alles goed, en kan je er heel erg van genieten
Bedankt voor de oppeppers hihi! Weet je ik heb al een miskram gehad, misschien dat het daardoor verergerd word die onzekerheid. Maar ik ga er nu dubbel en dwars van proberen te genieten en me niet gek laten maken door alles en nog wat!! Met me hormonen zit het wel goed idd...o wat nemen deze mij 'totaal over' hahaha!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat naar om te lezen dat je al een keer een miskraam hebt gehad. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je extra onzeker maakt. Ik herken het heel goed, al heb ik zelf gelukkig nooit een miskraam gehad, de onzekerheid klinkt heel bekend! Elke keer als ik wat minder misselijk was, minder krampjes had of minder gevoelige borsten dan was ik bang dat er wat mis was. Ook groeide mijn buik pas vrij laat en langzaam en kwam ik maar niet aan. Voor mijn gevoel gebeurde er dus helemaal niks. Pas vanaf het moment dat ik haar echt ging voelen en met de doppler kon horen was ik wat meer gerustgesteld. Nu trapt ze zo hard dat ik er af en toe beroerd van ben, dus van de onzekerheid is nu niks meer over Je bent echt niet de enige die er last van heeft! Er komt lichamelijk en psychisch zoveel op je af dat het echt niet gek is dat je daar af en toe opnieuw mee om moet leren gaan. Gewoon lekker van je af kletsen en vertrouwen proberen te houden in je lijf! (klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.... )
Wij zijn ongeveer even ver denk ik! Ik heb woensdag 24/4 onze eerste echo. Wij hebben ook al een miskraam gehad, nog niet zo lang geleden. (nov 2012) Onzeker en ongerust ben ik ook ontzettend. En zeker dat we al meer dan 2 jaar bezig zijn voor ons eerste beebje,... Ik vraag mij vaak af, hoe ik ermee zou omgaan als het weer verkeerd zou lopen; maar je mag er eigenlijk niet aan denken hé!!! ik duim voor je!
Ik ben ook super gelukkig dat we eindelijk na 3.5 jaar zwanger zijn van onze eerste maar ook super bang dat het mis kan gaan. Ik voel op dit moment helemaal niet waardoor ik juist onzeker ben 2 mei hebben we onze 1e echo dus hoop dat wel een kloppend hartje te horen
Jeetje het is dus best een veel voorkomend iets die onzekerheid en angst! 1 ding haal ik hier wel uit, we moeten positief blijven denken. Het gaat vaker goed dan fout! Voor de gene die ook nog voor het eerst naar de vk gaan voor echo, laat me even weten hoe de echo was! Ik mag 25 april! Groetjes shirin