Mijn oudste dochter werd vanavond ineens ziek. Buikpijn en spugen. Nu vonden we haar koud aanvoelen ondanks dat ze een warme kruik bij zich had. Rectaal meet ik maar een temp van 36. Ze slaapt nu op de bank en ik ga vannacht bij haar blijven "waken" aangezien ook overgeeft in haar slaap en dus niet wakker word. Alleen even een huilgeluidje maakt na het spugen. Hoe laag mag de temp eigenlijk zijn? Of zou ik toch de ha post al moeten bellen?
Ik zou voor de zekerheid toch even voor advies bellen Vind 36 wel heeeel laag en t moet ook evht niet lager gaan worden
Mijn dochters hebben allebei een hele lage temp. De jongste van de week zelfs 35.9 maar toch was er niks aan de hand. Het enige waar ik me zorgen om zou maken is de combi met het spugen. Hier zou ik wel even voor bellen. Weet je wat haar temp normaal is?
Volgens mij zit ze normaal rond de 37,2 Ze was eerst ook nog wel gewoon redelijk actief en aanspreekbaar. Maar ze wilde even in bad en daar hing ze al een beetje laveloos in om maar zo te zeggen. Tijdens het bad ook steeds spugen Daarna steeds minder actief. Maar ze was ook heel moe. Ze slaapt nu wel rustig. En heb haar zo veel mogelijk omhoog liggen dat als ze spuugt het niet weer terug kan lopen. Misschien zo toch maar even bellen. Al is het maar voor de gemoeds rust. Ze heeft wel 2.5 ml sinasspril gehad. Maar bijna gelijk weer uitgespuugt. Daar kan de temp toch niet zo van dippen?
Dan is het inderdaad wel laag ja! Hou dr in de gaten. Trek een extra dekentje over haar heen en als je merkt dat ze minder gaat reageren dan zou ik wel even een belletje met de hap plegen.
op zich is de combinatie ondertemperatuur en spugen niet gek. Dat komt vaker voor .. maar ik zou voor de zekerheid wel even contact opnemen met de HAP eigenlijk. Houdt ze wel slokjes water binnen ? Plast ze ? heeft ze koorts gehad de afgelopen dagen ?
Moest haar temp in de gaten blijven houden. OP haar zij leggen zo dat ze niet terug kon rollen. Als ze morgenochtend nog spuugt of het vannacht erger word moeten we langs komen.
Hmm hier zowel dochter als ikzelf standaard 36 graden... Maar snap wel dat je zorgen maakt ja. Hoop dat je vannacht nog beetje kunt slapen en dat ze weer een beetje opwarmt!
Vind het spugen in haar slaap het meest eng. Zonet alweer en dan slikt ze het op de 1 of andere manier weer terug. Klinkt heel eng. Hou haar dan overeind,sputtert een klein beetje tegen en zakt weer terug. Pfff ik slaap vannacht niet hoor.
Mja.. Zorgen dat ze niet op d'r rug kan liggen.... Dat is het belangrijkste denk ik. Kunnen jullie niet samen lepeltje lepeltje slapen... Dochter aan de binnenkant en jij je arm om haar heen... Kun je toch nog even je ogen dicht doen terwijl je weet dat ze zich niet kan omdraaien. Want zodra ze begint te draaien of te spugen word jij wakker uiteindelijk... Zo lekker zul je niet slapen dus bij het minste geringste zit je rechtop... Maar je slaapt in ieder geval nog een heel klein beetje. En in het ergste geval spuugt ze jullie allebei onder ipv enkel zichzelf.
Dat had ik ook als idee met als kleine toevoeging dat je haar zo ook lekker warm houdt met je lichaamswarmte!