Zorgen baarmoederhoogte

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jennifer0306, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu 28 weken zwanger en gister bii de verloskundige kwam volgens haar mijn bm tot 1/4 nx-
    Ze zij toen dat het een klein babytje was, maar niet te klein.
    Nu maak ik me zorgen, kan ik hier zelf iets aan doen? Ik rust al veel, kan het zijn dat ik te weinig vruchtwater heb of had de verloskundige dat dan wel gevoeld?

Groeten!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Beste Jennifer,

Ieder kind heeft zijn eigen groei. Wat de verloskundige waarschijnlijk bedoelde, is dat jouw kindje iets kleiner is dan het gemiddelde kind. Daarnaast kan een klind periodes hebben van langzaam en sneller groeien. De volgende keer kan het weer anders zijn. Als de je verloskundige echt zou twijfelen aan de groei/ ontwikkeling van jouw baby zou ze een echo laten doen. Dit heeft zij niet gedaan. Je kan er dus op vertrouwen dat je baby echt niet te klein is. De volgende controle wordt dit ook weer opnieuw beoordeeld. Zelf kan je niet meer doen dan dat je al doet, als je gezond eet/ drinkt en niet rookt.
    Over het vruchtwater, ook hier voelen we altijd naar en bij twijfel laten we dit extra controleren. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Groeten Evelien

Share This Page