Wikkeldoeken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Naati, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Hoi!
    Ik had even een vraag over wikkeldoeken.
    Onze kleine van 2mnd slaapt nu alleen maar als hij ingebakerd is,
    want hij zwaait flink met zn armpjes.
    Maar nu gebruiken we als wikkel om zn armpjes vast te leggen een hydroluier en daarover een laken.
    Maar hij begind nu flink te groeien, dus de luier past haast niet meer om zn romp heen. Wat zouden we daarvoor in de plaats kunnen gebruiken? Om zo'n speciaal inbaker zak te kopen hebben we even
    het geld niet voor. Dus zoek een oplossing voor wat we nu zouden kunnen gebruiken.
    Groetjes Natalie

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja ze worden steeds sterker, dus alleen een doek eromheen is dan niet meer voldoende...ik heb overigens nog 2 puckababy piep en 2 x mini hier liggen, die mag je wel overkopen, zit alleen een naamlabel in gestreken wat ik er niet uit krijg maar verder zijn ze nog goed, wit en grijs/witte stip

3. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Mijn schoonzusje die in het ziekenhuis werkt liet mij een andere manier zien om alleen de armpjes in te vouwen.
    Hmm wel even kijken of ik het zo goed uitgelegd krijg.

Je pakt de hydroluier en die vouw je een keer door de helft.
    Dan leg je je kindje erop. je vouwt een kant over het armpje, en dan til je het rugje op aan de voetjes (zoals bij de luier verschonen) En dan leg je dat stukje stof over het armpje onder het ruggetje. En bij het andere armpje hetzelfde. Dus nu ligt het kindje met de rug op de stukjes stof die over de armpjes gevouwen zijn. Als je kindje zich er dan uit wurmt komt er ook niks over het gezichtje te liggen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Origami met baby's ;)

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    He hoi,

ik heb zelf 2 doeken gemaakt van flanellen lakens. 1 van 70x 100cm en 1 van 100x100cm. Dat is de maat tot 6 maanden.

Er is een verpleegkundige geweest om ons voor te doen en adviseren hoe in te bakeren met 2 doeken.

Ik heb er filmpjes van. Pb me maar even als je ze wil zien.

5. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    We wikkelen hem ook in 2 doeken een luier en een katoenen laken.
    Nu wil ik idd die flanellen gaan maken. Maar die lijken mij een stuk warmer. Moet hij dan anders gekleed erin? En nu stoppen we hem tot boven zn middel onder een fleecedeken met katoenen laken, zodat zn benen warm blijven. Wat hij altijd draag is een romper met lange mouwen soms kort en een broekje met vaste voetjes. Moet ik dat dan veranderen als ie in de flanellen gaat?
    Oja, ik heb de tip geprobeerd met alleen de luier om zn armpjes heen, maar of ik deed het niet goed of hij vond t gewoon helemaal niet leuk;) dat ie het inpakken op zn lichaam miste.

6. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik gebruik alleen een laken die op zijn bedje hoort en vast maken met veiligheidsspeldje en dan krijgt hij zichzelf niet meer los. Ik heb wel veel moeten oefenen en dan vind je je eigen manier om het te doen

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik had Noor alleen een rompertje aan, maar ik stopte haar dan ook onder een dekentje.
    Het is even een kwestie van bekijken. Noor begon al snel te zweten, maar dat doet ze nu nog. Dus zij heeft het niet zo snel koud.

8. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Dat is hoe ik hem invouw...en werkt hier goed, maar kan ook zijn dat je kindje het helemaal niks vindt natuurlijk..
    Succes!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Een vriendin van mij bakert haar kindje ook in. Zij hebben van een gewone slaapzak de armgaten dichtgenaaid en dan gewoon de armen in de slaapzak zeg maar. Beetje hetzelfde idee als de puckababy heb je dan (je kindje heeft dan nog wel bewegingsvrijheid, dus echt inbakeren is het niet).

Share This Page