hersenbloeding

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door sydneys, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoe is het met jullie kleine mannetje, mag hij al naar huis?
     
  2. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Jouw verhaal is vrijwel identiek aan ons verhaal. Een gewone bevalling die niet lukte, vaccuumpomp tot tweemaal toe en toen een spoedkeizersnee. Vrijwel direct begonnen de stuipjes en moest ze naar het UMCG. Ook verdenking van hersenvliesontsteking. Dezelfde avond hersenvocht afgenomen en een scan gemaakt, ze bleek een hersenbloeding te hebben gehad. Al met al heeft ze een week op de Nicu gelegen waarvan een dag kritiek. Daarna kinderafdeling en vanuit daar naar huis.
    Nu, bijna 4 jaar later is er helemaal niets meer te merken. We zijn tot aan het tweede levensjaar om de twee maanden op controle geweest bij de Nicu arts, fysio, neuroloog etc. Na de twee jaar werden we ontslagen. We hebben een vrolijke, intelligente dame van bijna 4 en zijn nog elke dag trots op haar en hoe ze het doet.
     
  3. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    hij is thuis sinds de woensdag!!!

    eindelijk genieten nu! het is een heel gemakkelijk tevreden manneke en het gaat perfect!
    we hebben geen kraamhulp, ook geen couveuzekraamhulp want daar moestje een aparte verzekering voor hebben? omdat hij ineens zo snelnaar huis mocht hebben we er niet meer naar gevraagd en ik vraagme ook af wat ik met kraamhulp moet?
    het gaat zo goed, de verzorging had ik grotendeels al in het ziekenhuis geleerd, het huis is wat rommelig maar ik ga dadelijk eens kijken of hij reageert op de stofzuiger, ik hoop dat het niet teveel lawaai maakt anders wacht ik wel dat oma en opa hier op bezoek zijn
    hij ligt nu naar britney spears te luisteren, die zette ik in mn zwangerschap vaak op in de auto en hij lijkt er op te reageren haha

    ze willen met hem fysiotherapie doen, wat we voor de zekerheid ook gaan doen maar wat houdt dat precies in? volgende week komt ze voor een gesprek
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    tijdens het stofzuigen gooit hij 1 armpje de lucht in zoals superman en slaapt verder :p
     

Deel Deze Pagina