Ik wil graag doneren aan een goed doel zonder dat de directie een groot Percentage opstrijkt.. welk doel is echt ok?
www.cbf.nlOp deze website kun je zelf kijken hoeveel van het binnengekomen geld daadwerkelijk naar het goede doel gaat. Ik geloof dat Woord en Daad al jaren het hoogste percentage heeft besteed aan haar goede doelen, maar dan moet je wel een christelijk doel willen steunen. Je kunt in ieder geval kijken welk doel je aanspreekt en die checken op die website.
Artsen zonder grenzen, plan, rode kruis... Van alle goede doelen kan je op de website nakijken in het jaarverslag hoeveel van je geld waar naartoe gaat.
Geen een! Als je wilt steunen moet je het plaatselijke dieren asiel een zak voer schenken of een kerstpakket kopen voor iemand die het niet kan betalen. Dat soort dingen. Zelf sites waar het opstaat die kunnen het niet controleren. Of je moet van ieder goed doel de adres gegevens zoeken van de eigenaar/directeur en lamgsgaan. En de gene die er het goedkoopst bij aan woont kan je sponseren.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is het jaarverslag wettelijk verplicht. En moet dat dus openbaar gemaakt worden. Daar staan geen verzinsels in.
ik denk dat de grotere bekende goede doelen allemaal een goed betaalde directie hebben. als je 100% naar de gewenste ontvanger wilt doen kan je beter iets lokaals kiezen of kleinere stichting kiezen. wij doneren aan panti asuhan.. dat draait geheel op vrijwilligers.
Wij doneren het meest aan woord en daad. Hebben een adoptie kinderen bij rampen hebben ze vaak al van te voren contacten waarbij er meteen de juiste hulp geboden kan worden. Het is een christelijke organisatie en ik ben blij dat ze dat ook uitdragen in volkomen transparant zijn
Dank je voor de link, we hebben inmiddels zoveel doelen waaraan we schenken (10+) en nu kan ik wat beter kiezen welke te schrappen, sorry amnesty . Oxfam novib doet het gelukkig wel vrij goed .
In nederland ook. Of in ieder geval hebben kwf en hartstichting het op de website staan. Maar zodra je dichter bij de goede doelen komt te staan. Zie je meer wat er 'fout' gaat. En creatief boekhouden is een kunst dus nee. Als je echt non profit wilt steunen zul je toch echt het plaatselijke dierenasiel of de 'buren' een kerstpakket moeten schenken
Ja ik zelf doe het ook lokaal. Bv cadeautjes en voedselpakket kopen met kerst voor minder bedeelden. Goede kleding aan ze weggeven. Tweedehands kleding en speelgoed etc van de kinderen verkoop ik nooit maar geef ik weg aan mensen die het niet breed hebben.
Lindafoundation. Van Linda de Mol en alle donaties gaan direct naar arme gezinnen in nl. Zij betaalt alle kosten zelf. https://www.lindafoundation.nl/