Hersenschade mogelijk bij zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Klijntjuh, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Bron: Hersenschade mogelijk na zwangerschapsvergiftiging | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hersenschade mogelijk na zwangerschapsvergiftiging
    Uitgegeven: 17 maart 2011 11:45
    Laatst gewijzigd: 17 maart 2011 11:45

GRONINGEN - Moeders die voor, tijdens of direct na de bevalling een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging hebben gehad, kunnen daar schade aan de hersenen aan overhouden.

© NU.nl/Charles Batenburg
    Dat blijkt uit een onderzoek van cognitiewetenschapper Annet Aukes van de Rijksuniversiteit Groningen, waarop zij woensdag promoveert.
    Deze moeders melden geheugenverlies en concentratiestoornissen, die tot nu toe meestal werden toegeschreven aan het drukke leven met een pasgeboren kind.

Eclampsie
    Aukes onderzocht de klachten van vrouwen bij wie zwangerschapsvergiftiging is uitgelopen op eclampsie, een levensbedreigende toestand waarbij de moeder stuipen krijgt.
    Eclampsie ontstaat door zeer hoge bloeddruk in combinatie met vaatproblemen in de hersenen. Ongeveer een op de tweehonderd vrouwen met zwangerschapsvergiftiging krijgt eclampsie, aldus Aukes.

(ik heb ervaring gehad met eclampsie, zoals in het verslag staat: 'het bed stond te klapperen!' (letterlijk met uitroepteken enz)
    Ik hou het gewoon in de gaten voor mezelf.. ik heb ADHD en de klachten zijn flink verergerd (dus ook concentratie e.d.) maar ik heb nog even te ontzwangeren, en word opnieuw ingesteld op medicatie.. )

2. luuus

luuus Niet meer actief

ik heb in 2007 ook zwangerschapsvergiftiging gehad wat uitliep op het hellp en eclampsie en heb hier ook zeker langs van met name geheugenverlies! ben er nooit meer mee naar de dokter geweest ze kunnen dr weinig aan doen denk ik

Deel Deze Pagina