Hallo Allemaal, Door een botsing met de hond van de buren heeft Mike maandag een hersenschudding opgelopen. Echt super balen!. :x . We zijn naar de HAP geweest en die hebben hem nagekeken. In één keer is onze blije vrolijke man veranderd in een hoopje ellende. Hij heeft dinsdag en woensdag veel op de bank gehangen en niet zoveel gedaan. Daar werd hij onrustig van en vandaag ging hij weer wat ondernemen. Maar zodra hij zich te druk maakt gaat hij weer overgeven. Ondertussen is hij ook niet te genieten. Om alles is ie aan het huilen. Hij is vervelend en ik merk dat hij zich gewoon geen raad weet. Hij kan zijn energie niet kwijt en gaat daardoor rottigheid uithalen. Aan de andere kant hangt hij het liefst de hele dag tegen me aan. Waar ik nu na twee dagen ook "last" van krijg in de zin van dat mijn lijf er pijn van gaat doen dat er de hele godganse dag aan geplukt word. Verder is het naar bed brengen ook een drama geworden. Hij is bang alleen gelaten te worden en hij schreeuwt en huilt maar. Waardoor hij natuurlijk weer gaat overgeven. Volgens de huisarts kan dit geintje nog wel een week of 6 duren. Man! Wat moet ik nu?? Hebben jullie ervaring hiermee en hoe gingen jullie ermee om. Dit is toch geen doen?? Please help!.
Het is heel heftig wat hij nu meemaakt. Uit directe omgeving weet ik dat hersenschudding vreselijke hoofdpijn en duizeligheid kan opleveren. Iets wat jij niet ziet aan hem, en hij moeilijk kan verwoorden. Wat te doen? Ik zou hem op alle mogelijke vlakken proberen te helpen. Dus niet alleen laten als hij dit niet wil, dragen als hij daar behoefte aan heeft, proberen te voorkomen dat ie zich druk maakt enz. Beterschap aan de.kleine vent!
Dank je.. Pfoe wat zit ik er doorheen zeg. Man.. De tranen rollen me over de wangen. Ik ben zo bezorgd, moe en weet ik het wat nog meer. Hij zou er een trauma aan overhouden.. Rotbeest!!! :'(
Ik begrijp het hoor.... Die trauma zal echt wel meevallen denk ik. Hij weet echt niet meer dat zijn hoofdpijn nu komt door die botsing met de hond. Hij is nu 'ziek', en natuurlijk ook geschrokken van de val na die botsing. Praat met hem erover. In woorden die hij kan snappen. Vertel dat je weet dat zijn hoofd pijn doet, en dat je dat erg vindt. Vraag of hij bang is, en waarvoor dan. En knuffel hem lekker veel en ga rust voor hem creeren. Rustig samen liggen zodat hij niet bang hoeft te worden enz. Sterkte!