Hersenschudding week na val?

Discussion in 'De lounge' started by yaro, Feb 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Houd het wel even in de gaten.

Je verhaal is wel enigszins herkenbaar. De 6-jarige dochter van onze vrienden is vorig jaar akelig op haar voorhoofd gevallen. Dikke winkelhaak wat gehecht moest worden. Nou had ze nooit hoofdpijn of migraine...., maar sinds die val heeft ze daar dus wel last van! Onze vrienden wijten dit aan die val, alhoewel zij dat ook niet zeker weten, omdat het bij hen dus ook niet direct na die val begonnen is. Het is volgens mij ook lastig te achterhalen of het daaraan te wijten is of niet. Maar blijft apart dat ze voor die val nooit hoofdpijn/migraine had en na die tijd dus wel. Vooral in drukke periodes heeft zij er nu last van.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Een vriendin van mij heeft ook migraine ontwikkeld een tijdje na een auto ongeval. Dus dat kan wellicht inderdaad wel.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Dat vind ik nog niet eens zo gek klinken.

Zoontje had wel een druk weekend gehad waarbij hij voor zijn doen extreem laat naar bed is gegaan 2 avonden. Schijnen beide triggers te zijn? Moet er nog even op inlezen.

4. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Ik heb zowel migraine als twee keer een hersenschudding gehad en dat jij zoontje beschrijft likje precies op mijn migraine inderdaad.

Verlies van zicht aan 1 zijde en hoofdpijn op een specifieke plek. Daarbij ben ik misselijk en moet ook overgeven. Van licht en geluid heb ik dan weer helemaal geen last. Schijnen andere wel te hebben.

Bij hersenschudding had ik hele erge hoofdpijn maar over het hele hoofd en ook zo duizelig dat ik niet kon lopen. Ook het gevoel van moeten spugen maar niet misselijk.

Beide zijn vervelend. Heel veel sterkte voor je zoontje!

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wellicht is het een idee om ook nog even een afspraak te maken bij de oogarts? Hoofdpijn, slecht zicht je weet maar nooit. Gewoon om uit te sluiten dat er iets met zijn zicht is...

Sterkte voor je zoontje!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Bij mij is slaaptekort nummer 1 trigger voor mijn migraine. Als ik 2 a 3 keer een uur tekort slaap dan heb ik bijna altijd migraine daarna.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Hij is hier pas geweest en zijn ogen waren heel goed.

8. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Migraine zou goed kunnen. Ik heb als klein meisje een ongeluk gehad op de fiets en sindsdien migraine. Destijds was dat voor artsen niet de aanleiding, maar het was vanaf die dag. En helaas houdt dat qua symptomen niet op bij hoofdpijn. Dat balletje zou ik zeker opgooien bij de artsen.
    Sterkte

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoe gaat het nu?

10. yaro

yaro Niet meer actief

Goed! Hij heeft nu alleen in de auto nog hoofdpijn. Niet meer hele dagen lang gelukkig.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Het zou ook nog echt gewoon een virus kunnen zijn.

Fijn dat het beter gaat met hem. Zorgen om je kind zijn echt heel vervelend.

12. yaro

yaro Niet meer actief

Ik hoop het heel hard!

Na 10 minuten rijden krijgt hij steeds hoofdpijn. Maar is na het rijden ook snel weg. Totaal geen pijn meer tijdens zijn normale bezigheden.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ok... even iets heel anders.

Wil ik eerst even zeggen dat ik zeker niet denk dat je zoon een leugenaar is...of dat het niet echt hoofdpijn is.

Maar... onze zoon heeft na een paar keer buikpijn ( door zwemwater) zijn buikpijn een aantal maanden lang gefaket. Want ik bracht hem dan lekker naar boven. Mocht hij in zijn pyjama met een kruikje lekker op ons bed tv kijken. Genoot hij van. Ik maakte me best wel wat zorgen om zijn buik. We zijn zelfs naar de huisarts geweest toen.

Op een gegeven moment ( hij was lekker op het bed aan het springen op het bed) wist ik dat hij het dus niet meer echt had. Ik heb toen met hem afgesproken dat hij altijd wel lekker op bed mag liggen als hij dat leuk vindt. Dus nu heeft hij geen buikpijn meer.

Soms houden kinderen het dus in stand omdat ze de aandacht of wat er dan ook maar te halen is fijn vinden.

Ik zeg dus niet dat jou zoon dat doet natuurlijk. Absoluut niet. Ik wil niet zijn pijn bagatelliseren. Maar zou het een optie kunnen zijn?

14. yaro

yaro Niet meer actief

Nee, bij hem niet. Mijn oudste zou dit zeker zo kunnen doen. Maar de middelste klaagt niet. Inmiddels weten we dat als hij het uit zichzelf aangeeft, hij het ook echt voelt. En goed ook waarschijnlijk. Wat hij wel heeft is dat hij soms antwoord geeft wat hij denkt dat je wilt horen. Wij hebben dus bewust zo min mogelijk zelf gevraagd of hij pijn heeft. Hij komt zelf met de mededeling dat hij pijn heeft. Hij is een jongen die met aangetoonde heftige buikpijn gewoon niks aangaf bijvoorbeeld.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Nee ok. Niet een klager dus.

Share This Page