He meiden, tijdje geleden was er een topic over de grappige dingen die je kind doet..., en aangezien ik er even helemaal doorheen zit (zie m'n andere topic), dacht ik: Goh, ff tijd om te lachen! Dus, kom maar op met die verhalen, Hier de eerste: Thirza is een echte kletskous aan het worden en doet al een boel geluidjes. Als we een geluidje voordoen, probeert ze dat heel hard na te doen en kijkt daarbij alsof ze de Mount Everest aan het beklimmen is. We lachen ons dus elke keer een breuk! Ook probeert ze steeds om zich aan ons of de bankleuning omhoog te werken. Soms wil ze dat doen terwijl ze aan het geluidjes maken is, en dan krijgen we echt de meest fantastische uithalen... Helaas is dat digitaal niet zo over te brengen Tijdens het voeden begint ze vaak te poepen. Soms moet ze daarvoor even extra krachtsinspanning leveren, dus laat ze dan m'n borst los, duwt haar kontje naar achteren en scheet een eind in de rondte tot en met. Kijkt je vervolgens aan terwijl ze haar wenkbrauwen optrekt, zo van: "Had je wat? Deed ik iets dan?" Als ik ga voeden en het duurt te lang... stopt ze haar duim in de mond en kan ik dus vervolgens op haar zitten wachten, tot ze de duim zat is, (want denk maar niet dat ik die dan met goed fatsoen uit haar mondje krijg! -en om die dan maar ruw eruit te roppen, vind ik dan ook weer zo ver gaan, LOL-)
Als romy niest dan kijkt ze me aan van: hee! was jij dat of was ik dat (met van die vreselijk grote vragende oogjes) of dat ze je idd na doet. als we een paard nadoen met die lippen trillen zeg maar, dan gaat ze je nadoen met zo'n ondeugende blik! en dat kun je echt heel lang volhouden over en weer.
Sharon zit nu in een HELE ondeugende periode. Van de week moest ik weer enorm om haar lachen; ik was me aan het opmaken voor de spiegel in de gang, hier staan ook de bakjes van de kat met brokken en water. Ze weet dat ze niet aan de brokjes van de poes mag zitten, dan zegt ze ook; 'nee, nee', nu zat ze er weer met haar vinger in te prikken, dus ik zeg nog; 'nee, nee'. En ja hoor, toch pakte ze een brokje waarna ze, al schaterlachend, heel hard wegkroop en een lol dat ze had. Terwijl ik dit zit te typen zit ze met haar handen in de kattenmand te graaien en heeft ze een plukje haar te pakken wat ze heel geconcentreerd uit elkaar zit te pulken. Gekke meid. Zo kan ik nog uren doorgaan, soms moet ik zo lachen als ze iets 'stouts' doet en dan loop ik maar even weg want anders barst ik echt uit in een slappe lach . Oh, nu heeft ze haar duplo blokken ontdekt, ze heeft de hele zak leegegooid en zij zit in het midden met haar benen heen en weer te bewegen terwijl de blokken in het rond vliegen, erg grappig .
Ik moest van de week heel hard lachen. IN de keuken staat een krat van de albert hein met wat spullen erin. Dean (11maanden) kruipt in de keuken en speelt vaak met de spullen van de krat. ik ben ondertussen aan het opruimen en werp om de 20 seconden een blik op Dean. Ik hoor ineens een hoop geluiden, en ik zeg nog.. zit je weer alles uit de krat te plukken.. loop de keuken door (zit aan de kamer) zit meneer met het meeste uitgestreken snoetje naar me te kijken vanuit de krat whahahahahah zat er gewoon in! Toen moest ik heel hard lachen.
Gjalt kruipt nu de hele kamer rond, en vooral een plant op de grond is erg geliefd. De bladeren worden er afgeplukt. Afgelopen week kroop hij er weer naar toen, en ik zei "uh uh uh pas op" meneer kijkt me aan met een ondeugende blik en zei steeds "uh uh uh" op dezelfde manier als ik het ik zeg... Daar moest ik wel om lachen, en dan die glunderende blik van hem erbij
Ze wilt net op mijn laptop gaan rammen dus papa schud met zijn vinger en zegt; 'nee, nee, nee, nee' doet ze hem exact na! Ook met dat vingertje. Hou dan je lach maar eens in
Ik moet vooral met Alyna de laatste tijd omdat ze ons perfect nadoet. Bijvoorbeeld je vinger snel langs je lippen halen en tegelijk geluid maken, krijg je zo'n 'buwuluwulup' geluid.En dan moet ik lachen dat ze mij nadoet, en daar moet zij dan weer om lachen.Dus hebben we allebei de slappe lach na een tijdje. Of als ze rechtop zit op de commode, dus met haar gezicht tegen mijn borst en dan met haar hoofd schudden dat ze zeg maar met haar neus tegen mijn borst schuurt. Maar ik vind het vooral leuk dat ze ook begint te lachen als ik lach om haar.Dan liggen we gewoon allebei in een deuk!
Yelena heeft een obsessie met overal aan likken. Vooral de rits van haar jas is erg lekker. Dan zie je de hele tijd dat tongetje naar binnen en naar buiten gaan, is zo'n lijp gezicht. Ook als je je vinger op haar neus zet, gaat proberen die te likken. Wat ze ook altijd doet als ze uit bed komt, zich helemaal uitrekken. Dan til ik haar onder haar armpjes uit de wieg en dan strekt ze haar armpjes helemaal uit en trekt ze haar beentjes op en dan met een hele grote zucht erachteraan. Zo grappig om te zien.
Van de week moest ik lachen om iets wat Merel deed. Wat dat was weet ik niet meer. Maar ik lachte en zegt zij ineens:"hahaha, lachen met jou"! Nou je kon me opvegen.....
ooohwww te veel om op te noemen! Hij weet zich bij de schuifpui omhoog te brengen tot staan en kijkt dan de tuin in. Als hij vogeltjes ziet dan staat hij te roepen en te kraaien! echt grappig! Als ik dan bevestig dat ik ze ook zie en heel enthousiast doe, dan wordt het nog leuker! Dikke lol als pappa in zijn kopje koffie roert.... Dikke lol als mamma hard moet lachen; dan moet Thomas ook hard lachen etc etc. Hij heeft ook helemaal de knuffels ontdekt en duwt dan zijn gezichtje er helemaal in. Dat kriebelt dan lekker en dan giert hij het uit! Ik kan ook echt lachen om hoe serieus hij kan spelen.Met een fanatieke 'ik ga dat eens even ontdekken'-koppie peutert ie dan aan het een of ander of draait het eindeloos rond, net zolang hij zeker weet dat hij alle eigenschappen van het betreffende speeltje/object in zich opgenomen heeft! Bloedserieus met het puntje van zijn tongetje uit zijn mond. Ik kan het dan niet laten om daar om te gniffelen... Als ik hem uit zijn bedje haal, gaat hij tegenwoordig meteen staan of als hij erg slaperig is half op zijn buik met de kont om hoog heen en weer bewegend Als ik dan heel zachtjes en vrolijk zeg "hé hallo, heb je lekker geslapen?"Krijg ik een brede maar zeer slaperige grijns. *smelt* En het kletsne natuurlijk; om je dood te lachen. Hele verhalen vertelt ie. Kna er nog niet zo veel woorden uit destilleren, maar vooral de intonatie die hij van ons imiteert is echt grappig! nou ja.... te veel om op te noemen dus
Thirza heeft sinds een paar dagen dat ze overeind wil komen. Liggen is niet meer genoeg, ze wil rechtop alles zien. Halverwege deze week ging ze dan nog jengelen, zodat ik haar rechtop zou zetten, nu probeert ze (zonder resultaat overigens) zelf rechtop te komen. Het lijkt een beetje op die halve sit-up-buikspieroefeningen. Als ik dan m'n wijsvingers geef zodat ze zich daaraan op kan trekken, trekt ze haar beentjes tegen haar buikje, zodat ik haar rechtop kan tillen. Het liefste kijkt ze dan naar de boekenkast, (dat is het uitzicht vanaf de eettafel, waar ik haar overdag het vaakste verschoon). Echt, het is dat ik op een gegeven moment last krijg van m'n rug, maar anders zou ze dat de hele dag vol kunnen houden geloof ik. En maar kijken naar die boeken.... Laatst zat ze al tegen haar grote zus aan, die een boek uit de bieb zat te lezen. Heel serieus mee te kijken naar de plaatjes en echt al te wijzen! Geweldig! Gelijk een paar goeie foto's geschoten, Die wordt vast schrijver of professor later,
Dit doet Robyn ook. Als je haar mond tegen je wang aan doet, krijg je ipv een kusje gewoon een lebber over je wang . Ze vind vooral haar shawl erg lekker om aan te likken.
Hier nog zo'n dondersteen... Ze zit echt in zo'n na-aapperiode. Komt ze beneden, ziet ze de poesjes. Maar als de poesjes ons zien, dan gaan ze even mauwen, begroeten denk ik. Geeft ze even op zo'n zelfde hoogte een gilletje terug, vet schattig. Papa steekt vaak zn tong uit, ik ook, alleen heb ik een tongpiercing. Die vind ze maar wat interessant. Nu als we onze tong uitsteken, steekt zij hem ook uit en gaat ze aan dr tong pulken, alsof daar ook een piercing ofzo moet zitten. Ze raced hier ook rond in dr loopkar, als ik bv moet stofzuigen, zit ze er ook in. Gaat ze telkens met die kar mn stofzuiger aan de kant duwen haha. Of loopt ze naar tafel en trekt voor de 100ste keer die hoekjes van de tafel. Heb ze er niet eens meer opzitten. Ze doet nu ook af en toe dingen die niet mogen. Dus ik roep NEE Sasha dat mag niet. En schud me hoofd. Tegenwoordig schud ze ook nee terug. Nou hou dan je lach maar in.
Dano is een echte kletskous, en wij hebben een eetkeuken, dus ik was zijn prakkie aan het verwarmen en de magnetron doet PIEEEP/ hij kijkt en wijst. dus ik zeg dat is de magnetron. Na 3 keer zeggen herhaalde hij het MAGGETON. Mijn vriend en ik keken elkaar vol ongeloof aan, toen wees hij ernaar en zei maggeton. haha dus wij heel blij yeaahh wat goed etc etc. hij grijnste van oor tot oor zo trots. Van de week zat hij in de badkamer 3x aan de WC borstel en dat wil ik niet. dus de 4e keer werd ik een beetje boos. ik zei Dano afblijven datis stout! En ik klonk een beetje streng. Kijkt ie me aan met zijn puppy ogen en zegt MAGGETON. (hij dacht waarschijnlijk als ik dat zeg wordt ze weer zo blij als toen) hahaha Nou dan kan je niet meer boos blijven he Boeffie weet al precies hoe mama is. Als wij bijvoorbeeld visite hebben en ineens hard moeten lachen om een verhaal van iemand of om iets wat iemand doet. Dan gaat Dano extreem nep keihard meelachen. nou als je dat ziet lig je op de grond van het lachen. Zijn mond gaat dan ook heel wijd open Wha Wha Wha doet ie dan. en beweegt ook helemaal met zijn lijfje.
Joh die kleine van mij is gewoon zo een dondersteen, op ze koppie staat gewoon rottigheid zeg maar, hou me hart ook vast tot ie 2 is ... dan kijkt ie naar me, trekt zo een hoofd en grijp me ketting vanavond had me vader hem vast en was hem fruithap aan het geven, zeg tegen me pa moet je is proeven dus geef me pa een hapje, kyan kijkt naar hem naar mij, kijkt super arrogant weg, kijk weer naar me pa, kijkt weg kijkt weer naar me pa echt met zo een gezicht van jij maatk hem even om uit MIJN bak te eten haha trek een pruillip, dus wil weer hapje geven nee hoor meneer draaide gewoon zo hoofd weg... om na 5 min pas weer heel zuinig een hap te nemen Hij maakt altijd geluid tijdens hem eten beetje uhhh ja hoe moet je dat via i-net omschrijven uhm uhm uhm uhm... zoiets hij heeft van die dagen dat ie weer iets nieuws heeft uitgevonden.. laatst letterlijk de hele dag met ze tond uit ze mond... onlangs tijdens ze eten knorren/snurken dat soort dingen het is echt een draak als ie in ze box ligt en op hem af kmot en doet van kyaaaaan kyaaan ik ga je opeten (bijvoorbeeld) dat gaat ie met ze hoofd in ze boxklees en liggen trappelen van plezier ... huilen om aandacht, even opkijken of ik t zie, en reageer ik niet weer even 10 sec huilen en weer kijken. Hier even een foto ter illustratie van zijn ondeugende hoofd http://s625.photobucket.com/albums/tt33 ... t=a275.jpg
Senna wil niet normaal in de buggy zitten, maar draait zich op haar buik. Steunt dan op haar armen en kijkt dan om haar heen alsof ze zeggen wil van: wat mot jij nou? Ze kruipt sinds kort bij Frodo in de mand (onze cocker) en alhoewel ik er huiverig voor ben, hebben die twee samen de grootste lol. Als ze zit te poepen, kan ze mij zo ongegeneerd aan zitten kijken met haar hele koppie verwrongen van het persen. Geweldig om te zien. Ze geeft sinds kort de high five. Naar iedereen die we nu tegenkomen gaat haar hand omhoog en die gaat pas naar beneden als ik er een klapje tegenaan heb gegeven. En zo kan ik nog wel tig dingen verzinnen waarom ik zo vreselijk kan lachen om haar.
Haha, mijn nichtje (maar OK, die is dan ook al bijna 3), zondert zich juist af als ze moet poepen. Zit ze ineens onder tafel of achter de gordijnen. M'n szusje vertelde dat ze poepen op het potje of de wc nog doodeng vindt, (toen ze het laatst een keer weer probeerde en de drol in de wc viel, had de dame het echt op een BRULLEN gezet: alsof ze een deel van zichzelf verloor, ). Toch grappig dat zo'n kind dan wel een besef gaat hebben van: OK, dit doe ik niet meer in het openbaar,
als iemand klap eens in je handjes zingt dan doet zij mee op het liedje, dus eerst in handjes klappen en dan handjes op haar bolletje. super leuk om te zien
Gister stond ik te stofzuigen. Zit ze met dr loopkar tegen mn stofzuiger aan te duwen. Kijk ik op een gegeven moment naar dr. Zit ze met beide handjes op dr oren. Ze vond het vast herrie maken hihi.