hersenschudding......

Discussion in 'Prematuur' started by iniemienie, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo meiden,

Heb gisteren de schrik van mijn leven gehad. Nova is aan het proberen met staan en dergelijken. Nu was ze aanhet rollen geweest en kwam ze uit bij de box. Nu weet ze dat ze zich aan de spijlen op kan trekken dus dat deed ze ook. Uiteindelijk stond ze dus..... Ik draaide me om om wat van de tafel. En meteen hoor ik BAM, BOEM! is Nova dus gevallen met eerst haar hoofd op de box en daarna met haar hoofd op de leistenen vloer........... Huilen en huilen dus ik haar meteen opgepakt. Wist niet waar ik het zoeken moest zeg, zo huilde ze. Nou na een tijd ging het over en gingen we samen boodschappen doen, Ze was ook weer Nova hoe wij haar kenne, vrolijk, lachen en veel kletsen.... Na de boodschappen een boterham en toen naar bed. 's middags om 2 uur werd ze wakker dus ben gaan kijken maar ze zag er anders uit.... Veel slomer etc etc. dus d eHA gebeld en daar mocht ik meteen komen. Die heeft gekeken en kwam met de conclusie dat ze een hersensschudding heeft maar dat ik het goed in de gaten moest houden want als ze zou braken en nog slomer zou worden moest ik maar bellen met de HAP. Nou als nachtmerrie's uit kunnen komen dan kwam deze uit....... "savonds wilde ze haar eten niet dus ik een flesje gemaakt. Die dronk ze half op en werd alleennog slomer. Nou daar kwam dus alles eruit. In 3 kwartier 3 keer. Dus ik weer de HAP gebeld en kon daar ook meteen terecht. Nou en inmiddels zijn we dus een nacht en dag verder en het word nog niet echt beter. Alles wat ze eet of drinkt komt er weer uit. Ze houdt echt niks binnen. Had vanmogren al naar de HAP gebeld maar daar moest ik eerst paracetamol van gebruiken dus dat heb ik gedaan maar ben inmiddels 4 uur verder maar niet echt een verandering. Ze jengelt nog steeds, slaapt heeeeeeeeeeeel veel, en geeft nog steeds alles over. Net maar weer gebeld en kon zometeen weer terecht. Dadelijk droogt ze uit want ze heeft vanaf gisteren avond dus niks meer binnen gehouden. Ben er helemaal van over de zeik. Vind het allemaal zo eng. en dan denk ik wel, tjeetje Shir had je niet beter op kunne letten? Maar diep van binnen weet ik ook dat ik er niks aan kan doen alhowel je wel negatieve gedachten krijgt.

nou het is een heel verhaal geworden maar het scheelt al veel als ik iets van me af schrijf. Nou op naar de HAP. ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Shir

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    jeetje wat een verhaal,je bent je natuurlijk rotgeschrokken!
    goed dat je zo goed hebt opgelet,nadat ze was gevallen.
    hopelijk gaat het snel beter want dit is voor jullie beiden niet leuk :(
    sterkte ermee,en voel je niet schuldig ofzo omdat ze is gevallen,je kan niet 24/7 op je kleine letten.
    dit kon iedereen gebeuren

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    He meid, jij kan er echt niets aan doen!
    Ze leren met vallen en opstaan! En helaas is dit een hele nare val geweest, maar voel je asjeblieft niet schuldig, je hebt haar niet laten vallen, je kan er moeilijk altijd achter staan (zo leren ze het ook nooit).
    Hopelijk kan de hap nu wat doen!

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ooo meid wat zal jij verschrikkelijk geschrokken zijn! Wat een verhaal! Jemig!

Idd wat Daphne zegt, het is NIET jouw schuld (hoewel ik deze schuldgevoelens ook zou hebben en ik denk elke moeder die het overkomt op dat moment)

Jeetje, hopelijk gaat het snel beter met je mooie meisje! Hou je ons op de hoogte?

Knuffels (ook voor je dochter)

5. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    nou.... Mijn meissie is toch opgenomen.... Na 4.5 uur ehbo. Moest ze toch blijven. Ze hield helemaal niks maar dan ook niks binnen. Al vanaf gisteren 17.00 en we kwamen er net weer vanaf en ze hebben toch een infuus geprobeerd maar wilde niet lukken. Nu kwam dan toch de arts. Heb voordat ik weg ging een flesje gegeven ben benieuwd of deze erin is gebleven. Weet niet tot wanneer ze moet blijven maar hou jullie op de hoogte.... Ga nu maar eerst slapen.......meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Liefs shir

6. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    He, bah, wat zul je geschrokken zijn.
    Ongelukken zitten in een klein hoekje helaas. En wat Daphne ook al zei, ze leren met vallen en opstaan.
    Sterkte voor jullie en beterschap je meisje.

Hoe is de nacht verlopen?

7. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ooh, toch opgenomen...jeetje wat rot dit.
    Ik wens jullie beiden heeel veel sterkte en Nova ook heeel veel beterschap!

8. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    wat vervelend voor jullie :(
    hoop dat ze snel weer naar huis mag!

9. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Even snel een berichtje...
    Het gaat nog steeds niet beter met mijn meissie. Ze geeft nog steeds over. Misschien krijgt ze dan toch een infuus. Verder liggen ze met 2en op een kamer ook niet echt bevordelijk voor het genezingsproces want als Nova geen bezoek heeft dan krijgt haar buurjongen het wel en als Nova huilt word hij wakker en andersom. Dus echt slapen kan ze ook nog niet echt. Ze moet vannacht nog blijven omdat het maar niet beter word. Morgen gaan z ehet opnieuw beoordelen. Hopelijk drinkt ze dan wel en houdt ze het ook binnen......

Pffffff vind het allemaal zo erg! Maar goed we wachten nog maar af. Ik ga nu eerst ff eten en dan rij ik weer naar mijn moppie.

Liefs Shir

10. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
  11. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    oef wat zal je geschrokken zijn zeg!

12. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

heel veel sterkte zeg...ik krijg kippevel van het lezen van je bericht...
    je moet je zeker geen schuldgevoelens in je hoofd prenten hoor...maar die opname in het zhuis komt dat echt door de valpartij of heeft ze een virus onder de leden :(

ik hoop dat ze snel weer de oude wordt..en je weet he...ze zijn super sterk dat heeft ze je al eens eerder laten zien...
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

vraag gewoon een aparte kamer aan in het zhuis......dat zal ook voor je meisje veel beter zijn! hooplijk gaat het lukken :)

13. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Hallo meiden,

Wilde even zeggen dat Nova vandaag uit het ziekenhuis is gekomen. Ze at en dronk nog niet echt goed maar ze was weer vrolijker en ze wilde alweer gaan zitten en rollen in haar bedje. De KA en de neuroloog waren vanmorgen geweest en die vonden idd dat ze goed genoeg was om naar huis te gaan.... En toen was ze vanaf vanmiddag dus thuis!

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffff ben zo blij dat ze thuis is. Ze eet en drinkt nog niet veel maar gelukkig wel wat. En vanavond had ze een half potje gegeten en wat vla bij het avond eten. Was wel bang dat het er weer uit kwam maar gelukkig is dat niet het geval.

Hoop nu toch echt dat het nu over is. Alhoewel me nog een afspraak staat te wachten bij kinderneuroloog omdat er tijdens de ct-scan iets is gezien, heeft niets met de val t emaken maar ze zagen het nu toevallig. Er zat best aardig wat ruimte tussen haar schedel en de hersenen. Maar het was voor nu niets om ons druk over te maken. Op 18 maart weten we wat meer dus ben benieuwd. dan gaan ze ook meteen kijken ofdat de ruimte ertussen binnen de marches of net erbuiten ligt en wat ons eventueel dan nog staat te wachten. Maar als we die ct-scan dus niet hadden gemaakt wisten we dit ook nooit.

Ik laat het tegen die tijd nog wel weten. Ik ga nu lekker een paar dagen genieten van mijn moppie thuis, hoef gelukkig maandag pas weer te werken. Dit ivm Nova omdat ze toch in het ziekehuis gelegen heeft en weer tijd nodig heeft om weer thuis te zijn na zo'n avontuur weer.

Nou nu zijn jullie weer op de hoogte!

Liefs Shir en Nova xxx

14. sonya one love

gelukkig dat ze weer veilig thuis bij mama is :D dat is het beste medicijn!

fijn een paar daagjes thuis dat zal haar ook doen opknappen hoor..
    wat raar he van die scan, maar in het zhuis vinden ze ook altijd iets :confused:
    het zal denk ik zeker niets ernstigs zijn anders hadden ze jullie niet tot 18 mrt laten w8ten..

heel veel sterkte deze dagen en geef je mooie meid maar een heel dikke knuffel van ons......

15. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Pffff is Nova nu net thuis beginnen ze van mijn werk te vragen ofdat ik morgen even wil komen ivm een aantal vragen. Ik doe planning voor de thuiszorg. Grrr baal ervan want van de week was het nog geen probleem om thuis te blijven en nu vragen ze me toch om morgen even te komen omdat er een paar met de vinger naar mij zitten te wijzen. Sjonge jonge, eerst begrijpen ze het en nu weer niet.... Ze maken er zo'n probleem van terwijl iedereen hetzelfde zou doen, thuis blijven bij je kindje. Dus g aik morgen middag toch maar even kijken, Cas is dan thuis dus kan ik met een gerust hart weg. Ik ga ze iig niet weg brengen deze week.
    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Liefs Shir

16. sonya one love

erg vervelend...maar helaas is dat de werkelijki heid..ik heb ook vaak het idee dat ze je wel begrijpen maar als het hun uitkomt :evil:
    ik ben zelf werkzaam bij de thuis zorg als verzorgende en ik merk ook dat ze begrip voor mijn tonen maar als er nood aan de man komt ik altijd toch moet komen opdraven..omdat ik hier erg veel moeite mee had heb ik met mijn manager afgesproken dat ik niet meer thuis word opgebelt als ik thuis zit vanwege ziekte of problemen met mijn meisje omdat ik erg slecht nee kan zeggen! en ik dan erg emotioneel en heftig rageer als ze me dan toch bellen..
    toen in dec chedella in het zhuis lag werd ik na 2 dagen ook al gebelt of ik kon komen werken want ik was immers toch niet zelf ziek :confused:

Nou een heel hormoonbom ontplofde toen aan de telefoon en daarom heb ik nu die regeling met mijn manager getroffen....

Ik zou denk ik niet gaan..ook al is je man thuis..alleen al omdat je dan weer toe moet geven wat hun willen.
    maar die keuze is voor iedereen anders hoor.
    Mij krijgen ze niet meer al valt er een bom op heel die thuiszorg :) hahahhah

heel veel sterkte morgen en ik zou er zeker iets van zeggen..
    liefs sonya

17. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik zou niet gaan, dan geef je namelijk toe en doen ze het een volgende keer (hoop niet dat die komt voor jou) toch weer. Dus thuisblijven en zeggen dat je kind ziek is en dat je dus niet wegkunt. Weten zij veel dat je man thuis is. Hier hebben ze zorgverlof voor uitgevonden.
    Met geen tien paarden zouden ze mij daar krijgen.

18. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Nou mijn hart zegt dat ik thuis moet blijven...... Ik weet zeker dat ik gezeik daarmee krijg. Mijn kind is ziek! Mijn manager belde toen straks op en zei dus dat hij het wel begrijpt maar ja het blijft een zorgen kindje he? Had hem ook verteld over dat van de ct-scan. Goh je valt van het een in het ander he? Ik snap best dat je gezin op nr 1 komt zegt ie dan maar ja het werk is natuurlijk ook belangrijk! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Mijn manager is een goeie peer maar op dit moment. Ik ga iig nog niet werken morgen maar ik ga er wel heen om te zeggen dat dit echt niet klopt. Ga toch een gesprek aan want er zullen vast en zeker nog wel meer artsen bezoeken zijn. Moet 18 maart naar de neuroloog, 31 maart naar de KA, 22 april naar de fysio en 2 april naar het CB en 24 april naar vedlhoven vor een psychologisch en ontwikkelings onderzoek. Dus nog heel wat afspraken staan. Ik probeer alles op mijn vrije dagen t eplannen maar som sgaat dat gewoonweg niet. en dan gata bij mij de gezondheid van mijn meissie echt wel voor.
    Heb trouwens hierv oor ook altijd in de thuiszorg bij de mensen gezeten hoor..... en ik was ook altijd zo makkelijk met "ja" zeggen. Mijn manager zijn toen altijd als ze bellen zeg maar gewoon " nee" maar deze manager denkt daar denk ik anders over................

Ik ben ook helemaal kapot van di epaar dagen ziekenhuis... En bij mij begint het vewerken weer wat later. Altijd als we het weer achter de rug hebben. Heb het ene nog steeds niet af gesloten dusssssssssssssssssssssssss

tnxxxx meiden, ik hou jullie op de hoogte hoe of wat morgen....

xxx Shir

19. sonya one love

lieve schat....pas opdat je niet een terug val krijgt he..je bent al zo ver met het verwerkingsproces.
    anders is het mischien een idee om een gesprek aan te vragen en dan mischien de ziektewet in te gaan...even weer rust creeren in jullie leventje en alle onderzoeken achter de rug laten gaan...

het werk kan ook zonder jou...je meisje zeker niet :)
    dikke knuffel van mij

20. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Lieve Son,

Bedankt voor je lieve, wijze woorden..... Ik wil geen terug val maar denk dat het wel moeilijk word om deze niet te krijgen. Ik doe mijn best. Ben op het moment een emotionele BOM! komt vast wel weer goed.
    Ben zo blij dat ik het hier van me af kan schrijven, kletsen etc etc.
    Heb het echt nodig om erover te praten.
    Soms kan ik het in mijn thuis situatie, vrienden en familie niet kwijt.... Dus lang leven het internet!

Dikke knuff Shir

Share This Page