Chlamydia

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lisa280887, May 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

#1 Lisa280887, May 30, 2018
    Last edited by a moderator: May 31, 2018
    lieve meiden,

Op 7 mei hadden wij een afspraak met de fertiliteitsarts. Dit omdat we een kinderwens hebben en ik bang was voor een vroege overgang. Echo gehad en alles zag er prima uit. Hormoonwaardes start cyclus waren ook prima.

Aankomende maandag 4 juni krijgen we telefonisch alle andere uitslagen. AMH, chlamydia en zaadonderzoek.

Nu kan ik inloggen in mijn dossier en ik zie tot mijn verbazing mijn uitslagen al staan. AMH is 3,56 en bij chlamydia staat positief. Zie foto.

Ik heb nooit klachten gehad (betreffende chlamydia) en vl ook niet. We zijn nu ruim 6,5 jaar samen en beide niet vreemdgegaan. In ons verleden wel eens onvoorzichtig geweest, stom!!! Wel vaak luchtwegklachten gehad waarvoor ik regelmatig puffers gebruik.

Ik temp, waardoor ik op kan maken dat ik wel eisprongen heb. Kan je een eisprong en daarbij horende tempstijging hebben bij verklevingen?

Heeft iemand ervaring/tips/wat dan ook hierover? Ik maak mij nu enorme zorgen! Had eigenlijk niet moeten kijken naar de uitslag maarja... dat is achteraf.

Ik ben nu zo vreselijk bang dat ik (of mijn vriend) onvruchtbaar ben door stomme fouten uit het verleden!

Attached Files:

2. K00

K00 Niet meer actief

Ik snap je onrust, maar er zijn genoeg vrouwen uiteindelijk wel zwanger geworden. Hou hoop!
    Maandag wordt het vast een stuk duidelijker

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Chlamydia geeft helaas in veel gevallen geen verschijnselen. Dat is het nare van die rot ziekte dus je kan er al jaren mee rond lopen zonder iets door te hebben.

Ik ben geen expert maar volgens mij werkt dan alles behalve dat de eileiders dan verkleefd zitten. Ik zou even contact opnemen met de gyn

4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat ze je een HSG gaan geven om te kijken of je verklevingen hebt. Je kunt namelijk ook chlamydia hebben (gehad) zonder verklevingen te hebben/krijgen.

Ik zou niet direct in paniek raken. Hoe moeilijk ook, wacht even het gesprek met de arts af. Wellicht dat je dan meer duidelijkheid krijgt over de uitslag.

Lisa280887 likes this.
  5. Lisa280887

Ja we looen al bij de gyn, maandageen belafspraak zoals eerder genoemd...

Bedankt!

6. Lisa280887

Ja ik ga er voor nu wel even vanuit. Bedankt voor je reactie❤️

7. louan

louan Niet meer actief

Zijn jullie beiden niet getest voordat jullie onveilig sex hadden?

Wel heel naar om dat zo opeens te moeten lezen. Sterkte!

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wat ik me herinner van toen wij op dit punt zaten is dat je niet getest wordt op chlamydia an sich maar op anti-stoffen voor chlamydia. Als je die anti-stoffen hebt heb je ooit chlamydia gehad maar hoef je dat nu niet meer te hebben.

Het kan dus zo zijn dat je ver voor je huidige relatie ooit chlamydia hebt gehad (dat kan ook zonder klachten) maar nu niet meer. Het is al gezegd maar ik denk ook dat ze je mogelijk een HSG gaan aanbieden om te checken of er verklevingen zijn.

Sterkte met je afspraak! Snap dat dit even schrikken is.

9. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113
    Hey meid,

In een ander topic had ik al even gereageerd. Ik snap dat je echt ontzettend geschrokken bent. Echt niet fijn nieuws dit. Het vervelende van chlamydia is ook dat het niet of nauwelijks klachten geeft.

Ik zie trouwens in je foto dat je wel echt op de "soa-chlamydia" heb gereageerd. Namelijk de chlamydia trachomatis. De chlamydia pneumoniae is de bacterie die luchtweginfecties kan geven. De trachomatis in principe niet.

Dikke knuffel! Ik duim voor je dat je HSG (die je wrs gaat krijgen) goed is!

10. Lisa280887

Bedankt voor jullie reacties lieverds❤️ We gaan dit weekend veel afleiding zoeken en maandagmiddag is de belafspraak. Dan horen we verder... ik ben inmiddels wel wat rustiger, zal wel beter kunnen slapen als afgelopen nacht haha!

Share This Page