ik was aan het denken en ik bedacht me ineens iets, zou deze theorie kunnen kloppen denken jullie? -bij zl zwanger geworden door de pil heen, pseudo menstruatie gehad maar duidelijk minder dan een echte menstruatie, trage start met lage waarden van hcg(progesteron niet gemeten) maar verder heel gewone zwangerschap gehad -nu reeds een jaar aan het proberen voor een tweede kindje, 2x vroege miskraam op 5,5w beide hetzelfde scenario, ondanks hevige (pseudo)menstruatie oplopende testen, bloeden stopt dan een paar dagen terwijl de waarden mooi stijgen, tot een paar dagen later het bloeden weer begint en de waarden dalen en dus vroege miskraam wordt -als ik nog eens positief test moet ik meteen beginnen met utrogestan, de gyn vermoed dat ik in mijn cyclus wel goede progesteronwaarden heb maar dat deze een zwangerschap niet goed ondersteunen en ik daardoor telkens een pseudomenstruatie heb en een miskraam, verder onderzoek komt er pas na een 3e miskraam Nu dacht ik zo... wat als de enige reden is dat het bij mijn eerste wel goed afliep net was omdát ik aan de pil zat, aangezien er progesteron in de pil zit? En eigenlijk de pil die zwangerschap een duwtje in de goede richting heeft gegeven wat ik nu mis(en hopelijk door de utro wel ga hebben volgende keer) Ga niets ondernemen met dit hersenspinsel hoor(de gyn verklaart me gek haha) maar ik dacht misschien zitten hier wel meer gekken die mee willen denken over mijn theorie, gewoon omdat ik het wel interessant vind om over na te denken
Oh heerlijk, dat soort theorieën.. zou ik ook kunnen bedenken. Als antwoord: geen idee. Volgens mij theorie zou dit kunnen maar ik weet natuurlijk niet in welke wisselwerking hormonen met elkaar moeten staan willen ze het juiste doen in je lichaam. En dan heb je natuurlijk soms ook verschillende hormonen met dezelfde werking. Ik weet het dus echt niet. Ik gebruik zelf ook utrogestan (op dit moment niet want ik zit nu op cd 5 en spuit momenteel nog Menopur)..