Hersentumor?

Discussie in 'De lounge' gestart door fanona, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hoofdpijn alleen zul je niet zien bij een hersentumor. wanneer blijkt dat iemand een hersentumor heeft en hoofdpijn komt dit voornamelijk door de hoge hersendruk die veroorzaakt wordt door een tumor. En de hoofdpijn is dan voornamelijk als je de ochtend wakker wordt. Maar dan zit je al veel verder met symptomen.

Het begint vaak met evenwichtsproblemen, heel vaak duizelig, overgeven scheel zien ed.

Mijn jongste heeft exact deze symptomen gehad en je zag ook echt een bolling in zijn voorhoofd ontstaan. Hij heeft grotere kans op hersentumor. Hier bleek 'gelukkig' achteraf alles te komen door hoge hersendruk maar gaf exact dezelfde symptomen als hersentumor
    hier moeten wij om de 3/4 maanden naar ziekenhuis met hem voor controle.

Ik begrijp je angst heel goed maar als je alleen maar hoofdpijn hebt kun je er eerder vanuit gaan dat het iets anders is. Sterkte in ieder geval.

2. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maarreuh... waarom denk je in godsnaam meteen aan het ergste?

3. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou niet van het ergste uitgaan, snap je angst wel goed hoor. Maar zoals sommigen hier zeggen doet een tumor geen pijn.

Hoofdpijn kan zoveel oorzaken hebben. Heb je je eten wel eens nagekeken? Soms kan dit ook hoofdpijn geven. Ik kan dus bijvoorbeeld absoluut niet over drop en knoflook, dan sta ik echt op de kop.

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Heeft je huisarts gezegd dat hij een hersentumor uit wil sluiten? Dan zou ik ook schrikken. Als dat niet zo is zou ik niet van het ergste uit gaan, want een hersentumor heeft eigenlijk geen hoofdpijn als symptoom. Heb je veel stress?

6. pientje1

Er zijn helaas mensen die zo denken, ik ook, nu niet meer zo erg maar toen ik een slechte periode had wel.

7. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik heb best veel meegemaakt, vandaar dat ik ook gelijk van het ergste uitga, heel dom dat weet ik ook wel, maar ben iemand die alles veels te serieus neemt. Het is ook zo dat de huisarts het precies met zoeel woorden gezegd heeft dat hij een tumor uit wil sluiten, vandaar ook mijn "paniek". Maar heel erg bedankt iedereen voor jullie reacties, ben al heel wat gerust gesteld. Zal proberen om het van ne af te zetten en een afspraak in het ziekenhuis afwachten.

8. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm, ook niet zo tactisch van je huisarts dan om eerlijk te zijn. Die had ook wel beter moeten weten.

Over het algemeen kan hoofdpijn zoveel oorzaken hebben, dus ik zou me nog niet te druk maken hoor :) ik kon een paar weken helemaal niks meer, maar was bij mij ook "slechts" dat hemicrania gebeuren (niet prettig overigens)

Wacht eerst de afspraak inderdaad maar eens af, succes!

9. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Haha! :)

OT alles is al gezegd, wel sterkte gewenst, heel naar dat je je zo rot voelt.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier helaas ook es doorgestuurd (na lang aandringen).

Het resultaat: Blijkbaar een hersentrombose :(.

3 weken mee rondgelopen voor de huisarts me eindelijk serieus nam. En dan kon ik de afspraak met neuroloog en scan nog zelf maken.

Bij mij waren het vooral hoofdpijnaanvallen waar ik bijna van tegen de grond ging van de pijn, kon geen enkele iets zwaardere medicatie verdragen (de "usual" dingen waren lang niet straf genoeg, maar alle zwaardere spullen gaf ik van over), motoriek die naar de vaantjes was, naar niks meer kunnen grijpen - geen deurklink, geen fles, ... en op de duur "verloor" ik ook mijn inschattingsvermogen (als ik mijn trein om 3 uur moest halen en het was een kwartier lopen tot het station kon ik niet meer berekenen om hoe laat ik dan moest vertrekken om op tijd te zijn).
    Daarenboven storingen van mijn zicht.

Ik hoop éérlijk waar dat het bij jou meevalt en dat ze niks vinden op de scan!

Bij mij was het uiteindelijk direct duidelijk eens de scan gemaakt was.

En believe me ... Op de duur was ik ook doodsbang. Maar mijn huisarts bleef maar beweren dat het "migraine accompagnée" was (maar de spuit die ik kreeg tegen migraine hielp niks).

11. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bwahah, valt me nu pas op :p

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat is helaas niet waar. Een goede vriendin van ons had hele erge hoofdpijnen. Bovenstaande werd ook door huisartsen aan haar verteld. Het zou stress zijn. Tot ze niet meer kon lopen door de pijn eindelijk een scan gekregen, waaruit bleek dat er een tumor ter grootte van een sinaasappel in zat. Het was een uitzaaiing van longkanker. Na een oneerlijk gevecht is ze na een jaar gestorven 37 jarige leeftijd. De huisartsen zijn berispt.

Ts, niet om je bang te maken. De kans dat het zoals bovenstaande is, is heel erg klein. Maar blijf alert, en laat je niet afschepen.

13. pientje1

@ fanona: als ik jou was zou ik niet meer op Internet lezen, daar wordt je angst alleen maar groter van.
    Wanneer heb je de afspraak?

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat een rare uitspraak! En is zeker niet waar.
    Ik ken 2 gevallen die bij de huisarts terecht kwamen ivm iedere dag vreselijke hoofdpijn.
    1 daarvan heb ik van dichtbij mee gemaakt omdat ik voor haar werkte via de thuiszorg. Ze heeft nog een klein jaar van haar leven kunnen genieten.
    En bij haar was toch echt de enige klacht voor de diagnoses werd gesteld, hoofdpijn!

TS wil niet zeggen dat het in jou geval zo is, want er kunnen zo ontzettend veel redenen zijn voor hoofdpijn.
    Maar ik vind het juist goed dat er grondig onderzoek word gedaan, al is het maar om het uit te sluiten.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Het komt zeer zelden voor. Spijt me te horen van je vriendin. Helaas is bij haar alles tegelijk geweest :( Neuroloog hier vertelde het zelf dat het zeeer weinig voor komt alleen hoofdpijn door een tumor. Je vriendin had door de tumor geen hogere hersendruk?

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou idd nog niet meteen van het ergste uitgaan.

Máár om je vraag te beantwoorden;
    Mijn moeder is 8 jaar geleden geopereerd aan een (goedaardige) hersentumor ter grootte van een golfballetje. Veel vrouwen hebben deze tumoren in hun hoofd zitten, maar bij de meeste vrouwen groeien deze niet tot nauwelijks. Bij mijn moeder dus wel. Haar symptomen waren vooral duizeligheid en hoofdpijn. Ze is er aan geopereerd, succesvol weggehaald en 2 weken later zat ze weer op de fiets naar de albert heijn om boodschappen te doen. In het begin regelmatig controle, de laatste tijd jaarlijks. Ze heeft er nog 3 zitten maar die zijn niet meer gegroeid. In principe had ze hiermee nog wel 100 kunnen worden.

Wel zijn er nu uitzaaiingen vanuit een longtumor gevonden in haar hoofd en gaat haar situatie nu heel erg snel achteruit. Maar de neurologen hebben allemaal benadrukt dat dit NIETS met de goedaardige tumor van 8 jaar geleden te maken heeft. Dat was namelijk geen kanker maar een meningeoom.

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Heftig Ligero, sterkte

Deel Deze Pagina