Je leest hier en daar wel eens wat over wat je wel en niet zou moeten eten als je borstvoeding geeft, maar bestaat daar ook een min of meer complete lijst van? Ik verwachtte deze aan te treffen op de site van het voedingscentrum, maar helaas. Alvast bedankt.
hoi Astrid, je kunt gewoon alles eten als je borstvoeding geeft. Het is nooit bewezen dat je beter geen uien oid zou kunnen eten. Zeker als je in de zwangerschap al alles eet kun je daar straks mee doorgaan, het vruchtwater neemt ook de smaak aan van jouw eten nu en het kindje is er dus al aan gewend. Alcohol moet je echter niet nemen, veel drinken is wel heel belangrijk en ook gezond eten ( dus veel brood, veel fruit en groente). Je zult wrs merken dat je lichaam extra eten nodig heeft, nrormaliter neem je als vrouw per dag ongeveer 2000 kcal, als je voedt kan dat zo'n 500 kcal extra zijn. Mirjam
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ook gekeken op de aangeraden site waarop ook staat dat je kennelijk alles kunt eten. Dit verbaast me wel, want ik had toch al het nodige gehoord over het vermijden van koolsoorten etc. Het is trouwens duidelijk NIET zo dat ik nu (tijdens de zwangerschap) alles eet omdat ik listeria en toxoplasmose probeer te voorkomen. Is het nodig om daar na de geboorte bij borstvoeding nog rekening mee te houden?