Hersenvliesontsteking na BMR-prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kirby, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Fioontje, MenC helpt alleen om bacteriële meningitis te voorkomen en niet virale meningitis (wat Ana-Lucia dus had).

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

OMG, het zweet staat me in mijn handen. Verschrikkelijk.
    Oooohhhh waarom heb ik dit gelezen, ik kijk al heel erg tegen die prik op! Ik denk dat ik dus 3 x per dag ga tempen en als hij hoog wordt meteen het CB bellen.
    Verschrikkelijk dat je kleintje dit moet meemaken, gelukkig is ze weer thuis! Ooooh en dat arme dingske zo bang, ik zou haar lekker bij jullie in bed laten slapen! Logisch dat ze zo van streek is.
    Heel veel succes en strekte, hopen dat het allemaal goed komt.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Je moet niet zo bang zijn meis... gelukkig is dit een zeer zeldzame bijwerking van de prik. Gewoon wel goed in de gaten houden!

Ja ze mag ook lekker bij ons slapen hoor als ze dat wil, wil niet dat ze bang is :)

4. randi

randi Niet meer actief

verwen je meisje maar goed meid, en ik zie dat je ook uit roeselare komt (ik dus ook ;) ). ben je dermee in het stedelijk geweest?

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Neen, in Kortrijk, in OLV-Hospitaal... ze is daar geboren en haar kinderarts werkt daar.

Wil steeds wel een goeie kinderarts vinden in Roeselare, maar is me nog niet gelukt. Nu hadden we de laatste keer wel een hele lieve dokter bij Kind&Gezin, Dr. Jans, maar nog niet kunnen achterhalen waar zij werkt.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Op de site van het NVI staat dat Hersenvliesontsteking een bijwerking van de MenC kan zijn.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dus zal dat vast niet de reden zijn dat de prikken in nederland tegelijk gegeven worden...

Sterkte met je meisje, wat zul jij geschrokken zijn!

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja dat lijkt mij ook. De kinderarts zei me, dat je naast de gewone bijwerkingen, die in de bijsluiter staan van het vaccin, in zeldzame gevallen je gewoon de ziekte kan krijgen waarvoor je ingeënt wordt.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    jeetje wat zul je geschrokken zijn zeg!
    Demi krijgt de bmr en menc 14 augustus :confused:

Ik hoop dat het hier allemaal een beetje meevalt, ik ben namelijk nu al zenuwachtig pfff...

Maar gelukkig dat je meisje weer lekker thuis is! :D

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Peetjuh, komt allemaal goed hoor met Demi, krijgt er vast maar weinig last van...

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Kirby hoe is het met jou meisje?

Als ik had geweten, dat de prik Men C een kans gaf om ook die ziekte te krijgen, Had ik het waarschijnlijk NOOIT gedaan,..
    Dus ben ik maar blij dat ik dat niet wist.. Nu weet ik dat, het een hele kleine kans op heeft . Want Sam heeft het ook niet gehad, Maar toch...
    Nu ga ik nu al twijfelen.. Niet goed :s
    * ik heb geen goede relatie met MEN C *

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het gaat wel de goeie kant op met m'n meisje! Ze heeft afgelopen nacht goed geslapen, ze is maar een keer wakker geworden om 4u en na wat drinken heeft ze zonder huilen verder geslapen in haar eigen bedje, wat wel naast ons bed staat.

Ze eet ook al weer een beetje, alleen brood wil ze helemaal niet, terwijl ze dat voorheen het liefst at.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kans dat ze MenC krijgen als ze niet ingeënt zijn is veel groter. Ik heb ooit een leerling in mijn klas gehad met MenC, hij heeft 5 dagen in coma gelegen. Gelukkig is hij hersteld, maar ik ben blij dat we er tegenwoordig (gedeeltelijk) tegen kunnen vaccineren.

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Och jeetje wat zielig :cry:
    dat ze zo reageerd is niet vreemd hoor.
    Het is een hele trauma voor zo'n klein kindje geweest.
    Allemaal enge dingen,andere omgeving en erg ziek geweest.
    Ze moet het immers ook weer gaan verwerken.
    Vertroetel haar maar lekker en troost haar lekker als ze zo verdrietig is.
    Het is normaal dat een kindje zo van slag is na zo iets heftigs.
    Het is ook allemaal niet niks wat er met zo'n kleintje gebeurd is
    Heel veel succes

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn vriendin is gestorven aan MEN C (laaste meisje daarna werd elke kind staandaart geprikt voor dit )... Daardoor heb ik mijn kindje ook laten prikkken, Alleen als ik wist dat mijn kindje door een soort gelijke virus zou kunnen krijgen (ookal is het een kleine kans ) zou ik toch met heel veel moeite die prik zetten..! Dus bij deze (tweede ) zou ik heel goed gaan oppassen.. en me kind bijna elke sec bij me houden

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat erg van je vriendin :( Kan me voorstellen dat je dan bang wordt. Kans dat ze van de prik MenC krijgen is echter vele malen kleiner dan als je ze niet in ent en bovendien wéét je waar je op moet letten na de prikjes. Mocht je kleine koorts krijgen of zo dan kun je aan de bel trekken. Als je je kind niet in ent is de kans dat ze het krijgen veel groter en bovendien bestaat de kans dan altijd dat je het niet direct herkent met alle gevolgen van dien.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat vreselijk meid, en wat fijn dat je meisje nu weer zo opknapt.
    Hopelijk houd ze erniks aan over.

Ruben heeft na de BMR ook hoge koorts gehad en uiteindelijk een koorts-stuip.

Ik denk dat ik bij een volgend kindje toch voorsichter zou zijn met prikken..

Sterkte!

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia krijgt ook de MenC prik hoor, maar we gaan hem wel uitstellen... STEL (wat wel heel uitzonderlijk zou zijn) dat ze weer hersenvliesontsteking krijgt daardoor... het zou te zwaar zijn voor haar lichaampje om daar nu weer tegen te vechten. Dus misschien een half jaartje of een jaartje uitstellen, moet nog ff overleggen met de kinderarts.

Een volgend kindje krijgt hier ook weer de bmr-prik (denk ik) maar alleen een jaar later of zo, zodat ze toch wat sterker zijn.

Ranjeewha, ik vind het heel erg van je vriendin :( Maar zoals Loeki zegt, het is nog gevaarlijker om ze niet in te enten... je weet goed waar je moet op letten na de prikken dus je kan er heel snel bij zijn.

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lilly, Ana-Lucia zal er normaal niks aan overhouden, ze hebben niks vreemds gezien op de hersenscan of eeg dus alles komt goed (wat trouwens normaal altijd zo is na een VIRALE hersenvliesontsteking).

20. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Wat is eigenlijk de maximale leeftijd waarop ze die prikken mogen krijgen?

Deel Deze Pagina