na 2 mooie zonen compleet en nu?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Schilderijtje, Nov 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Hallo,

( geen idee waar het beste topic is om dit te plaatsen )

Ik heb 2 prachtige zonen half jaar en ruim 2 en half.
    ik hab altijd gezegt 2 kindjes en niet meer. Het voelde compleet!
    Ik heb niet de makkelijkste kindjes ( allebij slaapproblemen ) de oudste van baby af aan huilbaby geweest en ziekenhuis opnames medisch slaapcentrum etc rijker. en de jongste is ook geen beste slaper maar hij doet het gelukkig wel stukken beter als zijn grote broer.Dit alles heeft ons ontzettend uitgeput zowel geestelijk als lichamelijk en we hebben ook de nodige ups en down gehad. met de 2de een behoorlijk zwaar kraambed gehad een behoorlijke psygische dreun waarbij het echt wel even heeft geduurd voordat ik alles weer een beetje kon relativeren en een plekje kon geven.dit is ook wel 1 van de redenen waarom ik heb geroepen dat ik met 2 kindjes compleet ben.

maar nu sinds een tijdje droom ik allemaal dat ik van een 3de kindje beval, dit x een meisje. deze dromen voelen ook veel echter als anders. ik heb dan ook werkelijk 10 zwangerschaptesten gedaan om te kijken of ik niet perongelijk zwanger was. aangezien mijn buik maar dikker en dikker werd. maar nee negatief.ook wel logisch want heb een mirena spiraal en hij is meerdere malen gescheckt of hij wel goed zat.
    heb hem er vorige week uit laten halen. ( bleef er last van houden ).

een 3de kindje is in onze situatie op dit moment zoiezo geen goed idee en zouden we niet kunnen handelen. Maar waarom denk ik er toch steeds zo over na en blijf ik er over dromen? is een 3de kindje in de toekomst nu echt wat ik zou willen? is het een moederinstinct?zijn het de hormonen? of is het toch stiekum dat ik nog een plaatsje in mijn hart over heb voor nog een klein wondertje?
    ik kan het maar geen plaatsje geven. ik zou willen dat ik kon zeggen ik voel me compleet maar ergens voel ik iets anders.
    hoe kan dat nou? ik snap mezelf niet.

herkent iemand dit gevoel?

2. Nirosa

Nirosa Actief lid

Jul 14, 2015
    127
    8
    18
    Female
    Het zou ook kunnen zijn dat het een soort afsluiting is en dat je dat verwerkt. Denk je er de laatste tijd ook veel over na of komt het in je omgeving voor dat er iemand zwanger is van hun 3de kindje?

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

mijn schoonzusje is onlangs bevallen en idd wel veel zwangeren om me heen maar of dat de reden is denk ik niet ,
    het dromen is begonnen net na mijn bevalling. het er over nadenken wat later. het zou kunnen zijn dat ik het nog definitief gevoel moet gaan geven. normaal weet ik altijd precies wat ik wil wat ik voel maar nu weet ik echt niet wat ik met dit gevoel moet. mischien moet ik het laten zijn zin over een tijdje eens kijken of het verandert.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    In principe sluit je nu een periode (die van het krijgen van kinderen) definitief af. Hoe zeer je er ook achter staat, je moet het misschien toch verwerken. Nooit meer een dikke, zwangere buik, nooit meer in het kraambed, nooit meer.... vul maar in.

Hier nog niet eens bezig voor een 2e maar ik weet nu al dat ik het er moeilijk mee zal hebben. Twee is voor ons de max en dan zal het ook klaar zijn. Dan dus ook voor het laatst alles wat met zwanger en bevallen te maken heeft.

Geef jezelf de tijd. Sommige vrouwen weten direct na de bevalling dat hun gezin compleet is en houden dit gevoel (of dat nou bij een eerste, tweede, derde of nog meer is). Anderen hebben pas na langere tijd het gevoel dat het goed is zo. De tijd zal het leren.

5. Es85

Es85 Niet meer actief

Ik ben 2 en een halve week geleden bevallen van onze derde. Voor ons is het gezin nu compleet, dat vinden wij beide wel. Toch merk ik dat ik ook een soort van afscheid moet nemen van het zwanger worden/zijn en bevallen. Denk dat iedere vrouw daar in meer of mindere mate wel doorheen moet. Gelukkig kan ik er met mijn man wil over praten en begrijpt hij die gevoelens ook wel.

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Wat al gezegd is. Het is herkenbaar! Wij zijn ook compleet met onze 2 mannetjes en zo voelt het ook. Maar als ik dan hoor dat een bekende zwanger is of net bevallen, dan voel ik kriebels. Als ik dan praktisch ga nadenken dat dat zou betekenen dat ik dan weer ern zwangerschap en bevalling mee moet maken, dan zijn die kriebels wel heel snel weer weg.
    Maar ik blijf er moeite mee hebben met de laatste keren. Laatste keer afscheid kraamhulp, laatste keer naar de vk, laatste keer pampers maat 1, laatste keer maat 56... Noem maar op.

Share This Page