Hersenvliesontsteking - vieze handen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby1985, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby1985

Debby1985 Lid

6 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik maak me ontzettend veel zorgen om mijn dochtertje van 11 weken.
    Afgelopen weekend is ze mee geweest naar een verjaardag en is daar aangeraakt door iemand met hele vieze handen en nu ben ik zo erg angstig dat ze hersenvliesontsteking zal krijgen hierdoor.

Er waren daar zeker 50 mensen en de persoon die haar handje vast pakte heeft erg veel handen geschut en heeft vast ook gebruik gemaakt van het toilet en mogelijk zijn handen niet gewassen daarna ( het viel mij op dat niemand z'n handen waste na toiletbezoek ) Kan je nagaan hoe vies zijn handen waren...
    Ik ben overstuur als ik erover na denk hoeveel bacterien hij aan haar heeft doorgegeven. Wij zijn zelf erg schoon en wassen regelmatig onze handen voordat we haar speen geven of aan haar handjes zitten.

In ieders neus en keel zitten streptokken, pneumokken etc, die allen hersenvliesontsteking kunnen veroorzaken bij kleine baby's.
    Dat ze hiermee in aanraking is gekomen door die aanraking is in mijn ogen bijna zeker, ze stopte dat handje namelijk bijna direct in haar mond nadat ze door die persoon was aangeraakt.

Mijn vriend en stiefzussen begijpen niet waarom ik me druk maak. Volgens hun kan ze hier niet ziek van worden, want ze moet juist weerstand opbouwen zeggen ze.
    Weerstand oke, door kleine hoeveelheden bacterien ja..maar niet door iemand die die avond met zoveel mensen in contact is geweest toch?

Wat denken jullie??
    Ik ben echt heel bang...

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik denk ook dat je een beetje overdrijft... ;)

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk dat je je echt veel te veel zorgen maakt!!

Probeer dat los te laten, want het gaat echt nog veel vaker gebeuren dat ze een keer iets vies in de mond stopt of door iemand vastgehouden wordt die misschien niet de schoonste handen heeft.
    Ze krijgt echt niet zomaar hersenvliesontsteking!
    Het is natuurlijk niet fijn als je echt ziet dat iemand vieze handen heeft en je kindje vastpakt. Wij wassen onze handen hier ook heel vaak, maar dan worden baby's niet direct ziek hoor.

En wat betreft opbouwen van anti-stoffen, dat klopt, dat moeten ze ook zelf gaan doen. Mijn zoontje is nu de 6 maanden gepasseerd en al 2 weken snot verkouden. Maar verder goed te pas. Zal hij waarschijnlijk wel op het KDV opgelopen hebben.

Probeer het los te laten, ik denk dat je angsten niet reeel zijn (zonder een oordeel over je te vellen, ik bedoel het alleen maar goed)

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat ik denk? Dat je vreselijk overdrijft! Een kind krijgt er echt niks van als het wordt aangeraakt door iemand (of meerdere iemanden) met vieze handen. Ook niet als ze daarna haar handjes in haar mond stopt.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal ver gaan dat jij eerst je handen wast voor je je dochters handen aanraakt :(.

5. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik vind ook dat je vreselijk overdrijft! Ik heb zelf bacteriële hersenvliesontsteking gehad en dat krijg je echt niet zomaar hoor!

Ik zou het echt proberen los te laten want ga je je kind ook nooit in de zandbak laten spelen?

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    de angst voor hersenvliesontsteking vind ik wat ver gaan, dan krijg je echt niet zomaar maar ik vind het niet gek dat je verwacht dat mensen hun handen wassen als ze aan je kind willen zitten, vooral als ze heel klein zijn. Tijdens kraambezoek mocht niemand mijn dochter op schoot zonder eerst de handen te wassen. Met 11 weken denk ik echter dat je het een beetje los moet gaan laten, het duurt niet lang voordat ze gaan kruipen en niet lang daarna kan je ze uit de zandbak vissen met terwijl ze lekker zand hebben zitten happen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ik denk ook dat je nogal overdrijft, sorry.
    Op die manier zou je niets meer kunnen doen met je kindje, over een paar maandjes zit ze in het zitje van het winkelwagentje van de supermarkt, handen aan de duwstang, misschien steeks ze die pin aan het kettinkje in haar mond, zoals de meeste kindjes, wil ze in de lift op het liftknopje drukken, haar handje vasthouden op de trap op het station of de roltrap in een warenhuis, zit ze aan deurklinken, lichtknoppen etc. Allemaal dingen die door tig handen zijn aangeraakt.
    Dingen als hersenvliesontsteking zijn natuurlijk heel ernstig, maar kunnen 9 op de 10 keer echt niet voorkomen worden.
    Ik snap wel dat je bezorgd bent hoor, je kinderen zijn je alles waard, maar probeer het voor jezelf en je kind een beetje los te laten, de mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sorry, maar die hele gedachtengang is echt VEEL te ver gezocht. Ben je erg bezig met schoon en schoonmaken enzo? Dat je elke keer je handen wast voor je met je dochtertje bezig gaat is ook echt nergens voor nodig....Zo bouwt ze juist geen weerstand op. Tuurlijk was je je handen als je naar de wc bent geweest of als je aan rauw vlees hebt gezeten of weet ik veel wat, maar toch niet elke keer voor je je dochtertje oppakt. Dan zou ik de hele dag naast de kraan kunnen blijven zitten....

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Heb je een bepaalde angststoornis of smetvrees oid? Als ik je andere berichten zie, maak ik me wel zorgen om jou.
    Ik bedoel het niet vervelend.
    Het lijkt me erg frustrerend/moeilijk om elke keer zo bang te zijn voor dingen die niet reeel zijn.
    Maar om op dit topic terug te komen, ik denk dat de kans nihil is.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Kan me de gedachtegang van TS goed voorstellen, ik was precies zo... Heb ook tot bloedens toe mijn handen lopen wassen de eerste paar maanden.

TS: ga het proberen los te laten, hersenvliesontsteking krijg je ECHT niet zomaar. Misschien kun je een keer bij de huisarts langs gaan om over dingen te praten.

Wat ik me steeds voorhield: er zijn kinderen die in VEEL viezere omstandigheden opgroeien, en die worden ook groot. Té schoon is ook niet goed :)

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Jo79, die pin van de ketting van de winkelwagen in het mondje stoppen doen ze dus allemaal?!
    Boos dat mijn dochter word als ik dat ding afpak...!

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind ook dat je overdrijft. Ik snap wel dat je zo denkt, maar ze moeten ook een beetje weerstand kunnen opbouwen.
    Ze worden heus niet meteen ziek van iemand die ze handen niet gewassen heeft.

Mijn moeder was ook heel bang met mij als baby, kookte alles uit wat op de grond viel etc. Ik heb erge astma/allergieën en eczeem. Misschien dat het daardoor komt, misschien ook niet, maar ik weet wel als je te schoon bent voor je kind ze ook geen weerstand opbouwen tegen dingen.

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn zoon wil dat ding ook altijd in ze mond en af en toe lukt dat idd. Hij word ook woest als ik dat ding afpak, maar kluift vervolgens de hele kar af ;)

14. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Doet 'ie van mij ook, ik vind het echt smerig, maar ik ga toch echt niet met een ontsmettingsdoekje de hele kar schoonmaken voordat ik haar er in zet... Maar je moet er niet al te goed bij nadenken... ;)

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ook, maar dat weiger ik ook :D:p

16. Sanne1985

Haha :D Ja hier ook hoor... Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik dat zelf ook deed als ik in de kar zat. Was super lekker op de 1 of andere manier :cool:

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier nog zo een! Misschien een ijzertekort??????:D:D:D:D

(Mijn kinderen dan...)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het echt enorm extreem om zo te denken.

19. mroos

mroos Niet meer actief

Ik denk dat het verstandig is om hulp in te schakelen van een professional, voor jezelf..
    Ik heb je posts vluchtig doorgenomen en vrijwel allemaal gaan ze over een angst voor ziekte door een bacterie.

De angst kan voor jou heel reeel voelen maar dat is het niet! Het is niet goed voor jezelf en ook niet voor je kindje wanneer je constant bang bent dat er iets gebeurt.
    Het lijkt me echt verschrikkelijk naar om zo bang te zijn voor zulke dingen, sterkte!

20. Sanne1985

:D Nee joh, die karren smaken gewoon echt lekker.. Probeer maar eens!

Deel Deze Pagina