Gekke kinderen Ik probeer het altijd wel te vermijden maar dat lukt niet altijd en dan kwijlt ze heel dat ding onder.. ach ja. Ze heeft ook al eens in mijn hand gebeten toen ik dat ding vasthield zodat zij hem niet kon pakken.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS staat tegenover onze opmerkingen? En wat ik al bij meerderen teruglees, is toch wel een beetje de zorgen om TS en haar vrees voor ziektes. @TS is dit herkenbaar voor je?
TS wordt behandeld voor een angststoornis, dus haar angst voor besmetting ed zal ook daar zn oorsprong hebben denk ik. Ik hoop echt dat je het een beetje los kunt laten, anders kun je toch amper genieten van je kleintje? Ik herken het overigens wel deels, maar niet zo extreem. Ik weet nog dat er bij mij iemand op kraamvisite kwam samen met haar zoontje. Op een gegeven moment lagen ze beiden naast elkaar in de box en ik zag zo het speeltje van mijn dochter bij dat andere kind in de mond gaan! Vond ik echt zo vies! Ook hou ik er niet van dat andere mensen aan haar gezicht zitten, laat staan een pink in de mond (wat ik nog wel eens bij anderen zie). Toch realiseer ik me dat zo'n beetje alles om ons heen 'vies' is (zichtbaar of onzichtbaar) en dat het immuunsysteem er alleen maar sterker van wordt. zoals eerder gezegd: hersenvliesontsteking (of andere besmetting) krijg je niet zomaar. Of nou ja, eigenlijk krijg je het wel vaak 'zomaar', maar is de oorzaak meestal onbekend...
Eehh ja ik geef je vriend e.d gelijk Vind dat je je heeel erg aanstelt... Kijk en handen na de wc niet wassen is wel bertje vies.. Maar hij zal heus niet met zn vingers in zn kont heben gezeten ofzo... Kinderen moeten idd ook gewoon weerstand opbOuwe. En dat gaat niet in een 'steriele' omgeving Hoe ga je dat later doen? Als ze buiten in de zandbak het zand 'opeet' weet je wat daar allemaal in zit.. En zo zijn er ng veeeeeeel meer dingen
Och jeetje ik schrik hier een beetje van.. Dat je je zo'n zorgen om zoiets kleins maakt, danga je nog veel te voorduren krijgen !! Tuurlijk is het niet leuk als iemand met vieze handen aan je kindje zit, maar dr zal echt niets gebeuren.. Je kindje zal nog wel met veel meer vieze dingen in aanraking komen..(dochterlief doet hier echt ALLESin dr mond, vanmorgen graaide ze zelfs een spin uit een spinnenweb en deed dit in dr mond... Mocht mama dat enge beest er weer uithalen haha bah) Ik begrijp dat je al hulp hebt voor je angststoornis.. Ik zou als ik jou was deze amgst daar ook aankaarten, want dit is niet gezond... Sterkte ermee!
ik schrik er echt van dat jij serieus denkt dat dit kan gebeuren??? En dat je je handen wast voor je haar handjes beet pakt of haar speen. Een op de grond gevallen speen was ik ook af hoor, als het niet thuis gebeurd. Maar verder denk ik dat je best een serieus probleem hebt en zou ik hier wel eens met de HA over gaan praten.
Ik heb jullie reacties doorgelezen en de meeste vinden dat ik overdrijf, net zoals mijn omgeving. Ik heb dit topic geplaatst, omdat ik wilde weten hoe anderen ( die mij niet kennen ) hier tegenover staan. Ik heb inderdaad een angststoornis, zoals sommige terecht opmerken, maar de behandeling is gestopt helaas door financiele redenen Meestal kan ik mijn angsten wel relativeren en besef ik me dat het niet reeel is, maar in dit geval ben ik ECHT bang door het incident van afgelopen zaterdag. Ben er zo van overtuigd dat het echt uit gaat komen wat ik denk en dat is echt eng idd. Het is zo moeilijk om hiermee om te gaan, ik wou echt dat het anders was, geloof me. Morgen naar de HA, want ik houd dit ook niet vol
Ik zou inderdaad echt een afspraak maken, want dit lijkt me zo heftig om mee te blijven lopen.. zowel voor jezelf maar ook voor jullie kindje.
Succes bij de huisarts en hopelijk gaat het snel beter met je. Ik begrijp je deels wel hoor, maar voor kinkhoest epidemieen etc. maak ik me niet zo'n zorgen...maar tijdens de mexicaanse griep was ik ook wel bang hoor, maar dat kwam omdat het zo veel op het nieuws was. Verder ben ik er ook niet zo een die mijn kind laat zandhappen in een openbare zandbak waarvan ik weet dat er hoogst waarschijnlijk katten in zitten. Daar begin je toch niet aan? Echt smerig. Een beetje door het zand lopen en er mee spelen prima maar dat ie helemaal onder zou zitten...zou hem al snel afleiden met iets anders in de omgeving . Maar goed, zo ver ben je nog niet. En wat betreft het kettinkje van de winkelwagen...daar likt ie soms lekker aan...als die maar rustig blijft zitten ...merk wel dat sinds hij in een winkelwagen zit, hij vaker verkouden en ziekjes is...maar goed je ontkomt er niet aan. Charlie
Debby, je klinkt i.d. erg overstuur en angstig. Ik ben bang dat het een loopje met je neemt. Kan me indenken dat het slopend is als je zo bang bent en de angst in natuurlijk niet volledig onrealistisch kindjes kunnen nu eenmaal ziek worden. Echter de situatie die jij omschrijft is iets waar kindjes echt wel tegen moeten kunnen en die ongetwijfeld vaker voor gaan komen. Dus het wordt i.d. zaak om een manier te vinden om hiermee om te gaan. Geweldige plannen he van dit kabinet om te gaan snijden in psychiatrische hulp ! Ik heb al zoveel mensen hierdoor terug zien vallen ... heel veel sterkte. Hopelijk lukt het je om de hulp te krijgen die je nodig hebt en je dochtertje verdient het ook om een zorgeloos leventje te krijgen zonder dat haar moeder steeds in paniek schiet ... maar daarvoor heb jij wel eerst hulp nodig denk ik.
Sorry hoor, maar wacht maar tot je kleintje kan kruipen en aan alles gaat proeven. Genoeg verhalen gehoord van kleintjes die aan de wielen van de buggy gingen likken of kattebrokjes naar binnen werkten. Je handen niet wassen is niet zo fris maar je meisje kan daar echt niet een hersenvliesontsteking van krijgen. Relax een beetje en geniet van je kind!
Heel goed van je! En het is voor ons allemaal makkelijk praten. Als jij die angst echt zo diep voelt vind ik het alleen maar bewonderenswaardig dat je morgen naar de huisarts gaat! Heel veel succes en hopelijk kun je toch nog de zorg krijgen die je graag wilt/ nodig hebt!
nou ik heb geen angststoornis maar kan je angst erover best wel voorstellen hoor. Vooral als diegene zn handen niet heeft gewassen na wc bezoek. Bedoel, hij heeft wel zn piemel vast gehad. En dan daarna je dochters handje. Vind ik echt niet kunnen!! Mijn moeder bijvoorbeeld, werkt als schoonmaakster. Maakt heel veel wc's op een dag schoon zonder handschoenen! En vaak wast ze daarna niet dr handen. En toen mn oudste net was geboren kwam ze dus net na dr werk bij ons en wou dan ook dr vingers in zn mond doen!! Nou niet dus he! Eerst handen ontsmetten en werkkleren uit voordat je aan ons zoontje komt was de afspraak! kijk, dat je kleine hersenvliesontsteking kan krijgen van dit incidentje is zeer klein. Maar de kleine kans bestaat natuurlijk. Niemand kan dat ontkennen. Want je weet niet waar die man eerst is geweest, misschien wel gepoept heeft en zo toch de bacterieen aan zn handen had. Voor je eigen gemoedsrust zou ik ook naar de huisarts gaan. En misschien kun je wat homeopatische weerstands verhogende druppels aan je kindje geven. Wel kijken of ze geschikt zijn voor zulke jonge kindjes!!! Hopelijk krijg je zo je rust weer terug. Sterkte ts. En ik vind je gedachtengang zeker niet gek! Wel goed om wel weer aan je angststoornis te gaan werken ( zo balen dat je moest stoppen wegens financiele problemen, misschien kan je huisarts iets voor je betekenen? ) Want zoals anderen hier ook zeggen : als ze gaat kruipen dan gaat ze echt de raarste dingen in dr mond stoppen. En vaak ben je dan echt net te laat om dat te voorkomen. En om dan elke keer zo veel paniek en zorgen erover te hebben..........dat gaat je opbreken hoor!
Misschien beetje lullig maar zo bedoel ik t niet.. Je weet natuurlijk niet eens zeker of die man zn piemel wel vast had... Er zijn nl ook genoeg mannen die netjes zitten(zodat noet je tegeltjes om de spetters zitten, ben de mijne aan t africhten) En ja ben t er mee eens dat ie N handen had moeten wassen.. Maar echt meis maak je niet zo druk( snap dat t makkelijker gezegd als gedaan is) En vind het heel goed dat je weer naar de dokter gaat En laat je niet te makkelijk af schepen.. Want it is geen leven voor jou! En ook noet voor je kindje
Hoi Debby1985, Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb ook een angststoornis en angst voor dezelfde soort dingen. Ik herken het helemaal. Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn dochter is inmiddels 13 maanden en je groeit er in mee. Je wordt vanzelf makkelijker, al zal je wel hulp moeten hebben om je kind later niet het gevoel te geven dat mama altijd bang is. Ik ben zelf ook weer onder behandeling omdat ik het niet trok. Ik plaats gelijk soortige topics. Check mijn profiel maar. Maar wat betreft je vraag in dit topic, meid, je wil niet weten wat die kleine van mij allemaal aflikt en aanraakt. Laat het los. Hier krijgt ze niks van, behalve weerstand. Sterkte
Toen ik de openingspost las dacht ik: jeetje, je gaat nog flink wat voor je kiezen krijgen als je hier al zo van over je toeren raakt! Dan kun je inderdaad nergens meer komen... Natuurlijk is het normaal dat je nadat je naar de toilet geweest bent je handen wast, voor iedereen wel fijn. Maar je krijgt er écht geen hersenvliesontsteking van... Nu ik alle reacties gelezen heb, incl die van jou TS vind ik het erg goed dat je morgen naar de HA gaat voor hulp. Anders gaat het je inderdaad opbreken! Hoe ouder je kindje wordt, hoe meer er in de mond gaat. En ja, dat zijn vaak ook dingen waar je niet blij van wordt! Dat ding van het winkelwagentje: ja hoor, hier ook! En drama als ze het niet meer mocht... Succes en sterkte in ieder geval!
Ik denk dat je echt hulp nodig hebt van een psycholoog, dus ik hoop dat je weer behandeling kan krijgen. succes morgen bij de ha.
ik denk dat een boel mensen niet weten hoe je hersenvliesontsteking krijgt. Je kunt het dus wel degelijk krijgen van een besmetting via de ontlasting ( slecht handen wassen en dan van hand naar mond!! ) Zelfs gewoon als iemand hoest/niest( via de speeksel dus ) kan je het krijgen van iemand die drager is en dus niet ziek is!! Er zijn verschillende soorten/vormen hersenvliesontsteking. : Hersenvliesontsteking (Nekkramp of Meningitis) — GGD Groningen