Hersenvliesontsteking - vieze handen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby1985, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby1985

Debby1985 Lid

6 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe mammie1982 het omschrijft klopt precies. De aanwezigheid van een theoretische kans, wordt door mij helemaal tot op de bodem uitgezocht door middel van googlen en zoeken op internet. Je kan het echt oplopen door iemand die heeft gepoept en z'n handen niet wast erna. Dat is een feit. Maar omdat de kans er is, kan ik het niet meer loslaten en bestaan mijn dagen uit het 'afwachten' van symptomen die in de richting van hersenvliesontsteking wijzen. Het is echt absurd, en dat weet ik ook, maar het is zo ontzettend sterk die angst en wat velen al opmerken, het is extreem zwaar mentaal om je zo te voelen.
    Ik neem het de mensen die vinden dat ik overdrijf en het ook zeggen in het antwoord op mijn topic, helemaal niet kwalijk. Het is lastig om in te leven hoe ik denk.
    Met dit topic hoopte ik op antwoorden van moeders waarvan hun kind van rond de 3 maanden ook op een drukke verjaardag is aangeraakt door mensen die hun handen niet hadden gewassen en waarvan hun kindje niet ziek is geworden. Een soort van geruststelling dat het gewoon 'kan' zonder er doodziek van te worden. En was benieuwd of jullie je er ook zo druk om zouden maken.
    Ik had hulp en dat ging de goede kant op, ik was hier al mee gestart tijdens mijn zwangerschap, want ook die periode was zwaar want ook een zwangerschap brengt onzekerheden met zich mee en dat kon ik dus ook niet aan. Helaas moest deze behandeling noodgedwongen stoppen, omdat de zorgverzekering weigert te betalen. Er is zelfs recent een rechtzaak geweest waarbij psychologen de zorgverzekeraars voor de rechter sleepten, omdat zij vinden dat het vergoed moet worden wanneer iemand psychische hulp nodig heeft. Helaas hebben ze de rechtzaak verloren en dus zou ik het zelf moeten betalen ( 80 euro per consult). Dat heb ik gewoon niet, we moeten rondkomen met een laag inkomen, dus nee dat zit er niet in.
    De politiek is uiteindelijk verantwoordelijk, maar die maakt zich drukker om het wel of niet afschaffen van een JSF gevechtsvliegtuig :x maar goed..
    In september heb ik een intake gesprek om te worden behandeld voor angststoornis, dit wordt ook niet geheel vergoed, maar is in ieder geval goedkoper dan een psycholoog.
    Gister was ik bij de huisarts en hij heeft me antidepressiva gegeven, dit werkt blijkbaar ook bij angsten.

Ik weet wel dat kindjes straks gaan kruipen en buiten gaan spelen en dat ze dan echt de meest vieze dingen in hun mond stoppen, zelfs vogelpoep etc. maar wat iemand anders terecht opmerkte; het immuunsysteem groeit daarin mee en dat kan dan ook geen kwaad en daar ben ik zelf ook van overtuigd :)

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik vind je angst herkenbaar hoor, alleen laat ik mijn leven er niet door beheersen en kan ik het relativeren en van me afzetten. Jij kan dat niet, door je angststoornis. Maar dat je er bang voor bent kan ik me echt goed voorstellen, je kindje is nog zo klein! Het zou mij ook niet lekker zitten, ik ben ook erg handenwasserig hihi!

De kans is klein dat je kindje echt ziek zal worden, maar de kans is er wel. Houd haar temperatuur in de gaten en of ze geen puntbloedinkjes krijgt. Als haar temp de komende dagen stabiel blijft, ben je misschien wat misschien geruster!

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ten eerste kan je niet relativeren als je angst zo diep zit, psychisch en deze angst eigenlijk een dieper liggende oorzaak heeft. dat weet je zelf waarschijnlijk ook. Hoeveel je ook leest/hoort over dit onderwerp...

ten tweede vind ik het schrikbarend dat dit kabinet idd mensen met psychische problemen zo laat zitten. met een goede doeltreffende therapie kan jij van je angststoornis afkomen of ermee leven zodat je leven er niet door beheersd wordt en dat is ook in het (grote!) belang van je kindje. men moet beseffen dat zorg op alle fronten belangrijk is en juist helpt om kosten van langdurige zorg te beperken maar ok, dat wordt in Nederland waarschijnlijk niet als prioriteit gezien!

jij zit met de gebakken peren zeg maar. misschien is er een mogelijkheid dat iemand anders (familie/vriendenkring) een fdeel kan vergoeden? ik snap het als je niet wil vertellen aan anderen dat je aan een angststoornis leidt maar het zou een oplossing kunnen zien aangezien het belangrijk is dat jij gaat leren leven met deze angststoornis. (zelf heb ik paniekaanvallen gehad en ben daar nu vanaf door heel goede therapie maar ik had het geluk dat ik het wel zelf kon finacieren en dat was in Griekenland waar ik woonde 50 euro per sessie).

ik wens je heel veel sterkte. maak je geen zorgen als het lukt: je kindje wordt niet zo snel ziek en idd weerstand wordt opgebouwd door juist in contact te komen op een normale manier met andere mensen en kindjes. Om je zorge een beetje weg te nemen: ik ken kinderen die nu grote mannen zijn, gezond, en over de galerij van de flat kropen, met modder en aarde liepen te 'sjouwen' en in andere viezigheid.die stopten ook gewoon hun handen in hun mond zonder te wassen! niks mee gebeurd!

Deel Deze Pagina