bijtend zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mellepel25, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Mijn zoon van nu 19 maanden bijt eigenlijk al sinds hij is begonnen met tandjes krijgen. Alleen deed hij het toen als zijn tandjes door gingen breken en was het over zodra de tandjes er waren. Nu bijt hij mij echter al een aantal weken ook zomaar. Ben ik met hem aan het knuffelen en hoppa meneer zet zijn tanden in mijn huid. Het doet echt pijn door die scherpe tandjes. Ik heb al vanalles geprobeerd. Geen aandacht aan besteden en hem afleiden of hem wegzetten op zijn strafstoeltje..maar het stopt maar niet. Weet iemand nog een andere tip. Hij bijt trouwens alleen mij....het consultatiebureau zegt dat het voor hem een vorm is om me te laten blijken hoeveel hij van me houd..maar ik heb dan toch echt liever een kusje dan zo n gemene beet!!:(

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    het is vaak enthousiasme waar kinderen het door doen... Ik zou zeggen dat het je pijn doet en verder geen aandacht aan besteden! En misschien een kusje voordoen? En vragen of je een kusje terug krijgt en als hij dat dan wel doet aanmoedige?

De goude tip heb ik niet voor je maar het gaat over...

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon is/was ook een echt bijtertje,

Wij hebben hem aangepakt... bij bijten zeggen dat het heel erg auw doet en huppa in de hoek. 2 minuten zitten bij het eruit halen zeggen we hem dat als we zien dat hij het nog een keer doet... of zelfs al probeerd hij weer in de hoek moet...

en hij moet natuurlijk ook sorry zeggen tegen degene die hij heeft gebeten.

op het kdv zetten ze hem zelfs met zijn gezicht richting de muur omdat in de hoek daar geen zin had wanneer hij de andere kindjes nog zag spelen, hij speelde mee vanaf een afstand :p

nu is hij 2 en hij heeft al 2 maand niet meer gebeten.

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Rond 15 maanden oud hadden we dat hier met onze dochter heel even en deed ze idd uit liefde want waren dan meestal lekker aan het stoeien ofzo. Maar het is dus maar twee keer gebeurd want de tweede keer beet ze in mijn buik en daar schrok ik zo van dat ik keihard gilde van schrik en daar schrok zij weer van dat ze het nooit meer gedaan heeft :D

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier begon het rond de 18 maanden, hij wordt nu bijna 2 jaar. Als hij zijn zin niet krijgt, hij wil bv. iets graag hebben en zijn zusje speelt er mee, dan zet hij zijn tanden er in. Heel vervelend en hij bijt ook heel hard door, soms het bloed eruit. Ik pak hem gelijk aan en hij moet ook sorry zeggen. Maar soms doet hij het toch weer. Niet heel vaak maar ongeveer 1x in de twee maanden.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste heeft ook even gebeten, de tweede niet, maar ook Jesse heeft het even gedaan.
    Maar echt, het is een fase, 't gaat gewoon over! Geen zorgen over maken, ze doen het bijna allemaal.
    Ze hebben gewoon nog geen benul dat het pijn doet. Hoewel... ze zijn wel zo slim om zichzelf nooit te bijten, hihihi

7. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    bedankt voor de reacties!

Ik ben in ieder geval al blij dat hij alleen mij bijt! hopelijk stopt hij er gauw mee..maar zoals ik hier al lees is het een fase en gaat het over, dus daar ga ik mijn hoop dan maar op vestigen!

Deel Deze Pagina