discussie op het cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

#1 Sweetlakecity, 17 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2010
    Voor het eerst!! Heb ik een zware discussie gehad op het CB.
    Ik stond bijna op om me spullen te pakken. Maar me dochter moest de BMR nog. Als ik deze arts weer eens heb......en ze flikt me dit weer dan ben ik er klaar mee!

Ze ging met me de discussie aan na aanleiding van een docu op tv of chiropractie gevaarlijk is. :$ Dan heb je een goeie aan me....:x
    Haar uiteindelijk advies was: Ik moest maar niet meer gaan. Ze vond het beter van niet.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja en? Ik zie het probleem niet zo. Je kan toch zelf bepalen wat je doet? Ik denk dat ik je geschiedenis niet voldoende ken om hier in mee te gaan...

Waarom een discussie aangaan met een adviesclub? Je negeert toch gewoon wat je niet wilt horen?

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik ken je geschiedenis ook niet maar neem aan dat jij wel voorstander bent van chiropractie?

4. Sweetlakecity

klopt ik sta hier ook boven.
    Maar ik had al eerder gehoord dat het Cb wel eens als: concentratie bureu wordt genoemd. Je moet dit en dat.
    Alleen ik had niet DIE ervaring.
    Maar nu ik dit als vaag advies kreeg dat ze me het ter strengste aanraad niet meer te gaan want op de docu is een kind dood gegaan aan een bezoek naar de giropractor.

Vroeg me af wie heeft dit ook gehad.
    En kan je kiezen bij wie je de volgende keer wil. Liever wil ik niet meer bij haar.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Consternatiebureau en chiropractor ;)

Ik had haar gewoon niet verteld dat je naar een chiropractor gaat ;)

6. Sweetlakecity

oja het consternatie bureau. Hahaha die hoorde ik ook wel eens, dat is waar.
    hihi giro was ook wel leuk. Misschien gesponserd door de postbank?
    Veranderd;)
    Tja...soms ben je wel eens eerlijk........de andere hadden er geen problemen mee. Maar ik had haar nog nooit gehad. TOEVAL? Denk dat we elkaar dan eerder al eens in een discussie hadden getroffen ben ik bang.
    Moest een formulier invullen bij haar 14 mnd. Woordjes/ slapen/ eten ect.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou de volgende keer als je haar tegenkomt gewoon zo min mogelijk informatie geven (wel natuurlijk de vragen stellen waar je echt mee zit; maar desnoods bel je het CB daar een keer apart over). Wellicht is ze de volgende keer prettiger of heb je een andere arts/verpleegkundige. En als je weer een aanvaring met haar krijgt, kun je eens uitzoeken of je haar kunt vermijden zeg maar. Maar ik zou het nu lekker laten zitten.

8. Sweetlakecity

ja ze mag een 2e kans.

Hoorde ook van me buuf dat de dame voor haar vandaag ook al een aanvaring had met deze arts...
    zou ik haar dag verpest hebben. hihi. Of misschien is het gewoon het type.

ben benieuwd of de volgende x de verpleegkundige erover begint. Of er dus een aantekening in het dossier is gemaakt ofzo.

Ik was best bot om te zeggen. Goh wat denkt u van de BMR prik die ze zo krijgt. Volgens mij zijn er ook kinderen gestorven aan prikken....maar dat was niet medisch bewezen was haar antwoord.
    Nou goed hoor. LOL

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad, ja-knik en amen.
    Zo werk ik ook mijn bezoekjes aan het CB af (bij de wvk dan, mijn ha die het artsen onderdeel doet is prima).

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn bezoekjes met mijn zoon aan de osteophaat heb ik om deze reden dus verzwegen voor het CB. Het is denk ik bij de meesten wel bekend dat men bij het CB wat dat betreft nogal terughoudend zijn.
    Gewoon ja en amen, en ik doe toch wat ik het beste vind voor mijn kind!

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier verwachten ze altijd dat we vragen hebben, maar onze uk doet het goed en alles gaat vanzelf.
    met arts en wijkverpleegkundige nooit problemen, alleen dat mens wat meet en weegt en afspraken maakt, ik ben daardoor al 4 keer eigenlijk voor nop heen geweest, maar geist dat ze alles toch deden, dan moeten ze maar zorgen dat we de brieven krijgen

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

idd alleen ja en amen..als ik thuis ben doe ik toch lekker wat ik zelf goed vind. maddi was voor zijn lengte iets te licht..tjah ik ben ook van nature erg petite. en maar elke keer aanhoren je moet dit doen je moet dat doen en zus doen. ja daaaaaag heb het geprobeerd werkte niet klaar ermee. hij is gezond speelt lacht eet slaapt leert groeit. prima

13. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

haha :D ik ook, ik knik braafjes ja en amen en ben weer foetsie,, ga geen discussie aan met die gasten.

14. Sweetlakecity

tja soms denk ik: kijk even naar me kind.
    Ze lacht en speelt met je spullen.

Nouja zoals voor NOp erheen gaan. Dat herken ik ook! Heb ik ook al 1 x gehad.

Vandaag vroeg de assistent heeft ze al een BMR gehad??
    Nee zeg ik.
    O want ze heeft wel de stempel bij 11 mnd staan. DUHHHHHH!!!
    Ik zeg hopen dat ze dan wel de DKTP heeft gekregen en niet BMR. Ga ervan uit dat ze wel de goeie hebben gegeven en het aan de stempel lag.
    Nu heeft ze over de BMR stempel de DKTP gezet.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik vertel het cb ook niet dat sophie nog steeds pap uit een fles krijgt, en niet uit een bordje...
    iedere ochtend zegt ze: mama, gaan we papfles eten?? ze vind het heerlijk, en wil vaak ook nog een 2e.

met sophie ging ik eens in de 2 weken om te wegen, zodat ik wist dat ik met de voeding omhoog kon. nu met thijs heb ik een eigen babyweegschaal, en hoef ik niet meer naar cb. alleen voor de controles.

16. Sweetlakecity

zonnetjes...nee dan gaan ze echt flippen!
    Wel een uitdaging...maar zouden ze dan een aantekening maken? Zo die houden we in de gaten...en als ze dan scheve tanden heeft zeggen: het was de papfles zie je nou!
    Erg he dat je zo denkt.
    Als je kindje het nou lekker en fijn vind. En wat is nou 1 fles?

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies.. en dat vindt het CB ook!

Begrijp niet waarom er toch zoveel mensen zijn met problemen met het CB. Ik ben inmiddels aan mijn derde CB (ivm verhuizingen) en met geen van alle ooit een probleem gehad of zelfs maar gedacht dat ik iets niet of juist wel moest zeggen. Waarom? Om de doodsimpele reden dat ze er zijn voor MIJ en niet andersom.

18. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Volgens mij maken ze wel aantekeningen van alles wat je doorgeeft/zegt ja. Toen wij hier voor de eerste prikjes gingen kregen we haast een intervieuw, zaten we daar een uur vragen te beantwoorden (die nergens op sloegen, zoals ; hoe MIJN relatie is met mijn ouders/schoonouders en of ik hobby's heb en wat ik zoal doe op een dag, en of ik van plan lang borstvoeding te gaan geven omdat veel vrouwen afhaken (?!!) nou zeg daar hebben zij niets mee te maken toch!!) en ze ging van alles aantekeningen maken op de pc. Vond het wel overdreven allemaal (vind ik dan).

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier hielde ze in het begin ook een beetje mee in de gaten, of het ook wel goed ging met de moeder... En dat vond ik eigenlijk best prettig. Dat er ook even aan mij gedacht werd ;)

Net als cygnet hier eigenlijk ook nooit problemen -ik zie het eigenlijk hetzelfde. Heb al meerdere goede adviezen gekregen, maar ook weleens mensen met wie ik geen klik had.
    Niets meer niets minder. De laatste keer gaf ik aan, dat ik op een andere dag wilde om die reden -want ik vind het verder heel prettig - maar toen bleek dat diegene er niet meer werkte. Die persoon stelde juiste helemaal geen vragen...Het andere uiterste dus. Kwam nogal ongeintereseerd over. Maar controleerde verder wel onze dochter. Dus wat dat betreft geen problemen.

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

Anne krijgt nog steeds haar melk uit een fles, soms uit tuit beker. savonds nog steeds een warme fles melk, weten ze ook niet, maar we genieten er beide nog van, net als smorgens even lekker samen zitten met de fles/

als jou dochter pap wil drinken en zo goed eet, fijn toch, scheelt ook een hoop geknoei hihi

Deel Deze Pagina