wat doet de gyn bij controle na ks?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door diaan1982, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik heb volgende week een afspraak bij de gyn dan ben ik 6,5 week verder na mijn ks.
    maar wat kan ik verwachten,is het alleen een bespreking of word er verder nog wat gedaan.
    ik snap dat ze de buikwond even gaat bekijken maar inwendig niet toch??
    zit ik eigenlijk niet op te wachten heb tijdens mijn hele bevalling van 20uur genoeg pottekijkers gehad in mijn gat:D:D

2. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Toen ik op controle ging kregen we inderdaad een gesprekje en ging de arts de buikwond bekijken.
    Hij bekeek en voelde het aan de buitenkant maar ging ook aan de binnenzijde kijken met een echo.
    Dat laatste vond ik ook minder.
    Ik had een andere arts dan die bij de keizersnede. (ik had een spoedkeizersnede en deze arts was een stuk vriendelijker)

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dus een inwendige echo??
    zit ik niet op te wachten...:(

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had geen echo bij de nacontrole. Hij heeft even gekeken, wat dingen doorgenomen en dat was het.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    devy was dat de zelfde vk als bij je operatie?

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier kan je kiezen.... ik had een spoedks en dat was ene andere gyn dan die al mn controles had gedaan. Ik ben uiteindelijk gegaan bij de gyn die ook de ks heeft gedaan.. vond ik fijner.

Hier alleen wat vragen en ff kijken naar de wond op de buik. Verder niks. (dat 2x; 2x ks gehad) Was zo gebeurt hoor. Zou er rekening mee houden dat er misschien wordt gekeken maar ook grote kans dat het niet nodig is.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het was niet dezelfde, volgens mij had ik niet eens de optie om die gyn te kiezen. Maar dat maakte mij niet veel uit als er maar iemand even bevestigde dat alles goed was.

8. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    bij mij hebben ze alleen even naar de wond gekeken en gevraagd of het goed ging. Verder werd alleen gezegd dat ik daarna een jaar niet zwanger mocht worden en kreeg folders mee over anticonceptie. was met 5 min weer buiten.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.346
    113
    Gelderland
    Bij mij hebben ze ook inwendig gekeken en alles even doorgenomen en de buitenkant bekeken. Was binnen 15 minuten weer buiten!

10. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Wanneer er geen complicaties bij de ks zijn geweest volstaat een kort gesprekje met een inspectie van de wond.
    Op het moment dat er uit het gesprekje wat dingetjes komen die nader onderzoek wenselijk maken, kan het zijn dat je ook een inwendige echo krijgt of verder onderzoek, maar dit is meestal niet het geval.

11. adi

adi Niet meer actief

Hier ook een heel kort gesprekje, gevraagd of het bloeden is gestopt en of ik nog last had van mijn wond. Daarna even de wond gezien, en dat was het.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij dochter kreeg ik wel een inwendige echo, ook al had ik geen klachten en voelde ik me prima. Deze keer hoop ik geen inwendige echo te krijgen maar dat weet ik pas eind oktober.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij mij hebben ze niet uitwendig en niet inwendig gekeken. We hebben alleen gepraat over de bevallingsdag.

De gyn en verloskundigen die toen dienst hadden, hebben toen (flinke) fouten gemaakt en daar hebben we het nog een keer over gehad. Ze heeft me nog een excuses gegeven en afgesproken dat mijn zaak nog een keer met het hele team besproken zou worden. Verder hebben we het heel kort nog even over anticonceptie gehad.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gesprekje over de bevalling, kijken naar de wond en inwendige echo. Daarna doorverwijzing naar een andere gyn die een hystroscopie heeft gedaan omdat er nog iets in mijn baarmoeder leek te zijn achtergebleven... een inwendige echo heeft ook nog wel eens een doel.

Deel Deze Pagina