Morgen een lange dag online training en daarna een afspraak die ik niet meer kan verzetten. Onverwacht komen nu mijn vader+vriendin en een vriend eten. Vader al te lang niet gezien en de vriend (man van m’n vriendinnetje) komt kijken of hij mijn droger kan fixen. Dus Ik heb denk ik 2 minuten om snel boodschappen te doen en 15 minuten om wat op tafel te zetten. Wat ga ik koken? Nu dus voor 7 personen Vader mag geen aardappelen en het moet zo gezond mogelijk Ik ben werkelijk volledig inspiratie loos. We zouden eigenlijk een broodje falafel met een salade eten maar ik weet niet of dat nu een goed idee is.
Pasta? Mijn snellw variant is met passata met een scheut room, knoflook,.kruiden en stukjes chipolataworstjes. (Erdoorheem) Flinke hand rucola Evt een snelle komkommer/tomaten salade erbij
Heb je een slowcooker? Misschien daarin iets maken, wat je mooi voor de drukke dag start kan voorbereiden?
Ja die heb ik sinds kort! Een multicooker inclusief slowcooker. Heel blij mee. Das wel een idee. Moet ik wel morgenochtend vroeg nog boodschappen doen maar dat kan natuurlijk wel…
ja die kun je vaak bellen en afspreken hoe laat je het komt halen. Of je laat het om een specifieke tijd lekker thuis bezorgen.
Tnx voor de bestellen tips dames, maar dat wordt me net ff wat te prijzig…. En ik wil echt het liefst vers koken voor m’n vader
Tacos of wraps. Gehakt met paprika. Mais en sla op tafel. Creme fraiche, guacamole en geraspte kaas erbij. Iedereen naar smaak beleggen. Of grote pan soep met broodjes.
Je hebt al falafel, broodjes en sla? Want dan zou ik daarop uitbreiden. Extra falafel kopen, humus, feta, wat extra groente, misschien couscous erbij maken. Gewoon alles in bakjes op tafel en dan kan iedereen naar eigen keuze opscheppen.
Hoe moet ik die maar 15 minuten zien? Als in, je komt thuis en wil vrijwel meteen aan tafel? Of je hebt gewoon weinig tijd? Anders een pasta schotel maken met wat je nu in huis hebt, hoef je deze morgen alleen nog maar in de oven te zetten. Kun je ondertussen een salade erbij maken.
Iets van pasta met saus die je die ochtend al aanzet in de slowcooker? Hoef je bij thuiskomst alleen nog maar de pasta zelf te koken. Voor je vader lekker veel groenten in de saus stoppen?
Pompoensoep! Zal vast ook wel in de slowcooker kunnen? Lekker stokbrood erbij en een salade. Perfecte diner voor een stormachtige dag als morgen zou ik zeggen.
Verse tomatensoep verspakket vd appie. Staafmixer erdoor heen, Turksbrood erbij. Hoppakee. (Zeven personen zijn twee a drie van die pakketten).
Courgette soep en broodjes? Courgette soep is suuuuuuper simpel maar wel gezond. https://www.leukerecepten.nl/recepten/courgettesoep-met-zalm/ En tafel dekken met broodjes en lekker beleg, kan iedereen zelf zn broodje maken.
Penne Boursin (of een andere kruidenkaas) Spinazieblokjes uit de vriezer Kip Parmezaanse of andere geraspte kaas Penne koken Kip bakken tot t bijna gaar is, spinazieblokjes erbij doen, die meebakken tot t ontdooit is. 2 bakjes boursin of andere kruidenkaas erbij. Peper, zout (of een half kippenbouillonblokje verkruimelen, dat geeft meer smaak) en eventueel verse knoflook erdoor persen. Roeren Klaar Over penne doen, geraspte kaas erover, klaar. 20 minuten werk.