Hallo allemaal, Ik ben op 8 oktober bevallen van een wolk van een dochter. Mijn bevalling was echter heel zwaar; 14 uur thuis weeën opgevangen en uiteindelijk naar het ziekenhuis met 10cm ontsluiting omdat mevrouw er niet uit wilde. In het ziekenhuis opnieuw 1 uur geperst en daarna vacuüm waarvan ik een enorme bloeding kreeg. Arts besloot toen om een keizersnede te doen. Inmiddels ben ik een paar dagen thuis maar zie eigenlijk geen verbetering. Nog steeds enorme steken rechtsonder in mijn buik (vooral bij opstaan en lopen). Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen, begin me een beetje zorgen te maken dat er geen verbetering in zit...
Als eerst gefeliciteerd met je kleintje. Mooie naam Je moet je nog geen zorgen maken. Het is nog maar 10 dagen geleden en je moet niet vergeten dat het een zware buik operatie is. Bij mij ging het lopen ook een tijdje moeilijk. En ook veel steken. Maar als je echt twijfelt zou ik morgen gewoon even de huisarts bellen en uitleggen dat je je zorgen maakt. Succes
inderdaad het is nog maar 10 dagen geleden en je hebt voor een de ok ook nog eens een hele bevalling achter de rug gehad. Dubbel op dus je lichaam heeft echt een hele optater gehad voor. Ik had bij Emma ook na veel tobben nog eens een ks en ik strompelde na 10 dagen ook nog maar een beetje door huis. Bij Fleur een geplande ks en dat was echt een wereld van verschil. Het is gewoon harstikke rot voor je verlopen. En geef je zelf ook de tijd om het allemaal een plekje te geven.
Ik denk ook dat je herstel wat zwaarder is omdat je van te voren ook al heftige weeën, en bloedingen hebt gehad, dat is ook een aanslag op je buik natuurlijk! Dan de ks erbovenop, dus logisch dat je dan wat langer nodig hebt om te herstellen... En er word toch 4-6 weken gerekent voor het herstel, als je daarvan uitgaat valt het misschien achteraf wel mee...
Meid; je bent niet de enige! Hier 18 uur weeen tot voll. ontsluiting en na 3 uur persen een spoed-ks. Heb echt zo gruwelijk veel pijn gehad de dagen erna! En tot 5 weken kon ik amper lopen en gaan zitten en liggen. De een heeft er gewoon meer last van de een ander. Ik heb nog lang last gehad met lopen. Ik kon wel lopen, maar hield een stekende pijn recht onderin mijn buik. Nu (bijna half jaar later) heb ik nergens last meer van. Doe rustig aan en forceer niets (dus veel rusten, niet bukken en tillen en lang staan en laat winkelen lekker achterwege)! Het komt echt goed!
Is normaal hoor meid. Ik heb twee keer een spoedks gehad en de eerste keer lag ik bijna 10 dagen op bed. Het lopen bleef zeer doen en ook overeind komen uit bed of van de bank was pijnlijk. Gelukkig ging het herstel in de weken erna veel sneller. Echt over een week of 2 voel je je al veel beter.
hier na een halve bevalling een spoedks gehad, omdat zoonlief te groot bleek. ben na vier dagen naar huis gegaan, en eigenlijk te snel weer vanalles gedaan. mijn bekken geeft nu behoorlijke klachten nog, en ook mijn litteken heb ik last van (zit verkleefd). zoonlief is nu bijna 7 maanden, maar hersteld ben ik écht nog niet. dus na pas tien dagen zou ik zeggen: geef het tijd! succes, en gefeliciteerd met je kindje.
Dank voor jullie reacties! Ik ben blij te lezen dat het niet alleen bij mij zo lang duurde... Heb eergisteren een massage en acupunctuur behandeling gehad en voel me stukken beter. Het gaat dus langzaam de goeie kant op