Bijna 2 weken geleden ben ik dmv een geplande keizersnede bevallen van onze zoon. Dit was voor mij de tweede keer (4 jaar geleden ben ik dmv een spoed keizersnede onder algehele narcose bevallen van de oudste). Nu heb ik een paar vragen: Mijn litteke is op een klein stukje nog steeds niet droog, er komt een mini beetje wondvocht uit. Het doet verder geen pijn en ik heb er geen last van, maar is dit normaal? Ik verloor al een dag of 4 geen bloed meer, meer een soort afscheiding. Vandaag verloor ik ineens weer helder rood bloed en moest ik echt weer een kraamverband indoen om het fatsoenlijk op te vangen. Is dit normaal? En nog iets gênants... het ruikt down under niet zo fris, hoort dat? Ik kan me dit soort dingen echt niet meer herinneren van de oudste, vandaar mijn vragen. Trouwens, de huisarts is afgelopen dinsdag nog op huisbezoek geweest voor een controle van het litteken omdat ik het niet vertrouwde en gaf aan dat het er normaal uit zag. Maar inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder en het verbeterd nog niet echt...
Ik heb ook een tijdje last gehad van wondvocht, alleen dan op een heel klein stukje van de wond. Ik denk dat als de huisarts aangeeft dat dat normaal is dat je daar vanuit moet gaan. Qua vloeien: doe je misschien inmiddels weer meer? want dan kun je ook ineens meer gaan vloeien en het kan volgens mij ook je wondgenezing in de weg staan. Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd even de afdeling gyn. of je verloskundige(net hoe dat is afgesproken) bellen om te overleggen, je valt qua zorg nog onder 1 van hen. Ik vond mezelf ook niet al te fris ruiken na de keizersnede, maar goed ik kan het van hieruit niet ruiken. Ik zou als je blijft twijfelen gewoon even bellen voor overleg..
Ik zou hiervoor de gynaecoloog waar je voor je nacontroles nog heen gaat even bellen. Ook kan je je verloskundige bellen, zij is tot 6 weken na bevalling verantwoordelijk voor dit soort vragen.
Sinds een paar dagen heb ik geen wondvocht meer. Wel ben ik ineens meer gaan vloeien. Sowieso vloei ik de dag na een autoritje meer. Hoe het ruikt weet ik niet . Ik ben al weken verkouden.