bloedverlies neemt weer behoorlijk toe en mogen tampons echt niet?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door LW85, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    3,5 week geleden ben ik bevallen van onze zoon. Na enkele dagen was het bloedverlies minimaal, na 2 weken was het bloedverlies zo goed als weg, alleen eind van de dag klein beetje bruinverlies op inlegkruisje.
    Nu heb ik sinds een dag of 4 opeens weer helderrood bloedverlies met stopseltjes (niet groot). Ben van inlegkruisje weer terug naar dikker en langer maandverband gegaan en dan nog moet ik eke 1,5 uur wel verschonen.
    Ik ben niet actiever geworden dan ik was, want ik ben de 2e week na de bevalling gewoon weer alles gaan doen.
    Moet ik hiermee even naar huisarts/gyn/verloskundige?

En de tweede vraag: ik krijg onwijs last van maandverband steeds te dragen. Bij de randjes van mijn onderbroek doet het zeer/schuurt/is schraal en de huid van de schaamlippen en bij clitoris is het echt alweer super gevoelig. Mogen tampons echt nog niet zolang je vloeit? Ik wordt echt helemaal gestoord van maandverband zolang achter elkaar.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Nee tampons mogen echt niet ivm infectie.
    Het gebeurd vaker na die tijd dat het weer meer wordt.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Toch maar weer kraamverband of zwarte kotex gebruiken...
    Ik herken dat verhaal van de gevoelige schaamlippen en de rest...
    Met t kraamverband, hoe stom ook..,heb je daar geen last van

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja helaas was het kraamverband uit mn kraampakket echt waardeloos, heel hard en absorbeerde bijna niet waardoor het steeds nat voelt alsof je door gaat lekker. Steeds naar de wc en dan valt het reuze mee. Die zwarte kotex zijn inderdaad stuk beter.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Het is sowieso verstandig even te overleggen met je verloskundige als het vloeien ineens weer meer wordt zonder aanwijsbare reden (meer beweging bijv.).
    Als er resten placenta achter zijn gebleven kan je bijvoorbeeld opeens weer beginnen te vloeien.

Zelf vond ik ook de zwarte kotex erg fijn, bij die uit het kraampakket begon het ook snel te schuren.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwarte kotex zijn super zacht, echt een aanrader! Tampons echt nog niet gebruiken.

7. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zwarte kotex zijn briljant. Veel fijner dan de echte kraamverbanden. En de gewone kotex is ook fijner dan al die chemische troep van libresse en always. Ik snap je ellende hoor. Ik gebruik tampons sinds ik 14 ben denk ik en wist in het begin amper hoe zo'n verband slim in te doen. Tip sowieso om s nachts gewoon bloot te gaan met eventueel een handdoek of onderlegger onder je. Hebben je schrale plekjes iig even rust...

Deel Deze Pagina