Ei gekrompen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hvdsande, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo,

Ik heb even een vraagje mbt de groei van een eitje.
    Ik heb PCOS en ben nu 4 weken gonal f aan het spuiten. Ik ben begonnen met 50, geen resultaat toen 62,5 geen resultaat en met 75 eenheden begon eindelijk wat te groeien, na 3 weken.
    Vorige week woensdag was mijn 11,5mm afgelopen vrijdag was mijn eitje 15,5 mm; Maandag was mijn eitje 17 mm. Gisteren moest ik terug komen om te kijken of hij nog een beetje was gegroeid en dan zou ik de pregnyl mogen zetten. Echter bleek gisteren op de echo dat mijn eitje gekrompen was naar 15,5 mm!! Ze heeft het 10 keer gemeten in verschillende hoeken maar kon er niet meer van maken. Nu moet ik morgen weer terug en moet ik dus gewoon 75 eenheden spuiten. Ik hoop zo dat hij morgen weer gegroeid is.....

Wie herkent dit, dat het eitje gekrompen is? En is hij toen ook weer gegroeid?

2. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Misschien is de 17 cm niet helemaal goed gemeten...

3. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ja...dat is dus ook in mijn hoofd opgekomen...maar ja dat zou wel vreselijk slecht zijn...
    Heb gisteren bloed moeten laten prikken en uit de uitslag bleek dat ik wel de goede hormonen aanmaak....En dat ik een dip heb gehad..maarja wat dat betekend...

4. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Ja...... Wacht even morgen af. Ik moet toegeven dat ik t wel lang vind duren, zegt misschien niet veel, maar valt mij op. Ik was met 10 dagen stimuleren klaar voor de punctie.

Succes, laat je t weten?

5. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ja vind het ook heel lang duren. Maar ze wilde het niet afbreken omdat het toch een eitje van 15,5 mm is. Dat zou natuurlijk ook wel sonde zijn. Maar ben er wel klaar mee eigenlijk voor deze ronde, maar aan de andere kant wil ik dat eitje ook niet zomaar opgeven, tenzij hij morgen niet gegroeid is. Het spuiten gaat onderhand zeer doen en ik heb sinds een week jeukende uitslag. Weet niet of het daar door komt maar vind het wel opvallend.
    Als deze ronde afgebroken word wil ik de volgende ronde hoger inzetten en hopelijk duurt mijn cyclus dan minder lang. Vind het ook wel raar dat ik niet hoger moest gaan spuiten. Als mijn ei een dip krijgt lijkt het me dat 75 te weinig is..maar goed zij zullen het wel weten denk ik dan..

6. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Welk zh loop je?

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dit heb ik ook gehad. Echt balen! Bij mij was het in een cyclus met Clomid en die hebben we moeten afbreken, de cyclus daarna ging het wel gewoon goed. Nu je nog eenheden bij moeten spuiten heb je wel kans dat het nog goed komt hoor. Ik hoop het in ieder geval voor je!

8. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Tweesteden ziekenhuis in Tilburg..
    Ja denk wel dat hij uiteindelijk nog kan groeien maar denk dat 75 nu te weinig is en hij heeft denk wel langer nodig dan die twee/drie dagen die ik er nu voor heb...baal zo ontzettend..ga echt met een knoop in mijn maag naar die fm morgen

9. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Ik heb dit ook gehad helaas in mijn ivf poging 1. De eitjes kwamen helaas niet meer terug. Ze waren of al weg bij de punctie of er zat geen eicel meer in de follikel. Vlg mijn gyn komt dat door te lang stimuleren waardoor de follikel stagneert. Ik hoop dat je snel meer weet.

Knuff!

10. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Dankjewel voor de reacties!
    Dat ziet er dan niet positief uit unicornbaby...
    Verliep de ronde daarna wel goed? en weten ze bij jou een oorzaak? pfff had ineens weer hoop..maar door gisteren niet meer...zou het niet erg vinden om een nieuwe ronde te beginnen maar die menstruatie op wekken duurt zo lang..

11. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Heb ik ook 2x gehad. Ik heb nu 2 rondes met echo's gehad, 1 zonder clomid, 1 met clomid 50mg. Bij beide was er een groter follikel van rond de 17mm. Bij de volgende echo, 3 dgn later, waren ze weg, maar was er geen eisprong geweest. Er groeiden wel weer nieuwe follikels van rond de 10-11mm. Ongeveer 9 dagen later was er 1 wel goed doorgegroeid tot een eisprong, bij beide cyclussen. Eisprongen op cd 34 en 23 gehad. Hoe dat kan weet ik niet. Ik moet nu hogere dosis clomid gaan slikken. Mijn lf is ook maar 7 dagen. Misschien door een slechte eisprong meent de arts.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet bij de volgende echo bij jou, succes!

12. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Ja, de 2e keer is veel beter gegaan. We hebben nu meer gestimuleerd waardoor de eitjes sneller gingen groeien en niet meer gingen afsterven, zijn 16 eicellen gevonden, 9 bevrucht. Dus veel beter de an ronde 1 :)

Overigens word ik met een kuurtje van 7 dagen provera vrij snel ongesteld dus dat hoeft geen probleem te zijn?!

13. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    wat fijn dat deze ronde beter gaat!! duim voor jullie. ik moet altijd 12 dagen provera slikken en word vaak pas op dag 16 ongesteld. duurt heel lang dus...
    daarom kijk ik daar ook tegenop

14. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    12 dagen! Ok, dan snap ik je wel ja! Werkt 7 dagen of 10 dagen niet bij jou? Wellicht vragen aan je gyn of ha?
    Ik ga voor jullie duimen dat het snel raak mag worden meis!!!

15. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    wat lief van je! geen idee of 7 dagen ook werkt..weet niet beter dan dat ik altijd 12 dagen moest. Helaas was het eitje niet gegroeid maar ook niet echt kleiner geworden. Ik moest weer bloed laten prikken en vanavond moet ik 87,5 spuiten en morgen terug. Mochten de waardes zijn gestegen moet ik blijven spuiten en dinsdag weer terug. zijn ze gedaald dan stoppen we met deze ronde....spannend dus...bah wat een gedoe allemaal...

16. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Oh, heel spannend!! Dan ga ik extra hard duimen voor je, hopelijk goed nieuws morgen!! Het hele proces bestaat uit niks anders dan wachten lijkt het wel hè... succes morgen!! x

Deel Deze Pagina