Wild vlees op litteken keizersnede

Discussion in 'Na de bevalling' started by Natasjee, Oct 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat mijn wond nog een stuk open was, maar nu blijkt het wild vlees te zijn. Dit komt, omdat ik teveel dingen gedaan heb tijdens mijn herstel wat nog helemaal niet mocht. Het is best wel gevoelig en van de gynaecoloog moet ik het zoveel mogelijk laten luchten en zoveel mogelijk gaan liggen met mijn broek omlaag, zodat het kan drogen. Dit is vrij lastig met 3 baby's, maar ik doe mijn best.

Nu vraag ik me af hoelang het duurt voor dit weg gaat?

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Niemand?

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ik had in t begin echt harde stukken in mijn wond. Ik dacht echt dat trekt nooit meer weg maar je ziet mn litteken bijna niet meer en voelt glad en gevoelloos.

Snap dat je het druk hebt met die kleintjes maar rust is daarvoor echt t beste. Je kan ook de wond wat masseren zodat het wild vlees wat soepeler word.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hou er rekening mee dat het wel een jaar kan duren voordat het litteken er ook als een litteken uit ziet.

Ik had ook wild vlees na de eerste ks, (in totaal 3 gehad) en heb er beide keren alleen een licht streepje aan over gehouden.

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Thnx voor de reacties!

Is het vanzelf weg gegaan mamavanjuul? Het is maar een heel klein stukje, de rest van het litteken ziet er super mooi uit.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Nee het gaat ook na een jaar niet meer weg helaas.
    Ik ook wild vlees na m'n 1e ks.
    Na 20mnd een 2e ks, een geplande ks.
    Wild vlees zat er nog steeds van de 1e ks.
    Ik vroeg toen aan m'n gynaecoloog of ze dat oude litteken weg kon halen.
    Ja dat kon wel. Ze ging het ff bekijken op de ok.
    Eenmaal op de ok zag ze dat oude litteken en zegt keihard: OCH JEE, DAT ZIET ER VRESELIJK UIT!! ;)
    Lig je dan met je ruggenprik ;).
    Anyway, ze heeft dat hele stuk wild vlees in z'n geheel weg gesneden.
    Kans was aanwezig dat het weer wild vlees zou worden.
    Maar nee, heb een mooi litteken nu :).

Volgens mij kun je wild vlees bij de huisarts laten aanstippen met zilver nitraat. Zo deden ze dat vroeger geloof ik (long time ago toen ik nog in een zkh werkte)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja is vanzelf weggegaan, volgens mij omdat mijn buik ook weer steeds strakker werd. Er was eerst een soort flapje zeg maar.
    Later alleen een heel dun wit streepje.

Nu is mijn litteken voor de derde keer opengehaald en het ziet er nog steeds mooi uit. Moet nog wel echt helen, is nog wel een beetje rood.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik vraag me af of wild vlees komt doordat je te veel hebt gedaan. Als het niet dicht was gegaan, dan wel, maar ik heb van mijn huisarts begrepen dat sommige mensen aanleg hebben voor de groei van wild vlees. Elk litteken dat ik heb (ook van mijn operatie toen ik drie dagen oud was) heeft wild vlees. Weghalen heeft geen zin, want dat wordt een nieuw litteken met nieuw wild vlees.

Je kunt wel om een behandeling met siliconepleisters of -zalf vragen. Heb ik zelfs met dat oude litteken nog resultaat mee geboekt. Bij een verser litteken schijnt het echt fraaie resultaten te geven.

Share This Page