Hallo dames, Hier helaas afgelopen Vrijdag het verdrietige nieuws moeten ontvangen dat het alweer niet goed zit. Ik heb in September mijn 1e miskraam gehad (met 6 weken), opgewekt met medicatie daarna vrij snel weer zwanger geworden. Vorige week (6 weken) toen dachten we alle 3 nog een hartactie te hebben gezien. Afgelopen Vrijdag (Met 7 weken) weer een echo gekregen en ik vond dat het ontzettend onduidelijk was, gynaecoloog was in ieder geval niet positief erover. Mijn partner zag ook vrijwel niks op het scherm. Nu heb ik dus ervoor gekozen om voor een curettage te gaan aangezien ik de vorige keer echt goed ziek ben geworden van de medicatie. Nu is het zo dat ik constant sinds dat ik weer zwanger ben met enorme buikkrampen rondloop. Ook gisteren en vandaag last van gehad. Woensdag heb ik mijn curettage maar ik zou toch nog graag 1 echo willen hebben. Ergens zegt mijn gevoel dat ik gewoon de bevestiging wil hebben. Word er nog een echo gemaakt voordat je echt een curettage krijgt? Daarnaast, hoe lang duurde het voordat jullie weer aan het werk gingen? Hebben jullie er veel last van gehad?
Ja, ze doen nog een echo voordat je curettage krijgt! Hebben ze je er niets over verteld of een folder meegegeven? Bel anders voor de zekerheid nog eventjes na. He bah, wat verdrietig allemaal weer. Ik had gewoon een dagopname en was s avonds thuis. Voelde me wel beetje zwak die dag en vooral ontzettend down natuurlijk. Zou niet de volgende ochtend weer naar je werk gaan hoor. Als je woensdag je curretage hebt zou ik die maandag weer beginnen, mits je er ook in je koppie aan toe bent. sterkte!!
Wij mochten nog een echo doen, maar de gynaecoloog verzekerde me dat het geen zin meer had. Ik zou er enkel maar valse hoop mee krijgen. Ik had trrouwens een goeie echo op 8 weken met kloppend hartje, met 12w was de baby slechts 10w en geen hartactie meer. Maar als jij nog eens bevestiging wil, dan zou ik het zeker nog eens vragen.
Als jij nog nogmaals bevestiging wilt zou ik zeker nog een echo vragen! Anders ga je dalijk twijfelen.. wat als.... ik denk dat het goed is voor de verwerking. Sterkte!
Ik heb ook nog een extra echo gehad. Ik moest er wel zelf om vragen, omdat de gyn het graag aan mij wilde overlaten. Ze dacht dat ik het misschien te pijnlijk zou vinden. Maar voor mij was het juist fijn om die zekerheid te hebben dat er echt geen hartje meer klopte. Heel veel sterkte de komende tijd!
Ik zou er zelf om vragen, denk niet dat ze dat standaard doen. Hier viel de curettage mee en ben ik na 2 dagen weer gaan werken. Maar heb eigenlijk weinig last gehad en alles op de dag zelf rustig aan gedaan.
Bij mij was het 1 keer ook twijfelachtig en toen hebben ze pas gecuretteerd toen ze echt heel zeker waren dat het niet goed was. Eerder ging de OK niet gepland worden. Wel een fijn gevoel, als je daar zelf behoefte aan hebt, gewoon vragen. Sterkte verder <3
Wat naar, twee miskramen na elkaar sterkte met verwerken! Bij mij was er op maandag geen hartslag, curettage ingepland voor woensdag. Toen werd ik dinsdag gebeld dat ze dezelfde dag nog met spoed een curettage op ok wilden uitvoeren ivm verdenking molazwangerschap, ik wilde van te voren nog een echo omdat het allemaal zo snel was gegaan en ik nogmaals de bevestiging wilde. Uiteindelijk na veel aandringen deze gekregen terwijl de persoon voor het vervoer naar de operatiekamer al klaar stond, en toen was er wel een kloppend hartje zichtbaar.... Alsnog niet goed gekomen, dat dan weer niet. Moraal van het verhaal, als je het graag wilt, vraag dan zeker om een echo voor bevestiging voor jezelf en/of je partner. En eerste keer ben ik na een dag weer gaan werken, tweede keer meer klachten en duurde het ruim twee weken voor ik me weer een beetje ok voelde, maar dat was misschien ook de psychische belasting van een molazwangerschap.
Hier na mijn miskraam snel zwanger geworden. Ze zeiden dat het helaas weer een miskraam was. Er stond al een afspraak klaar voor me in het ziekenhuis. Mijn gevoel twijfelde ook echt enorm dus ik ben niet gegaan. Heb nu een dreumes van bijna 2 rondlopen. Hoe is het afgelopen?
Ik zou morgen even bellen. En zeggen dat je sowieso nog eerst een echo wil voor de curretage. Dan kan je niet voor verassingen komen te staan woensdag. Ik zou ook echt zeker weten niet de operatie ondergaan zonder de echo. Want zeker als dit de tweede keer is zit er een heel verwerkingsproces aan vast. En die kom je moeilijk door als je twijfelt of ze het wel goed gezien hebben. Heel veel sterkte!