Ervaringen mentaal herstel na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pinguinkje, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Vrijdag heb ik op artsadvies acuut een curettage ondergaan vanwege een missed abortion/windei met risico op grote bloedingen. Ik liep al ruim 2 weken af te wachten of het spontaan kwam en bloedde wel, maar het zette niet door.

Fysiek herstel ik goed, want het bloedverlies hield na 1-2 dagen nagenoeg op. Maar ik merk dat ik nog erg snel moe ben. Zit nu al de 5e dag thuis en wil zo langzaam wel weer aan het werk, ook omdat ik dit weekend een conferentie heb in het buitenland. Daar wil ik graag naartoe (heb o.a. een presentatie daar). Voor mijn werk moet ik me vooral goed kunnen concentreren, maar ik merk helaas dat dat heel moeizaam gaat... Lijkt wel alsof mijn hersenen niet mee willen werken.

Aangezien ik me fysiek redelijk goed voel, vroeg ik me af of dit normaal is (wellicht effect narcose)? Hoe lang kan het duren voordat je mentaal weer een beetje de oude bent? En hoe ga je daarmee om op je werk? Kan moeilijk zeggen wat er gebeurd is, maar verwacht weinig begrip van collega's zonder het te vertellen... Ik heb me alleen ziek gemeld en heb in het midden gelaten wat er aan de hand is. Ze denken ws een griepje ofzo.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het concentratie gedoe zo'n 2wk. Komt vd narcose, kan ff duren.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier duurde het een goede week voordat ik me fysiek en mentaal weer goed en fit voelde.
    Op mijn werk heb ik het wel verteld, hadden er alle begrip voor en hielden er rekening mee.

Deel Deze Pagina