Hallo, het is nog een beetje vroeg, maar ik zit met het volgende: mijn zoon is geboren na 20 uur rugweeën (deels opgewekt omdat het na een paar uur "inzakte"), een mislukte vacuumverlossing (20 minuten geprobeerd), een hartslag die niet meer omhoog wilde komen en dus: een spoedkeizersnee. Ik heb een flink trauma aan dit alles overgehouden, vooral omdat ik al weken tegen mijn vk zei dat ik echt heel veel pijn had, moeilijk sliep etc, maar totaal niet serieus ben genomen. Ik wil dan ook perse een geplande keizersnee als ik nog eens aan zo'n avontuur begin. Nou vraag ik me af, hoeveel inspraak je daar als moeder in hebt. De gyneacologe zei dat "we het dan wel zien", maar ik wil echt een afspraak hebben dat ik zo kan bevallen. Anders wil ik gewoon niet meer zwanger worden. Ik zou negen maanden stijf staan van de stress! Mag je als moeder met een geschiedenis als ik, zelf kiezen of wordt er nog steeds voor je besloten? Heb je überhaupt het recht om zoiets te willen? Wat zijn uitwijkmethodes (buitenland oid) als het in Nederland niet kan? Ik wil echt niet op een "gewone manier" bevallen en geen therapeut of gesprek met een vk kan me daar nog vanaf krijgen. Wil het gewoon eens weten, want ik lig er nu al wakker van. Groetjes, Inkiewinkie
Hoi inkiewinkie, Wat je het beste kan doen is een afspraak maken bij een gynaecoloog of de gynaecoloog die bij jou de keizersnede heeft gedaan. Zij kunnen aan de hand van jou dossier en jou verhaal jou vertellen of een geplande keizersnede een optie is en wat andere mogelijk heden zijn. Imke