herstel na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Flora78, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ook hier had ik na na de ks recht op 8 dagen. De ziekenhuisdagen gaan daar idd vanaf. Wel kon ik bij mijn vk aangeven of ik meer hulp nodig had, dan zou zij aangeven dat de kraamperiode verlengd moest worden. Had hier echter geen behoefte aanh, heb hem ingekort zelfs enhet zonder kraamhulp gedaan .

Ik denk dus dat je recht hebt op 8 dagen en dat als jij of je vk aangeeft bij het kraambureau dat het meer moet zijn, daar de ruimte voor is.

2. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik heb ook een keizersnede gehad. I.v.m. slechte situatie van kind, gingen de dokteren na 2x persen met vacuümpomp, over na een spoedkeizersnede.

Het herstel vond ik echt pittig, had niet geweten dat het zo pittig was. Ik kon niet bukken, na een paar dagen pas lopen met heel veel pijn. Heb ivm pre-eclampsie nog 1,5 week in het ziekenhuis gelegen.

Pas de laatste dagen kon ik wat beter opstaan en mijn eigen kind verzorgen. Ik was 'jaloers' op de vrouwen die na de bevalling gelijk konden lopen. Bij mij heeft het herstel echt 6 weken geduurd. Eigenlijk ben ik nog steeds aan het herstellen, want ik heb veel bloed verloren en had pre eclampsie.

Maar zoals je al hoort, iedere vrouw ervaart de keizersnede verschillend. Dus ga er gewoon blanco in en hou er rekening mee dat het herstel pittig kan zijn. Als je het zwaarder inschat, kan het alleen maar meevallen.

Succes

Gr. Jaleesa

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik ben in juli bevallen en dit was een zogenaamde traumabevalling volgens de gynaecoloog. Zelf heb ik er niet veel van meegekregen omdat ik in een roes zat, maar daarna; wat een ramp. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna nog dik twee weken thuis in bed. Ik kon niet lopen omdat ik van onderen helemaal open lag en omdat mijn bekken volledig uit zijn fatsoen was. De meiden bij mij op de kamer in het ziekenhuis hadden allemaal een keizersnede gehad en ik als enige niet (terwijl ik hem eigenlijk wel had moeten hebben, maar daarvoor was het te laat) en die meiden waren allemaal sneller op de been dan ik. De volgende keer moet ik verplicht een keizersnede met 38 weken en volgens mij kan het alleen maar meevallen t.o.v. mijn 1e bevalling. Ik snap best dat het dan ook weer pijn gaat doen en dat je niet mag tillen en voorzichtig aan moet doen, maar ik zie er echt niet tegenop moet ik zeggen.

4. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Beetje late reactie misschien, maar heb lang niet meer gekeken op deze site. Ik ben 2 maanden geleden bevallen middels een spoedkeizersnee. Het is dat het niet anders kon, maar vind het erg jammer dat ik niet een "normale" bevalling heb gehad. Ik ben op zaterdagmiddag bevallen en mocht dinsdag naar huis. Normaal moet je 5 dagen blijven na een kz. De eerste dagen waren lastig, omhoog komen doet zeer aan de wond omdat je buikspieren zijn doorgesneden. Tevens is lopen lastig. De eerste 6 weken mocht ik niet stofzuigen, dweilen, ramen zemen (dit is misschien wel het grootste voordeel :)). Tevens mocht ik niet boven de 5 kilo tillen. Dit lijkt niet erg, maar toen ik weer wat mobieler werd en naar buiten ging met mijn zoontje moest ik eigenlijk eerste de maxi cosi in de auto zetten, dan pas Pax erin, vervolgens bij uitstappen eerst Pax eruit, dan maxi cosi op de wagen en dan pax er weer in. Dit vond ik erg vervelend en zo zwaar was mijn zoontje niet bij geboorte (3140). Je tilt al snel boven 5 kilo en dat kan het litteken lelijk maken.

Ik zou niet zo snel bewust kiezen voor een kz. Bij mij was erg geen andere oplossing, maar een gewone bevalling wil ik toch echt meemaken.

Deel Deze Pagina