Hallo, Ik ben sinds vier weken weer aan het werk. Werk 32 uur, maar ben fleixibel met tijden. De eerste weken vond ik het zwaar lastig om te concentreren, dat leek gisteren beter. Alleen heb ik vandaag weer helemaal geen energie.. Ik heb ook last van mijn onderbuik (moet nog naar de dokter, maar volgens verloskundige mijn darmen die terug op de plek komen), en heb andere kleine klachtjes. Ik heb het idee dat ik, ondanks dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem, nu pas last krijg van de bevalling.. Hoe hebben jullie het weer werken en de energie hierbij ervaren?
Ik heb hetzelfde gehad als jij. Ben direct weer aan de slag gegaan en dat heeft na dik zes maanden geresulteerd in een fikse burn out. Goed aan jezelf denken. Ook ik had last van wat buikpijn.. bleek later niks ernstigs te zijn. Ik vond, achteraf gezien, de omschakeling van verlof/ roze wolk naar werk en hectiek best groot. Er wordt van je verwacht dat je meteen weer op volle toeren meedraait, terwijl dit eigenlijk een hele omschakeling is. Goed aan jezelf denken en je eigen gevoel volgen hier in. Desnoods schakel je je huisarts in, ook al is het puur voor de bevestiging.
Ja HA is nu op vakantie, maar wil ik wel naar toe. Het is zo raar dat je gewoon geen puf hebt en al di ekwaaltjes hebt na een paar heerlijke maanden verlof