onregelmatige cylus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door littlemama, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb een vraag mijn cyclus is erg onregelmatig 30-27-56-30 16 maart ben ik voor het laatste ongsteld geweest waar moet ik nu van uit gaan ivm nod en testen ik zit nu dus op dag 39 van de cyclus .
    ik heb het steeds maar koud en warm , heb ineens trek in koffie wat ik nooit luste en had gisteren opeens kleine korte steekjes links onder in mn buik op de hoogte van mn blaas en dat is overgegaan in een trekkerig gevoel naar mn lies .
    gisteren heb ik een test gedaan maar deze was negatief:(

gr rilana

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Test je met ochtendurine?

Doordat je cyclus zo onregelmatig is en varieert tussen de 27 en 56 dagen is het lastig te zeggen wanneer je NOD is. Dat kan na 27 dagen zijn maar ook na 56 dagen, dus door regelmatig te testen als je niet menstrueert kom je er achter of je zwanger bent. Daar is helaas niks aan te doen.
    Ben je pas gestopt met de pil, dan kan de onregelmatige cyclus veroorzaakt worden door ontpillen en dit kan echt wel een jaar duren voor de cyclus een beetje regelmatig is.
    Gebruik evt. ovulatietesten om te kijken wanneer de eisprong is en dan heb je i.p 2 wkn later de menstruatie.

Groetjes Ineke

3. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb de test idd morgens gedaan .
    slik nu 3/4 jaar geen pil meer dus kan ik beter nog 2 weken wachten ?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is beter om nu nog even te wachten met testen. Test over 2 wkn nogmaals, dan zit je op het maximale wat je cyclus is geweest, het kan natuurlijk zijn dat deze cyclus weer langer is dan 56 dgn.
    Bespreek met je huisarts hoe lang ze aan wil kijken met deze onregelmatige cyclus.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina